Opstart:
Foreløbogt har vi kun 5 kampe planlagt, og vi stoppe vores venskabskampe næste 2 uger før sæsonstart.
Vær dog opmærksom på, at alle planer stadig kan ændrer sig af flere omgange.
- 11-28/7: Auronzo træningslejr (planen for venskabskampene er ret uklar lige nu, og blev ændret for nylig)
16/7: vs. Promorje *
23/7: vs. Triestina *
27/7: vs. Nogometni Klub Bravo *
- 02-04/8: I England
3/8: vs. Aston Villa away venskabskamp *
- 08-09/7: vs. Barcelona away venskabskamp *
Datoen er ikke helt fastsag endnu, men det skulle være en af de 2.
( - Weekenden af 13/8: Aflyst venskabskamp)
Vi har angiveligt aflyst venskabskampen imod Juventus, da vi vist ønsker at prioritere anderledes, hvilket nok vil sige, at Sarri gerne vil træne mere.
Denne kamp være blevet aflyst, så vi kan i stedet have en venskabskamp på hjemmebane en uge før vi starter i Serie A.
Starten på betydende kampe:
Weekenden inklusiv søndag d. 20. august starter Serie A.
Sæsonen slutter i et lige år, så der er landsholdsslutrunde.
Hvilket vil sige, at vi starter tidligt i august sommerovnen, så sæsonen også kan slutte tidligere.
Highlights fra Triestina-kampen. Der er også highlights fra de 2 andre venskabskampe derinde.
Angiveligt har vi nu også en venskabskamp imod Giruna d. 6. august, hvor vi alligevel er i Katalonien.
Også Castellanos forventes at være i Auronzo i morgen, men der mangler stadig noget papirarbejde...
Cancellieri er til lægetjek i dag, og så til Auronzo.
TV-kampe er på plads for de første 4 uger af Serie A (Smider det også i sæsontråden)
Dette er derfor vores først 4 Serie A kampe:
Runde 1: 20/08/2023 (Søndag), 20.45: Lecce-Lazio
Runde 2: 27/08/2023 (Søndag), 20.45: Lazio-Genoa
Runde 3: 02/09/2023 (Lørdag), 20.45: Napoli-Lazio
Runde 4: 16/09/2023 (Lørdag), 15.00: Juventus-Lazio
Afklaring på Gila og Cancellieri:
De var med deres respektive u-landshold, derfor ikke med til Auronzo, og stadig på ferie.
Derfor er der ingen grund til at gå i panik, som jeg gjorde.
Så alt ser grundlæggende fint ud lige nu på den front. Dog lidt synd, da netop de 2 virkeligt kunne vokse over 2,5 uger i Auronzo.
Andet fra Auronzo-kampen:
"A disp.: Provedel, Furlanetto, Dutu, Floriani Mussolini, Marcos Antonio, Crespi, Balde."
Det der er spillere, som ikke blev brugt imod Auronzo.
Provedel: Okay, det er vigtigere at se, om Maximiano og Adamonis kan bruges til noget eller virkeligt bare skal sælges asap.
Talenter: Det er ikke prioritet, at de spilles varme.
MA: Bertini spillede i stedet for ham. Det siger for mig noget om hierarki. Var der en chance i helvede for, at vi ville spille MA ind, så ville han spille maksimalt, da han netop er bagud på fysisk størrelse i forhold til at spille regista. Og ville vi have ham som mediano, så spillede ham i stedet for Akpa Akpro, da MA så skulle bruge maksimal spilletid på den nye position, for at være 100% klar.
Enten er MA småskadet, ellers så forstår jeg ikke, hvorfor han overhovedet er til Auronzo, når han i stedet skulle have fokus på sin fremtid.
Konklusion:
Alt giver lige nu mening, udover situationen med MA. Men som med andre, så er der ikke hentet en ny regista endnu, så det kan ende med, at vi er tvunget til at stadig bruge MA i den kommende sæson, hvis vi igen ikke finder en ordentligt løsning.
Til transferoverblik, så er dette spillerne lige nu i truppen / dem forhåbentligt som skulle være på vej (I prioriteres rækkefølge - understreget betyder, at det skal være specifikt den spiller):
5x nødvendige:
2. CF: (manglende bredde) / Castallanos
2. vBack: Fares / Pellegrini
2. regista MA / Ricci
2. HCM (de facto SMS-erstatning): Akpro / Gedson
top4 wing: (Cancellieri) / Berardi
3x mulige:
9. forsvar/4. centerforsvar: (manglende bredde el. Gila) / D'Ambrosio
2. mål: Maximiano / Audero
2. VCM: Basic / Zielinski
2x hvis nu der lige er penge til det:
3. mål: Adamonis / Handanovic
7. midt: (manglende bredde) / Baldanzi
Jeg har bevist valgt, at alle indkøb er til bænken, for vi har 11 spillere (Pro;Mar,Cas,Rom,Hys;Vec,Cat,LA;FA,Imm,Zac +Laz,Pat,Ped), som faktisk kan starte fra sidste sæson, og så spiller vi folk ind derfra.
Endeligt noget at arbejde med:
Mål: Maximiano, Provedel, Adamonis, Furlanetto
Forsvar: Lazzari, Patric, Romagnoli, Hysaj, Casale, Marusic, Ruggeri, Dutu, Fares, Floriani Mussolini
Midtbane: Bertini, Vecino, Luis Alberto, Marcos Antonio, Cataldi, Basic, Akpa Akpro
Angreb: Pedro, Immobile, Zaccagni, Felipe Anderson, Crespi, Gonzalez, Sana Fernandes, Balde
Mangler:
(udover et væld af indkøb...)
Gila...
Hvad er status på Gila? Er han skadet?
Cancellieri er der heller ikke? Er han bare afskrevet helt allerede?
AA og Lombardi er vist skadet, og de samt Jony har vist ikke nogen fremtid.
Og hvor er vores mediano talenter? Har vi ingen?
Trupoversigt lige nu:
Provedel / [Max] / [Adamonis?]
Marusic / Lazzari
Casale / Patric
Romagnoli / [Gila?]
Hysaj / [Fares]
Vecino / [Akpro]
Cataldi / [MA]
LA / Basic
FA / Pedro
Immobile / [???]
Zaccagni / [???]
+ Furlanetto, RFM, Ruggeri, Dutu, Bertini, SanaF, Balde, Crespi, Gonzalez
[kunne måske bruge en forstærkning]
Selv uden flere salg kunne vi bruge 8 indkøb... Og så derefter sælge ud (hvis det hang økonomisk sådan sammen. Okay, vi har (angiveligt) Castallanos og Pellegrini på plads, men vi kunne godt bruge 6 mere.
Nogen der har link til en kilde med en oversigt over, hvem som faktisk er udtaget og dukket op til Auronzo?
På søndag er der træning i Rom på Formello. Jeg har dog ikke set noget om lægetjek før sæsonstart, hvilket virker lidt mystisk, det plejer typisk at ske inden nogen går på træningsbanen.
Der er vist heller ikke noget pressekonference, men et eller andet influen[za] pjat på SoMe...
Det virker dog til, at det hele starter på søndag.
Primaveraspillere til Auronzo
Vi har en angrebskæde med:
Sanà Fernandez - Valerio Crespi - Mahamadou Balde
Balde er Kaitas lillebror.
Gonzalez er ikke nævn her, men jeg tænker, at dette er fordi han allerede regnes som seniorspiller. Ellers så vil jeg være meget overrasket, da han ligner vores primære angrebstalent for den kommende sæson. Jeg forventer også at Bertini udtages per at være regnet som seniorspiller.
De 3 angribere har været virkeligt stærke i primavera 2, men det er meget svært at vurdere deres niveau, og derfor giver det rigtigt god mening at tage dem med til Auronzo.
I forsvaret har vi noget af samme situation. Spillere, som har imponeret i primavera 2, men nok ikke har Serie A niveauet (endnu):
(ingen VB) - Matteo Dutu - Fabio Ruggeri - RFM
Og så er der Furlanetto på mål, hvor jeg forventer, at han skal vurderes, om han er god nok til at være 3.-keeper, så vi kan registere en markspiller mere i Serie A i den kommende sæson. Ordlyden giver dog det indtryk, at Adamonis ikke tages med til Auronzo, så det kunne snildt være (med lidt transferskill og -held), at vi ender med Provedel, Audero, Furlanetto og Magro til at dække målet.
Original førstekommentar, jeg laver førsteindlæg om til et liste...
Så skulle der være kalender.
Juli 11-28: Auronzo
August 02-04: I England, hvor der er en venskabskamp med Aston Villa (forstod ikke helt, hvilken af dagene kampen skulle være, men jeg forestiller mig, at det er d. 4.)
August 08: FC Barcelona - SS Lazio
13: venskabskamp imod Juventus. Hvor og under hvilke forhold er ukendt.
Weekenden efter (søndag, august 20 osv.) starter Serie A (sæsonen slutter på et lige år, så der er landsholdsslutrunde, hvilket vil sige, at vi starter tidligt i august sommerovnen).
https://football-italia.net/serie-a-announces-start-and-end-dates-of-2023-24-season/
Kommentar:
Det er godt nok et stærkt augustprogram.
Selv når vi tidligere under Lotito har været i CL, så har vi stadig ikke haft så stærke og store modstandere i sæsonopstarten.
Barcelonakampen kommer virkeligt til at give os noget til CL, mens kampen imod Juventus gør, at vi bliver presset på den helt rigtige måde lige før det for alvor går igang.
Jeg er fan.
Aston Villa er d. 3. ser det ud til. Man kan tilføje sig Lazios kampkalender på deres hjemmeside så de dukker op i f.eks ens mac/iphone calender
Kampen mod juve skulle være aflyst og fokus andetsteds 🥴
I alt min tid som Lazio fan, kan jeg ikke huske vi har haft sådan nogle modstander under venskabskampe. Det er posetivt, og som du selv er inde over, så giver det os noget "Cl" erfaring.