Derby de Lotito...
Men er det ikke lidt tidligt med denne tråd? Vi har først Cluj i ConL i morgen?
Nej, vi skal se frem, tænke det større perspektiv. En kamp flyder ind i den næste.
Skal vi have alle starterne klar til denne kamp, så skal der roteres i ConL. Roteres der ikke, så er Salernitana et hold, som kan slå alle på dagen.
Det her bliver langt mere udfordrende end Atalanta at se på, hvis der ikke sker et mirakel på kort sigt. Ikke kun skal vores startere finde sig selv, men også være reserver.
Vi spiller imod Cluj hjemme, Salernitana ude, Cluj ude, Sampdoria hjemme, Napoli ude over 16 dage. Der er 3 dages pause inden Salernitana-kampen, og så er der 4 dage til Cluj ude, 4 til Sampdoria og 4 til Napoli.
Vi er lige nu 2 point efter top 5, 5 point efter nummer 2 (som ligger på 44p i 22k)... Vi er 5p efter 2p/k.
Enten så begynder vi at vinde bare minimum en kamp, ellers så slutter hele sæsonen inden marts er en uge gammel.
Romagnoli er skadet. Immobile, FA, SMS og LA er alle enten trætte eller småskadede, Pedro kan ikke konsekvent spille pga. alder, og det kommer nok ikke til at blive bedre. Vi er alvorligt presset i forhold til hvem, som skal skabe målene. Vi har stadig en del som kan score, men chancerne skabes ikke, eller det skabes forkert.
Vi hviler på en drøm om, at en blanding af Zaccagni (som nok er vores bedste spiller denne sæson, i hvert fald den bedste offensive, da Marusic måske er bedre alt i alt) og reserver skal skabe et mirakel.
Det er ret tynd tråd det her.
Og hvor jeg er ret ligeglad med Rip, Rap, Rup Cup (EL er Anders And Cup, så ConL må vel være...). Og jeg vil skide på, at merda fik en forgyldt EL-kval.
Vi skal vinde denne kamp, og jeg ved virkeligt ikke hvordan.
Altid rart at vinde uden Romagnoli, SMS og Zaccagni, mens vi får Immobile tilbage på scoringstavlen. Det kunne lade sig gære pga. den store rotation i torsdags - jeg håber det samme nu på torsdag, så vi kan holde vores spillere friske.
Forza Lazio!