Det er vel på papiret vores suverænt nemmeste kamp denne sæson. Benevento har scoret tre mål i den sæson og fået nul point på kontoen. Derudover fik de en kæmpe dukkert i går, da de tabte i allersidste sekund - efter at de ellers selv havde udlignet i overtiden få minutter forinden.
De har netop fyret deres træner Baroni tidligere på ugen og ansat Roberto De Zerbi. Han havde fornøjelsen af at sidde kort tid på bænken for Palermo sidste sæson - i alt 13 kampe med en enkel sejr og ni nederlag. Det er hele hans Serie A erfaring. Det er måske også svært for Benevento at tiltrække de store navne, men det er svært at se, hvad han kan tilføre andet end den sædvanlige 'ny træner aura'.
Det er derfor svært at se, hvad Benevento skal kunne diske op til denne kamp, men det er nu under alle omstændigheder sjovt at møde et bundhold med ny træner, der for første gang skal spille på hjemmebane foran sin nye træner.
Hvis Benevento skal hive point hjem er det derfor mere vores fejl og uopmærksomhed, der skal ske frem for at de disker op med noget klasse fodbold.
Efter Cagliari og Bologna kampene har jeg efterhånden svært ved at se os undervurdere vores modstandere på samme måde som vi har gjort tidligere - dvs. før Inzaghis tid. Jeg var utroligt imponeret af vores første halvleg i går, hvor holdet spillede med utrolig selvtillid og lyst til at lukke kampen tidligt. Det skete desværre ikke, og vi endte med at kæmpe lidt mere end vi ville i anden halvleg, men det ændrer ikke ved at vi endte med tre point.
Jeg havde forventet at vi ville stille op med nogenlunde den opstilling, som vi så mod Nice for præcis en uge siden, men de fleste meldinger jeg har læst er faktisk at vi stiller op endnu engang i stærkeste opstilling - dog måske med nogle få ændringer, såsom Murgia eller Nani fra start.
Hvis det ender med at blive tilfældet, så viser det godt nok at Inzaghi ikke tager nogen som helst chancer i Serie A og at vi benhårdt går efter top 4 denne sæson. En kamp med Luiz Felipe, Patric, Murgia, Di Gennaro, Nani og Caicedo havde jeg ikke set som en særlig svækket opstilling, specielt efter at netop de spillere slog Nice - som er så mang niveauer over Benevento.
Lad os se, hvad træningen i morgen, hvor de første taktiske tanker kommer frem.
FORZA LAZIO!!!
Ahh, perfekt!! Jamen velkommen tilbage Doni :-D Håber du har det godt og vil deltage på forummet igen!