Både Sergej Milinkovic-Savic (Serbien) og Luis Alberto (Spanien) er udtaget for første gang for deres respektive landshold til den kommende landsholdspause! Stort tillykke til dem, da det bestemt er noget de har ytret et ønske om.
Hvor godt det end er for deres selvtillid, motivation og videre modning, så er det alt ærgerligt synes jeg med at have for mange af vores stamspillere på diverse landshold, hvilket vi efterhånden har:
Strakosha, Bastos, de Vrij, Marusic, Parolo, Lulic, Lukaku, Nani og Immobile (jeg har sikkert glemt nogen i farten) på A-landshold samt Murgia og Palombi på U-landshold har vi nu ude på diverse landshold.
Spillere udtaget denne gang:
Udtaget:
Mål: Provodel
For: Marusic, Hysaj, Gila (U-21)
Midt: SMS, Vecino
Ang: Immobile, Cancellieri
Ikke udtaget:
Mål: Maximiano, Adamonis
For: Lazzari, Patric, Romagnoli, Casale, Radu, Kamenovic, Fares
Midt: LA, Cataldi, MA, Basic
Ang: Pedro, FA, Zaccagni, LR
Kommentarer/problemer:
Det er stort, at Provodel får den udtagelse, og det vil kun motivere ham til at vokse mere, og skulle han bruge en pause, så har Maximiano talentet til mere end 6 minutter denne sæson. Også selvom han lavede en dum fejl, og han skal ikke bare have noget serveret.
Lazzari bør være klar efter landsholdspausen, mens Radu og Kamenovic er friske i venstre, så Hysaj (spil endeligt kun for Albanien og aldrig for Lazio igen) og Marusic kan sagtens give den gas for deres landshold. Det er lidt synd Marusic ikke kan få en pause, men nu kommer han fra et lille land. Gila har også brug for mere spilletid og udvikling til at finde stabilitet, så er han lidt træt, så giver det bare bedre muligheder for Casale, som virker som en bedre kortsigtet rotationsspiller end Gila. Hvor Gila nok skal bruge nogle måneder eller sæsoner (tænk på Patrics udvikling) før, at han helt finder sig selv og er fuldt udviklet.
Vi har 4, som ikke er udtaget, som sagtens kan levere, så SMS og Vecino kan sagtens få en pause imod Spezia om nødvendigt.
Se Immobile under sin egen sektion.
Cancellieri skal bare fortsætte sin udvikling omkring landsholdet, så han altid holder sine mål til at være en af de bedste overhovedet.
Jeg er bare glad for, at ingen af vores 3 primære wings er udtaget.
Spillere som kan få en pause imod Spezia, hvis nødvendigt, uden det er krise:
Provodel, Marusic, Gila, Hysaj (tag dog endeligt en evig pause for at spille i Lazio!), SMS, Vecino og Cancellieri.
Der er ingen krise ved, at disse ikke starter i den kamp.
Immobile:
https://football-italia.net/immobile-ready-to-quit-but-italy-still-need-me/
Hvis nu Mancini lige tog sig sammen, så ville han vide, hvor dumt det her er.
Vi har ingen reel vice-Immobile, så Immobile er altid træt. Fx gense de første 15min imod FCM. Der er flere træthedsfejl, som blandt andet er hans skyld. Det koster i hvor effektiv han er foran mål, når han skal starte 21 kampe på lige under 3 måneder for os (inden VM). Og nu skal han også lige smide et par landskampe oveni. Jeg har ikke store forventninger om, at han kommer tilbage fra landsholdet uden skader.
Naturligvis vil Immobile gerne spille for Italien, og naturligvis vil Mancini gerne bruge sin (på papiret) bedste angriber... Men snart må nogen forhelvede kunne se, at dette ikke fungerer. Det er et elendigt match.
Immobile har haft 2 gode sæsoner udenfor Lazio. En var i Serie B med Pescara og en med Torino is Serie A. Ellers så har det samme problem altid været der, som også er for landsholdet. Immobile skal være omdrejningspunktet for hele sit holds offensiv, han skal ALTID have bolden, når han er fri. Enten er han centrum, ellers er han middelmådig. Immobile er kun en team-player, når det er hans team.
Derfor er Immobile både for træt og for dårligt et match til, at man ikke kan give andre 5-10 år yngre spillere chancen. For de vil også sagtens kunne lave 3 mål i 11 kampe i snit. Og de vil kunne formes i rollen og blive udviklet til fremtiden, så de kan blive endnu bedre.
Enten så fatter Mancini hvorfor Immobile og andre fra EM2020 generationen ikke har en fremtid på landsholdet. Ellers så har Mancini ikke en fremtid som træner.
Hvis Immobile skulle få en lille skade dette efterår, så ville jeg ikke være ked af, at det var lige nu, så han kunne komme hjem til Rom og tage en slapper.