Hvis vi vinder: Så er vi vel stort set sikre på at vinde gruppen, og derved videre under playoff.
For Graz skal vinde med 4 mere end os (da vi har scoret flere mål end dem - hvis vi vinder med 1, så skal de vinde med 5), for at hente os.
Ved uafgjort
Så kan FCM og Feyenoord ikke hente os.
Mens pga. dårligere målscorer, så skal Graz vinder i Herning, hvis vi skal blive nummer 2 og gå i playoff.
Ellers så slutter vi nummer 1.
Derfor kan vi sagtens spille på X i Rotterdam.
Nederlag
Kan dog betyde alle pladser i gruppen.
Sidstepladsen kræver dog, at vi taber med 4 mere, end at FCM slår Graz med. Så det er næste afskrevet. Derfor virker det ret sikkert, at vi spiller europæisk til foråret.
2 hjemmesejre er også den eneste måde, at FCM henter os, men hvis vi ikke taber med langt mere end Graz, så går vi netop i ConL.
Henter Graz point og vi taber, så handler det ene og alene om Feyenoord vinder med nok til at overhale os. Hvilket også betyder, at vi kan spille på X, men stadig klarer os okay, hvis vi taber med 1. Vi kan også tabe med 2, så længe det er 2-0 eller 3-1. Dog vinder de med 3, eller med med 2 hvor de scorer 4+ mål, så er de over os.
Konklusion
Kampen ligger 4 dage efter Salernitana (hvor vi kan være heldige at spare kræfter), men også 3 dage før derby.
Derfor lægger alt på til, at vi stiller op så defensivt, som at vi kan, hvor vi forsøger at få dem til at løbe i stedet for os. Og så rammer vi dem på kontra.
På papiret er dette den sværeste kamp for os i gruppen, og Feyenoord kan se en del video på vores svaghedstegn fra vores sidste 4 kampe i gruppen.
Vi er reelt videre i enten EL eller ConL, og derfor, så er det faktisk optimalt, at vi vinder denne kamp, så vi slipper for playoff til foråret. Vi bruger også typisk færrest kræfter, når vi er foran og kan spille bolden fremfor at løbe.
Derfor håber jeg virkeligt på, at vi kommer foran tidligt, og vi holder kontrollen med kampen.
Idéer til opstillingen
Dette behov for kontrol kunne faktisk pege på, at vi måske skulle spille med Vecino som regista fra start. Vi kan heller ikke tage chancer med Cancellieri fra start, men han kan dog få chancen imod Salernitana, så vi kan spare Pedro, som skal være 100% til både denne kamp og derby. Det hele afhænger dog af situationen imod Salernitana i Serie A. Hvordan kommer vi ud af den kamp?
Jeg forventer dog denne opstilling:
Provodel
Lazzari - Casale/Patric - Romagnoli - Marusic
SMS - Vecino - Basic
FA - Pedro - Zaccagni
Patric spiller, hvis han er 100%, men jeg ved ikke, hvor skadet, at han er.
Og jeg håber virkeligt, at vi kan tage kontrol med kampen, så vi kan få en anden registra ind for SMS, samt Cancallieri også kan komme ind.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om situationen i forsvaret, og hvilken tilstand LA er i. Typisk spiller Hysaj og Gila i EL, men jeg forventer, at vi får 100% til denne kamp, og derfor, så starter vi ikke med reserver, med mindre vi er tvunget. Hysaj skal nok gerne komme ind sammen med Cataldi/MA og Cancellieri, men helst ikke så tidligt, at det hele går galt.
Sådan spiller man EL, Sarri! 😂
(Troise startede på OM (Vecino er skadet), men gik på DM, da SMS kom ind for MA - Basic spillede VW fra start)