"Frelseren" Mourinho er fyret, og De Rossi tager over.
Hvem husker ikke al den hype der var omkring Mourinho, da han blev ansat, alle de talenter, som faktisk leverede for ham, og alle de stjerner, som ikke gjorde.
Jeg vil påstå, at Mourinho gjorde det godt for dem (ikke kun imod os.. ;)), men klubben bare har for store økonomiske udfordringer, hvor den konstante udskiftning af deres materiale gør det umuligt at skabe stabilitet. Klubben, ledelsen, spillerne og specielt deres fans... Alle er der noget galt med, men Mourinho gjorde det faktisk godt med, hvad han blev givet.
Og så er Mourinho den ultimate antagonist i fodbold. Han er virkeligt træneren, som gør en rivalisering spændende, når han er træner for den anden klub. Han har en bevist mediestrategi om at samle opmærksomhed omkring sig selv, så hans spillere kan få mere fred til at levere til træning og på banen. Han udtrykket en personlighed, som man bare gerne vil vinde over, og han spiller fodbold på en måde, hvor man endnu mere bare gerne vil vinde over ham.
Han vil nok helt reelt bliver savnet i hele Rom.
Og jeg tror, at han vil blive savnet af alle. Både os og dem. Måske ikke af dem på kort sigt, men på længere sigt vil de nok (dem af dem med hjerneceller nok) også se, at han leverede det optimale under forholdene. Det er vel også derfor, at de har kunne få så mange på stadion (ja, jeg er lidt missundelig!).
Nu venter jeg bare på memes, hvor han kører på sin ASR scooter lige ind i en mur :D
Haha, præcis. Hårdt halvt år for Lazio fans - Mou og fanfavoritten Ibanez var ganske enkelt Merdas største akilleshæle. Nu har vi kun bonderøven/dørmanden Mancini tilbage at hænge vores hat på 😂.