Da kalenderen blev præsenteret, så var det utroligt at se både Napoli og Juventus i de to første kampe på sæsonen. Ovenikøbet er kampen mod Juventus debuten til Cristiano Ronaldo på Juventus Stadium, så der er for alvor lagt op i kakkelovnen til et tændt Juventus mandskab.
Juventus kom dog noget svagt fra start, da de med nød og næppe fik tre point i sæsondebuten mod Chievo. Det ellers stabile Juventus forsvar lod Chievo score to gange, og der skulle bruge overtidsminutterne til at Bernardeschi kunne sikre de tre point.
Lazio fik derimod en kedelig start på sæsonen med en halvsløj indsats, da de aldrig rigtig prøvede Napolis forsvar af med den angrebsiver vi kendte fra sidste sæson. Derimod virkede Napoli hele tiden til at have et ekstra gear. Hvis Lazio virkelig vil bide skeer med de store, skal de simpelthen give den 10 % ekstra. Kampens Lazio-detalje var uden tvivl Immobiles mål, som allerede nu må ende med at være en af de absolut flotteste mål når sæsonen er ovre om 10 måneder.
Den mulighed har de heldigvis allerede lørdagen efter, da de skal på sæsonens i forvejen sværeste opgave. Lazio får endda to af de mest erfarne spillere tilbage i truppen, da både Lulic og Leiva er med fra start igen efter deres karantæne mod Napoli. Det betyder højst sandsynligt at Caceres og Badelj ryger en tur på bænken. Derudover er Luiz Felipe ude med skade i venstre læg (han forventes ude i en måned), så der vil være tre ændringer til Lazios startopstilling, hvis alle andre får genvalg:
Strakosha
Wallace-Acerbi-Radu
Marusic-Parolo-Leiva-SMS-Lulic
Luis Alberto
Immobile

Det er altid svært at se os vinde på Juventus Stadium, selv efter sensationen sidste sæson, men for at Lazio skal vise at de skal tages seriøst denne sæson, så er dette altså kampen for at give det selvtillidsboost som holdet har brug for efter Salzburg og Inter kampene sidste sæson.
Jeg har ikke endnu kunne finde forventet opstillinger hos Juventus, men jeg læste rygter om at de vil gå væk fra 4-3-3 for at spille en 4-2-3-1 med CR7 lidt længere tilbage på banen end kampen mod Chievo. Højst sandsynligt med Mandzukic på toppen, nu de ikke har Higuain længere. Det vil umiddelbart også passe os bedst, hvis de ikke spiller 4-3-3, da vi altid har haft svært ved at spille mod hold, der angriber med tre mand. Derfor tror jeg Alegri beholder 4-3-3 opstillingen.
Vi må se.
FORZA LAZIO!
Jeg kæmpede desværre med et tungt ferie wifi så havde mange udfald. Hvem er jeres man of the match?