Nu virker det så til, at forum har ædt min kommentar, så jeg gider ikke redegøre for det igen.
Kort var det: Vinder vi, så er vi i CL. Vinder Milan ikke over Juventus i Torino (spilles lige efter vores kamp), så er vi også i CL.
Pellegrini, Cataldi og MA skulle være skadet.
Men reelt, så bør det være samme situation, som imod Udinese i opstilling.
Lazzari startede imod Udinese, hvilket kan være et taktisk udtryk (Lazzari er mere offensiv), eller blot at Marusic havde brug for en pause. Jeg forventer dog Marusic fra start i næste kamp.
Provodel
Marusic/Lazzari - Casale/Patric/Gila - Romagnoli - Hysaj/Marusic
SMS - Vecino - LA
FA - Immobile - Zaccagni
Skulle Juventus få -12p i dag (Mandag 22/5), så kan vi med en sejr og et pointtab til Inter, være "sikre" på nummer 2 inden sidste runde. Det ville trods alt også være fedt. Dog selvom Inter spiller imod Atalanta, så er det i Milano, hvor Inter vinder alt for tiden.
Inter-Atalanta spilles dagen inden vores kamp.
Juventus-Milan er lige efter vores kamp.
Cremonese-målene:
SMS og Lazzari var hver skyld i deres mål.
Og de står begge til at blive solgt denne sommer.
Begge situationer virker helt og aldeles som individuelle unødvendige fejl, sådan som jeg ser situationerne.
SMS spiller positionen, som skal dække for langskuddet fra den position. Og Valeri (ser jeg gerne i Lazio i næste sæson) kan lægge et perfekt assist til et langskud.
Lazzari skal bare ikke lave en sådan fejl. Han er jo ikke engang presset? Han kunne lade bolden rulle og kører en kontra fra kanten, når han havde løbet bolden ind?
SMS laver så også et par kasser, så det er begrænset, hvor meget at vi kan brokke os over ham i dag.
Mål og forsvar
Hysaj havde sgu fortjent sit mål efter, at han er vokset så meget. Marusic var dog savnet. Pellegrini vil gerne, men er bare ikke spillet ind. Jeg har stadig tiltro, og jeg håber, at hans dårlige præstationer giver os en rabat.
Så næste sæson er det Marusic og Hysaj i højre, samt Pellegrini og Valeri i venstre.
Og så, når vi snakker om backs, så skal Radu naturligvis nævnes. Vigtigt, at vi får lov til at sige ordentligt farvel, og specielt på denne 10-års-dag.
På mål og i centerforsvaret, da virker det klart til, at vi har vores startere, mens der er rygter om, at vi måske kan købe til bænken. Personligt er jeg glad for Patric og Gila, men kan vi få endnu bedre, så ville jeg heller ikke klage. Maximiano ved jeg virkeligt ikke. Hvis Sarri tror på ham, så kunne det overvejes, men til næste sæson, så spiller vi CL, og så skal vores reserver have niveau. Det gælder også Patric og Gila. Og det kan også betyde, at Pellegrini og Valeri på venstre back er noget af en satsning.
Har vi pladser i truppen, så kunne det være relevant med 9 forsvarsspillere, så vi kunne have en højre back mere. Gerne "u21" og italiensk, men vi skal bare gerne have en del alternativer, så Hysaj og Marusic kan spille ofte i Serie A og altid i CL.
For husk på, at i Serie A er det godt med ungt og italiensk, men i CL, så skal vi bruge international erfaring. Det kan også betyde, at Casale spiller fast i Serie A, men ikke i CL. Om Patric så er godt nok til CL ved jeg ikke.
Serie A/CL (med nuværende spillere og Valeri):
Provodel
Hysaj/Marusic - Casale/Patric - Romagnoli - Valeri/Pellegrini
Det der er okay, men som sagt, så hellere en ny Serie A højre back og Champions League centerforsvar. Samt en reserve-keeper på CL niveau.
Midtbanen:
I dag ser vi tydeligt, hvad SMS kan i begge ender. I dag gør hans (og LA's) offensive fokus mere gavn end skade. Det påvirkede dog kampen meget i begge ender. Det virker til, at vi (per Sarris ønske) er midt i at forhandle med LA om en forlængelse. Dog virker det for mig kun sikkert, at vi har Cataldi som regista og Vecino som all-round løsning. MA virker til ikke at passe ind taktisk, Basic spiller okay, men er usynlig, når vi er vant til LA og SMS.
Vi kunne med fordel hente en hel ny midtbane til næste sæson.
Cataldi ser jeg ikke som en spiller, der vil kunne levere i CL, så vi skal have en ny til den plads, så der kan være rotation. Vecino har niveauet til at være 6/6, og det er også den plads, at Basic er i spil til. Meget muligt, at lader vi dem kæmpe om pladsen til Auronzo. Men SMS smutter, og vi skal have spillere med CL-niveau i vores system, ind. Derfor beholder vi 3 på midtbanen. Cataldi er den eneste sikre, LA er lige nu 95% sikker, Vecino er nok 90%, mens Basis og MA ved jeg ikke. Meget kan også afhænge af, hvad vi henter. For der var en hel del klasse på midtbanen i dag, men der var godt nok også mange svagheder.
Men ender vi med at hente en rotationskeeper, en Serie A højre back, en CL centerforsvar, Valeri og Pellegrini, samt en hel kæde af potentielle CL startere på midtbanen, så er det allerede helt tosset. Og sådan en tilgang vil nok koste os alt i CL. Og muligvis også i Serie A. Okay, vi har kontinuitet, da LA, Cataldi og Vecino (eller Basic) kan lave en startende kæde. Det er stadig bare meget.
Angrebet:
Vi virker bare trætte og brugte. Få spillere har spillet rigtigt meget, da vi har haft for store forventninger til at 2/6 spillere skulle være talenter. En ad gangen fremmad, tak!
LR virker på vej ud, og det må vi leve med. Han er et spændende talent, men han ville alligevel skulle lejes ud eller sendes ned på primavera. Cancellieri kunne få chancen igen til næste sæson, som 6/6, men jeg ved det ikke rigtigt med talenter, når vi har Pedro, som også spiller på deltid. Derfor er der nu også tvivl om Pedro. Og der er også Moro, som har været lejet ud (som tæller som trænet i Lazio), samt Gonzalez (faktisk m.fl.) som har gjort et indtryk på primavera.
Det virker lidt til, at vi kender vores startopstilling med Immobile, Zaccagni og FA. Immobile har dog vist denne sæson, at han er blev ældre, og vi skal have et reelt rotationsalternativ, ellers bliver vi straffet. Specielt i CL. Samtidig så skal vi have en wing, som kan presse Zac og FA om pladserne i startopstillingen. Det er ikke Pedro eller en af talenterne. Det vil sige, at vi skal have 2 angribere. Og så er Pedro nummer 6, hvis han bliver, og smutter han, så finder vi til Auronzo ud af, hvem af talenterne, som får hans plads som 6/6.
Dog er vi nu oppe på 10 indkøb. Vi kan ikke bare hente 10 nye spillere uden udfordringer.
Sidste sommer hentede vi Provodel, Maximiano, Romagnoli, Casale, Gila, MA, Vecino og Cancellieri, samt Pellegrini over vinter. Det var 3 til startopstillingen, som nok passer med de 3 nævnte indkøb, eller i hvert fald 3, som skulle kunne kæmpe sig til en plads i startopstillingen et sted.
Så måske kan man faktisk godt hente 10 nye. Specielt, når der ikke denne gang er krav til spillere i startopstillingen. Og en af de 10 faktisk blev hentet i vinters. Så det er i begge tilfælde 9 nye sommerindkøb.
Sommeren 2021 hentede vi: Hysaj, Kamenovic, Basic, Pedro, Zaccagni og FA, samt Jovane på lån til vinters. Og også LR, men jeg tænker ikke på ham, som en reel øjeblikkelig førsteholdsspiller. Og den sommer prøvede vi at fastholde kontinuitet, og det gavnede os ikke specielt, at vi blot hentede 6 spillere (7 med LR), hvor der i 2022 blev hentet 9.
Konklusioner:
Her snakker jeg ikke blot om kampen, eller om truppen, men også om sæsonen.
Vi er blevet meget tynde på mange positioner. Der er som om, at vi meget nødigt vil rotere i nogen af kæderne, hvis vi kan undgå det.
Derfor er vi nu trætte og brugte, og vi var tæt på at smide en 2-0 føring hjemme imod Cremonese. Vi har simpelthen brug for at få styr på den bredde til sommer. Og med bredde mener jeg ikke igen reserver, som de sidste mange sæsoner. Til næste sæson, så skal vi har et reelt rotationspotentiale. Vi har ingen spillere, som er gode nok til at være garanteret, at de skal starte, hvis vi vil gå efter de store trofæer.
Der er intet galt med Provodel, Marusic, Hysaj, Casale, Romagnoli, Cataldi, Vecino, LA, FA, Zaccagni og Immobile... Og der er flere andre, som også kan bruges. Pellegrini skal nok også blive til noget efter en Auronzo. Men grundlæggende så skal vi bruge 2 spillere på starterniveau til hver position plus det løse, og lige nu så har vi 1... Og meget af det løse.
Vi har en snæver kerne, som har givet den alt for, at vi skulle kunne komme i CL. Nu er det på tide, at vi giver dem en spiller hver, at de kan rotere med.