Hvor vi de op til de første par kampe så en lidt lad holdning til Europa League kampene synes jeg lidt at ane lidt mere seriøsitet frem til kampen mod Celtic. Om det skyldes modstanderen eller det faktum at det ikke ligefrem kører på skinner i Serie A dykker jeg ikke ned i her (jeg har heller ikke noget godt bud), men det ser ud til at afspejle vores opstilling.
Det ser nemlig ikke ud til at, der vil være den helt store rotation frem mod kampen, som vi ellers har set det mod Cluj og Rennes. Der er dog nogle, som ikke er med enten pga. karantæne (Marusic), ikke er udtaget til Europa League (Lukaku og Durmisi) eller skadet (Proto - til dels også Berisha). Og så er der de lidt mere sårbare spillere, som ikke skal risikere overbelastning (Luiz Felipe og Radu).
Når vi ser bort fra dem ser det ud til at formationen vil se nogenlunde således ud:
Strakosha; Vavro-Acerbi-Bastos; Lazzari-Parolo-Leiva-SMS-Lulic; Caicedo-Immobile.
Det betyder også at Patric, Jony og Cataldi som normalt ville være favoritter til at spille sådan en kamp her enten bliver sparet, eller alligevel får chancen i sidste øjeblik.
For at være helt ærlig, så vil jeg stille med Parolo-Leiva-Cataldi på midtbanen med, Jony på ventre singback og Caicedo-Correa i front. Det giver en solid midte - ikke den mest fantasifulde, men en stærk trio mod et topmotiveret hjemmebanehold, og så vil Jony og Correa kunne tage den på kontraen. Caicedo viste mod Inter, hvor brølstærk han er til sådan en kamp her, hvor vi kan spille mere defensivt.
Midterforsvaret har jeg opgivet - Luiz Felipe-Acerbi-Radu, som skulle være vores stærkeste backkæde har ladet 5 mål ind imod sig de seneste to kampe. Giv gerne Vavro og Bastos chancen igen.
FORZA LAZIO!
Enig med Blood her. Vi kan ikke angribe Inzaghi for prioriteringen i turneringerne. Det er helt og holdent ledelsens opgave.
Men her er jeg så enig i jeres frustration over prioriteringen af EL. Hvorfor pokker stiller vi op med reserver mod Cluj og Rennes i en periode, hvor vi har en ok omgang modstand i Serie A - for derefter at stille med næsten stærkeste opstilling mod Celtic, hvor vi har et monstersvært Serie A program.
Det virker lidt som om strategien fra start har været: vi skal sikre os kvalifikation med en stor vægt af vores reserver, og den taktik fucker op når vi taber i Cluj. Her skulle ledelsen have holdt is i maven og sige ‘ok, vi har ryggen mod muren, men vi bliver nødt til at beholde strategien’. Istedet står vi med et lorte udgangspunkt både i Serie A og EL og vi har reelt set ikke vist tillid til de spillere, der ikke får mange minutter på banen.