I den kommende weekend og midtugen efter er der landskampe.
9 udtaget:
Provedel
Marusic, Romagnoli, Casale, Hysaj
Kamada
Gonzalez, Immobile, Zaccagni
Isaksen er ikke god nok til DK eller for gammel til DK u21?
Rovella har været småskadet og ikke spillet, så det giver vel mening, at han ikke er med for u21 Italien.
Mandas spiller ikke u21 for Grækenland?
Er årgang 2001 for gammel til u21?
Cataldi og Lazzari er nok heller ikke de første spillere, at Spalletti prøver for Italien. Spalletti har dog modsat Mancini taget en hel del spillere med fra Lazio.
Vecino skal ikke spille for Uruguay? Kroatien har nok bedre end Basic til deres bænk, men jeg kan ikke forestille mig, at Uruguay har så meget at vælge mellem, at de blot kan ignorere Vecino?
I forhold til analyse:
Det er en stor bonus, at Sarri har tid til at indspille Sepe, Pellegrini, Rovella, Guendouzi, Isaksen og Taty til træning.
Siden der er så mange udtaget i forsvaret, så kan det være bonus for Gila, Patric, Ruggeri, Dutu, Lazzari og Pellegrini til at vokse endnu mere.
På midtbanen er kun Kamada udtaget, hvilket kan være et problem for ham, da det betyder, at Sarri nu kan træne Guendouzi-Cataldi-LA over 2 uger, så de starter nok imod Juventus. De udtaget på mål og forsvaret starter nok også i vores kamp. Angrebet er dog nok som standard Immobile, Zaccagni og FA.
Det kan ske, at der (udover på midtbanen eller for FA) opstår en skade, som tvinger os til ændringer, men ellers forventer jeg denne opstilling imod Juventus:
Provedel
Marusic - Casale - Romagnoli - Hysaj
LA - Cataldi - Guendouzi
FA - Immobile - Zaccagni
I forhold til kampen:
Juventus kan ligne et dårligere hold på papiret denne sæson, men de har virkeligt fået gevinst fra deres u23-reserve-hold. De har virkeligt mange spændende talenter, og de har også spændende startere, som har haft problemer med skader sidste sæson (Chiesa og Pogba).
Juventus har deres særlige, moderne, relativt lille og grundlæggende perfekte stadion, som gør det ufatteligt svært at vinde i Torino. Jeg kan ikke helt vurdere lige nu, hvor Juventus er i deres udvikling.
Du ser fx sådan ting:
https://football-italia.net/rugani-agent-not-the-same-italian-leadership-in-juventus-squad/
Det er ikke Buffon, Chiellini, Bonucci, Barzagli, Pirlo mere som holder det hele sammen.
Jeg vil påstå, at efter Napoli-kampen, så er vi præcis, hvor vi gerne vil være, mens Juventus stadig leder efter stabilitet.
Samme forsøg på at finde stabilitet, som Napoli under en ny træner.
Jeg ved godt, at vi ikke skal være jubel-idioter, men i de første 2 kampe, så havde vi det svært, da forventningerne var på os, og vi var ikke spillet sammen. I denne kamp er forventningerne ikke på os, og vi virker spillet sammen. Så jeg for fortrøstningsfuld.
Kampen i et større perspektivt:
Denne kamp er lørdag eftermiddag. 3 dage og 6 timer senere, så spiller vi vores første CL-kamp hjemme imod Atletico Madrid, og i weekenden efter det, så spiller vi imod Monza i Serie A.
Det som er relevant i den sammenhæng, er, at de spillere, som har spillet for landshold (Kamada, Zaccagni, Immobile, forsvaret) måske har problemer med at spiller 90 minutter imod Juventus og så starte i CL. Jeg forventer dog, at vi stadig stiller i stærkeste imod Juventus (kun at Guendouzi starter, så Kamada kan få en pause og starte i CL - de er for mig at se lige i hierarkiet, så det er stadig stærkeste om det er den ene eller den anden), og så bliver udskfitninger ufatteligt vigtigt.
Med Rovella ude af form/småskadet, så kommer vi nok til at se Vecino få minutter som regista; Pellegrini og Lazzari bliver relevante på hver deres back; dog alle 3 nok fra bænken.
Jeg tvivler på, at vi ser Patric eller Gila, med mindre vi er tvunget. Måske vi kunne nemt se en af dem på banen imod Monza. Der kan ske en hel del rotation til Monza-kampen. Det er ikke umuligt, at vi efter 6 kampe (1 CL, 5 Serie A) har slået Juventus, Napoli og Atletico, men tabte til Monza, Genoa og Lecce.
Min målsætning er altid 2p/k eller over.
12p i CL giver typisk en andenplads (det er kun hvis 3 hold ender på 12p via 4 sejre hver, at det kan risikere at betyde en 3. plads på fodnoteregler om interne målscoret el. lign.).
76p i Serie A giver typisk CL (over de sidste 5 år har det givet 2-3-6-5-3), det er ikke garanteret CL, men skal der mere til, så kan vi se på det i løbet af foråret. I efteråret, i Serie A, så er målet 2p/k. I 2020/21 fik Napoli 77p og blev nummer 5. Det er den eneste gang siden 20 hold blev indført i Serie A, at et hold har fået 76p eller flere, og ikke blevet top4. I 2006 vandt Inter Scudetto med 76p (bemærk, at det er Calciopoliåret, hvor Juventus og Milan uden straf lå på hhv. 91p og 88p). Typisk giver 76p i snit ca. 3.-pladsen.
Hvis vi står med 3/3p i CL (hvor målet er 2), og 6/15 (hvor målet er 10), men vi har slået de 3 store hold, så er det okay med mig. Vi har stadig mange nye ansigter, og der vil ske fejl her i starten af sæsonen. Kan vi vinde de store kampe, så kan vi nok også få styr på de små inden længe.
Vi står samlet overfor 23 dage (3 uger, 4 weekender) med 7 kampe inden den næste landsholdspause:
Juventus away
Atletico hjemme (CL)
Monza hjemme
Torino hjemme
Milan away
Celtic away (CL)
Atalanta hjemme
Det er lidt et program fra helvede. Monza og Torino er på hver deres måde ikke nemme kampe, og ellers er det CL og Serie A top8. Celtic hjemme ville være noget helt andet end away. Så denne kamp imod Juventus er starten på en hård eksamen for truppen, men det bliver disse 7 kampe, hvor vi kan lave fejl, at vi kan rette senere på sæsonen. Hellere disse kampe nu end senere.
Min pointe er bare, at der ikke er åbenlyse kamp, hvor vi kan spare spillere. Vi kan kan sagtens smide point på hjemmebane til Torino og/eller Monza, hvis vi ikke er 100% fokuseret på de kampe også.
De vinder på en billig baggrund, det er typisk juve. Den bold er ude i det første mål, mod alle andre hold end juve var den blevet dømt. Vi spiller lige op med dem, så vil jeg faktisk skide på om vi går point, de har altid kendelser der går deres vej, fordi de er juve. Kun pga fusk de ikke er i CL, jeg stoler ikke på kampe hvor de er indblandet. Vi gjorde hvad vi kunne, og videre til næste kamp, den skulle bare overståes!