Det bliver ikke den store optakt i denne omgang, og faktisk får jeg heller ikke set kampen, da jeg skal til koncert (bang, hvis ikke jeg husker forkert, var du også til Tremolo Beer Gut, sidst de spillede på Loppen - er du der i aften?)
Ift. kampen i aften har det tunge kampprogram sat sig hos spillerne og Radu, Marusic, Immobile, Caicedo og Correa har alle været stærkt tvivlsomme op til kampen, mens Cataldi er ude med karantæne.
Det ser ud til at det kun er Immobile og Caicedo, der bliver klar af de ovenstående spillere. Adekanye har ikke imponeret nok til træning til at Inzaghi tør satse på den unge angriber.
Luis Alberto og Lulic forventes at blive sparet, mens Leiva, SMS og Lazzari alle højst sandsynligt skal forberede sig på at spille begge de to resterende kampe inden landsholdspausen.
De utrættelige Acerbi og Strakosha, er de eneste sikre kort i defensiven, hvor Vavro, Bastos, Luiz Felipe og Patric kæmper om den sidste plads i startopstillingen.
Lalaziosiamonoi forventer følgende opstilling, men den kan blive ændret mange gange fra nu frem til kampen bliver sparket igang:
LAZIO (3-5-2): Strakosha; Luiz Felipe, Vavro, Acerbi; Lazzari, Parolo, Leiva, Milinkovic, Jony; Caicedo, Immobile. A disp.: Proto, Patric, Bastos, Luis Alberto, Berisha, Adekanye All. Inzaghi.
Som vi har diskuteret tidligere er det måske en god grund til netop at spare en masse spillere, der tydeligvis har brug for en pause, men det virker til at ledelsen gerne vil gå all-in for at hente tre point i aften.
Vi må se, om det betyder en ærgerlig skade til en vigtig spiller.
FORZA LAZIO!
Havde ikke mulighed for at se kampen.
Lidt irriterende, at vi ikke er definitivt ude endnu (vi skal slå Cluj med 2, slå Rennes og Cluj skal tabe til Celtic...), men jeg håber, at vi spiller som om, at vi er. Enig i, at EL bør være en sekundær turnering, men sådan bliver det nok realistisk set aldrig for Lotito... Så hvorfor kører vi stadig rundt i det? Immobile og SMS kunne nok være sparet, men det havde måske været lidt overkill, selv hvis vi ikke satsede på EL. Vi har kun 3 angribere at rotere mellem. På midtbanen kunne Berisha have startet, men han har bare ikke spillet godt nok foreløbigt til at fortjene det.
Det giver faktisk fin mening et sted, hvordan vi stiller op.
Vores reserver og rotation bliver stærkere og stærkere hver sæson. Forhåbentligt har vi 4 brugbare angribere og fået erstattet Berisha med noget bedre til næste sæson (MURGIA!). For vi har faktisk en trup til 3 turneringer.
Dette er jo efterhånden reserveopstillingen: Strakosha*; rotation (LF/Patric/Bastos - til dels Radu), Vavro, Acerbi*; Marusic, Parolo, Leiva (Cataldi tager hans plads denne sæson), Berisha, Jony/Lukaku; AA, Caicedo (* = spiller alle kampe) Det eneste store problem her er AA, som vist ikke er på niveau (endnu). Der er mange mindre problemer at pege på, men helt galt er det faktisk ikke. Der mangler dog noget konsekvens i rotationen.