Alle er vist klar.
Spiller fredag.
Vi har haft 6 dage siden Juve.
Alle ser ud til at være klar.
Opstillingen er vist ikke til debat:
Provodel
Marusic - Casale - Romagnoli - Hysaj
SMS - Cataldi - LA
FA - Immobile - Zaccagni
Hjælp mig lige med at holde øje med Bastoni på deres midtbane. Han kunne måske være interessant for os til sommer?
Grundlæggende, så har Spezia nogle spændende spillere, men ingen, som kunne være gode nok til vores startopstilling. Det betyder dog ikke, at vi ikke bestemt kunne bruge spillere som Bastoni og Nzola på vores bænk.
Det skal også siges, at der ikke er nogen med overvældende tal for mål og assists udover Nzola (13m2a). Nummer to er Bastoni med 2m3a.
Bastoni har også være skadet ca. halvdelen af sæsonen og kun lige kommet tilbage, hvor han har spillet 39min fordelt over de sidste 2 kampe, og før det var hans sidste kamp d. 8. januar. Han har faktisk ikke spillet 90 minutter siden sin skade i midten af oktober, og ligner at han sæson gid lidt i stå. 2 mål og 2 assist var i de første 5 kampe.
Uden Nzola så ved jeg helt reelt ikke, hvordan Spezia har tænkt sig at lave mål. Hvilket vil sige, at hvis Casale og Romagnoli kan lukke ham ned, så bør det være et nemt clean sheet.
Vores største udfordring i denne kamp er ikke Spezia. Men vores egne dæmoner. Primært vores arrogance og manglende fokus, når det gør godt.
Det har dog sin modvægt, da Ciro ikke har lavet et assist siden d. 10/10 og siden da kun har score 1 d. 4/1 imod Lecce (som vi tabte) og de 2 eneste mål scoret i kampen imod Salernitana d. 19/2. Ciro er må, skal og er sulten, og det bør være den energi, som driver holdet frem, selvom nogen måske ellers ville være halvt oppe i skyerne.
Spezia har dog ikke lukket 2 eller flere mål ind i en Serie A kamp siden februar, så vi får brug for, at Ciro er i topform. Det her er trods alt et hold, som slog Inter for en måned siden, og som ikke har tabt på hjemmebane siden Februar (0-2 til Juve).
Det kan blive en meget nem kamp, hvis vi gør det nemt for os selv, men det kan også hurtig koste point, hvis vi giver dem 1 sekunds tro på, at de har en chance for noget.
Var til bryllupsfest så fik lige set den i dag til morgenkaffen. Flot kamp!
Credit til Spezia for første halvleg. Synes dog virkelig Romanogli holder det sammen dernede, selvom de kom til chancer, men han havde bare mange vigtige indgreb og godt overblik. Patric så lidt mere presset ud, men kom til gengæld flot igen i anden halvleg.
I anden halvleg var det ren klasse synes jeg. Alle mand gik et gear op og Cataldi og Luis tog fuldstændig krav på midtbanen og dikterede alt tempo.
Ciro på tavlen og FA med en fortjent pind og så slutter det af med et genialt mål af Marcos Antonio på ren vilje og den fedeste fejring!
Er godt nok blevet utrolig glad for det her Lazio hold, men der skal virkelig sættes ALT ind på at finde en kreativ kvalitetsspiller hvis Luis smutter til sommer. Hold kæft han har været vigtigt i den her sæson.