Hvor mange gange har vi vundet over Milan på deres udebane i vores levetider?
Så lad os komme videre.
Jeg ved ikke helt, hvad vi finder på i denne kamp. Den kan både opprioriteres og nedprioriteres. Vi havde Milan sidst, vi har Atalanta i næste weekend. Det er en ufattelig svær udebane set i forhold til Celtics overordnede niveau.
Det kan være en kamp, hvor sult og fysik er vigtigere end teknik.
Jeg håber, at vi ser Vecino spille, da han giver vores midtbane den fysik, som ellers mangler, når vi spiller med LA, men ikke har en SMS.
Ellers så er der reelt flere muligheder på nærmest alle pladser, så jeg ved det virkeligt ikke lige nu.
Det er ikke fordi, at vi blev udspillet af Milan, men fordi at vi ikke selv skabte noget, så har jeg meget svært ved at vurdere, hvad vi skal bygge videre på. Taty spillede på niveau med eller nok bedre, end Immobile havde gjort imod Milan, hvis Ciro havde startet.
Det er meget svært at blive klog på dette hold lige nu. Det eneste jeg ved, er, at vi har et ufatteligt stort potentiale, som vi ikke omsætter til resultater på banen. En del af det er programmet. Enhver kan tabe de 2 første til små hold, og derefter så har der ikke været nogen periode, hvor kampene har været overskuelige nok til, at vi kunne finde et rytme. Så nu er vi her.
Jeg håber, at Sarri kan hive noget op ad hatten. For dette lugter af en undervurdering af modstanderen, og derfor et (ikke overraskende) chok-nederlag. Det her er virkeligt kampen, som kan blive til denne sæsons Herning, hvis vi ikke passer på.
Flot Celtic 1-0-mål. Der var intet rigtigt, som kunne stoppe det.
Dog arbejder vi os tilbage. Det er netop vores internationale erfaring, som hiver en sejr hjem.
Der er stadig en del udfordringer. Taty skal lige slappe lidt af her og der, Isaksen skal være bedre til at presse korrekt osv., men det er kernen af holdet som arbejder sig til denne sejr.
For mig at se, så må Vecino være MoM.
Jeg overvejer efterhånden, som Cataldi ikke snart skal prøves på mezzala? For det er nu tydeligt, at Vecino og Rovella begge er bedre regista.
Jeg overvejede faktisk, om Cataldi ville komme ind som mezzala for Kamada i stedet for Marusic for Lazzari.
Lazzari spiller ikke dårligt, men igen virker han ikke rigtigt optimal i europæiske kampe.
Romagnoli leverer en NESTA-takling i feltet som redder vores røv. Selv Patric holder hovedet koldt.
Hysaj så heller ikke altid godt ud i alle situationer.
Vecino dominerer, LA kunne ikke rigtigt få sit spil til at fungere optimalt, og Kamada havde også udfordringer. Dog havde vi mange udfordringer, da Celtic bare spillede som at de gør. Deres løbevilje gjorde også, at vi ikke skabte meget med vores angribere tidligt.
Pointen er dog, at de løber sig selv trætte, og vi har en bedre bænk. Derfor endte denne kamp også med en sejr.
Derfor er det så vigtigt, at man kan roterer mellem kampene og i kampene.