Det er en åben og lige kamp.
Formatet, hvor holdene mindre direkte kæmper med hinanden (det er mere tæt og lukket i en gruppe), og behovet for bare at samle point, gør, at uafgjort er mindre værd end normalt.
Vi skal spille for en sejr. En sejr kan ikke kræves, men vi kan ikke rigtigt bruge et point til noget i denne turnering i runde 1... Vi kan ikke nødvendigvis kræve en sejr (det er på udebane), men vi skal prøve og se...
Det her må også være den sekundære turnering, hvor de andre spiller. I hvert fald til at starte med.
Matematikken siger, at vi skal bruge 15p for at gå direkte videre, og det var vist 9p for at gå i playoff, og mine personlige udregner gav os 8p... Men det er vist med X i denne kamp.
Vi skal have 3 sejre, og så er vi videre... 5 sejre og vi slipper for 2 kampe... Det bliver spændende at se, om dette bliver vores første sejr. Det håber jeg i hvert fald. Specielt, at det vil være vores første point på udebane denne sæson.
Jeg glæder mig i hvert fald. For det her er noget helt andet end Serie A.
I Serie A mangler vi 5-10 kampe mere, inden at Baroni har alle detaljerne med, om hvad han skal gøre med denne rodekasse af spillere.
I EL er der ingen måde rigtigt at forberede sig. Det er bare ud og prøve.
Noslin og Tchaouna må vel også være sultne en turnering som EL...
Jeg håber virkeligt, at de begge får en pind, så de kommer igang. Specielt hvis Taty og Dia får flere skader.
Spillere og opstilling:
Vi er nu tilbage til normen... 2 kampe om ugen.
Marusic har været sparet en del, så han starter nok fremfor Lazzari i højre.
I venstre kan Pellegrini måske være i spil bare så Tavares kan få en pause. Dog vil Tavares nok bevise sig selv efter det "straffe".
Romagnoli fik en pause imod Fiorentina, så han er vel sikker. Omvendt er Gigot skadet.
Patric/Gila er vel 50/50...
Jeg hælder lidt til:
Pellegrini-Romagnoli-Patric-Marusic
Mandas kan måske også spille i EL... Rotation offensivt er nemmere at rotere, men vi kan ende med at lave 4 udskiftninger mellem de 5 pladser på mål og i forsvaret.
Midtbanen startede Rovella ikke og skal starte. Castrovilli er ikke i EL-truppen. Guendouzi har spillet en del, men er en del af kernen, det kan dog være på sin plads at se, hvordan vi spiller uden ham. Vecino og DB bør begge roterer ind.
Vecino-Rovella-DB er vel en mulighed. Eller DB foran de 2 andre.
I angrebet er Dia småskadet, jeg ved ikke, om Taty er klar nok... Tchaouna kunne spille mere, Isaksen spillede kun 60 imod Fiorentina, Noslin skal have mere spilletid (men spillede 90 i Firenze)... Zaccagni er anfører, så han starter nok, men bør ikke få mere end en halvleg.
Det giver vel Zaccagni-Tchaouna-Isaksen.. Endnu et eksperiment på toppen.
Så ender vi måske med (hvis vi holder det til 4-2-3-1):
Mandas
Marusic - Patric - Romagnoli - Pellegrini
Vecino - Rovella
Isaksen - DB - Zaccagni
Tchaouna
Pedro kunne også sagtens starte. Han er erfaring kan gøre ham til en slags assistenttræner på banen (nu hvor Pedro ved en del mere om sådan kampe end Baroni).
I weekenden har vi Torino ude, som blive lige så svært, som i Firenze.
Det er meget svært at vurdere lige nu.
Der er i hvert fald en hel del spillere, som ikke har startet endnu eller spillet specielt meget, som skal have en chance.
I morgen kl. 19:00 er der pressekonference. Det bliver spændende at høre Baronis tanker. Det er vist også hans første UEFA-turneringskamp? Er det ikke?
Omg og Provedel stempler også ind i sæsonen i denne halvleg.