Inden Inter har vi lige lidt en anden udfordring i Coppa.
Det gør opstillingen imod Crotone lidt ekstra interessant, da der blevet sparet nogle folk i den kamp, som måske burde være sparet i midtugen i stedet.
Hvis vi bare tænker i dem, som ikke startede imod Crotone (3-4-3):
Strakosha
Bastos - LF - Radu
Basta - Lucas - De Gennaro/Jordao/Miceli - Lulic
FA - Caicedo - Nani/Palombi/Neto
Der med skråstreg, der forventer jeg, at vi finder på noget andet, da det enten er talenter uden niveau eller skadet/halvskadede spillere.
Der vil naturligvis være nogen, som bliver pillet ud fordi, at de skal være klar imod Inter, men mit problem er, at jeg egentligt gerne så alle af Radu, Basta, Lucas og Lulic spille imod Inter.
Derfor lægger jeg i hvert fald mere op til denne opstilling (3-5-2):
Strakosha
Patric - LF - Bastos
Basta** - Murgia - Lucas* - Lulic*
FA - SMS*
Caicedo
Mit problem her er, at det tvinger os til at skifte SMS, Lucas og Lulic ud, da de nok forventes at starte imod Inter, og det giver Basta 90 minutter, som tvinger os ud i Marusic imod Inter.
Imod Inter vil jeg gerne spille(3-4-2-1/3-5-1-1 alt efter forhold):
Strakosha
Wallace - De Vrij - Radu
Basta - Parolo - Lucas - Lulic
LA - SMS
Immobile
Det betyder, at Viola-kampen burde være (3-4-2-1):
Strakosha
Patric* - LF - Bastos
Marusic* - Murgia - Lucas/Lulic** - Lukaku*
FA - Palombi
Caicedo
* = spiller 2x 90 minutter på en uge.
** = en for max 60, den anden min 30
Det forventer jeg dog ikke efter Crotone-kampen.
Konklusion:
Jeg har ingen anelse om, hvordan vi har tænkt os at stille op... Mit bedste gæt vil være (3-4-2-1):
Strakosha
Patric - LF - Bastos
Basta - Murgia - Lucas - Lulic
FA - SMS
Caicedo
Hvis Radu ikke var klar imod Crotone, så skal han nok stadig spares frem imod Inter. Og det 3-mands-forsvar er vores reserver. Det virkede som om, at Crotone var en test af, hvem som var bedst af Wallace og Patric, og selvom Wallace dummede sig et par gang, så er han bare større, og det gør en forskel i den rolle.
Midtbanen giver lidt sig selv. Lucas og Lulic startede ude imod Crotone, Murgia blev skiftet ud, Basta spillede ikke.
FA og Caicedo er selvskrevet, og så skal SMS vel ud og have 45-60 mins succesoplevelse. De Vrij, Radu, Lukaku, Marusic, Parolo, LA og Immobile forventer jeg ikke er i spil til andet end max 20 min imod Fiorentina, men det er lidt bøvlet, da det nemt kan blive en meget svær kamp. Viola har en reel logik i at satse på Coppa, så det er nok en helt lige kamp, da vi også bør være mere fokuseret på Inter...
Jeg har lige hørt den seneste podcast med Lazio Lounge, der analyserer gårsdagens kamp.
De siger at de tror at en af grundene til at Inzaghi spillede med så mange stamspillere også var for at have at spillerne skulle være fokuseret hen over julen, og de derfor skulle spille i går. Interessant synspunkt, havde jeg ikke overvejer før.