Efter fiaskoen i Lecce (en klub som nu i dette årti har slået os 3 gange, og den 4. kamp blev X), så udover, at vi godt kunne bruge noget mere bredde på midtbanen (SMS var savnet imod Lecce), og vi med fordel kunne havde set Rovella i kamp... Så skal vi spille hjemme, og her bør vi virkeligt vågne op.
Jeg kunne helt ærligt ikke se, hvem der sejlede defensivt. Romagnoli og Lazzari virkede begge til at have afgørende interventioner. Pellegrini forstod jeg ikke helt, hvorfor at han kom ind, da han ikke kunne være med til pre-season, og han havde også store problemer med sin direkte modstander, som han tilsidst valgte at gul-korte til jorden. Er Hysaj skadet?
Marusic og Patric bemærkede jeg ikke defensivt, hvilket plejer at være et positivt tegn.
Dog forstod jeg på Sarri, at problemet var, at midtbanen ikke hjalp nok defensivt, men så forstår jeg ikke, hvorfor Rovella ikke kom ind.
Jeg tror dog ikke reelt, at dette handler om spillerne på banen, men om forberedelse og opsætning. Vi gik offensivt til værks imod Lecce, og vi fik intet ud af det overordnet set.
Så vidt jeg forstod, så var MA og Lombardi skadet, og det er de stadig. Lombardi tror jeg heller ikke er i nærheden af bare truppen denne sæson. Derfor må Casale og Hysaj være småramt, og derfor blev sparet. Marusic fik 90 minutter, og derfor forventer jeg denne opstilling defensivt:
Provedel
Lazzari - Casale - Romagnoli - Hysaj
På midtbanen og angrebet, så tror jeg reelt, at vi fastholder:
Kamada - Cataldi - LA
FA - Immobile - Zaccagni
Isaksen, Pedro og Taty gav ikke magisk noget ekstra, mens Rovella, Vecino og Basic heller ikke bidrager ekstra i offensiven tidligt i kampen, hvor det var afgørende at skabe mere offensivt.
Derfor er de 6 valgte her for mig en konstant, og så håber jeg, at vi kan lave 5 udskiftninger blandt dem i løbet af kampen.
Vi nærmer os et punkt, hvor med en mezzala og målmand mere, så har vi reelt 2 gode muligheder på alle pladser, og så handler det om, at vores startopstilling skal vokse i niveau.
Udskiftninger:
LA fik 90 minutter sidst, det gør han ikke 2 weekender i træk. Så Vecino ind ved 60min giver god mening.
Immobile skal gerne lave 2 mål, så Taty kan komme ind ved ca. 60min og reelt få chancen.
Rovella skal spille, og hvis Cataldi får gult tidligt, så kan det måske også ske ved ca. 60min
Sarri mener at pga. den tidligere start på sæsonen i DK, så er Isaksen mere fysisk klar, og han virker da også spændende, men han er bestemt ikke spillet ind, så jeg ville ikke sætte ham ind ved 53min igen. Måske omkring 70-75min. Det skal nok blive godt, men Rom blev ikke bygget...
Så jeg håber på en tidlig føring, så vi kan lave en tripeludskiftning ved 60-65 min, hvor Vecino kommer ind for LA og Rovella for Cataldi til at få mere ro på, men Taty får en reel chance på toppen.
Modstanderen:
Lecce har et hold af random u-landsholdsspillere fra alle mulige steder. Det er et ungt, ukendt, ustabilt og svingende hold, som ikke vurderes højt. Genoa har en TM værdi på 65% mere, dog er det også fordelt rimeligt rundt, de fleste lånte eller nykøbte. Der er kun to som står for sig: Malinovskyi på lån, og så Retegui, som de købte.
Det er tydeligt, at Retegui er deres omdregningspunkt, og når han kommer igang, så kan det blive svært for enhver modstander. I hans debut i CI imod Modena fra Serie B, så lavede han 2 mål og 1 assist.
For Italien scorede ham i begge hans 2 første landskampe.
Imod Fiorentina blev Genoa domineret, hvilket måske ikke er overraskende, da Fiorentina virkeligt har fået styr på at "skilltrade" sig til en interessant trup. En trup som på papiret (i følge TM) er lige få milliion mere værd end vores. Vores og deres trup ligner egentligt hinanden meget, når man kigger på vurderingsfordelingen af spillere, så vi skal ikke være overrasket, hvis Fiorentina har samme potentiale som os denne sæson.
Det vil også betyde, at hvis vi kan styre Genoa og lukke Retegui ned, så bør det være en nem og stor sejr.
Men tåger vi rundt som i Apuglien, så har Retegui pludseligt lavet 2 kasser ud af ingenting, og så er vi på røven.
Konklusion:
Serie A er kun lige startet og vores modstander har ligaens mest spændende nyerhvervelse. En potentiel topscorer (måske ikke denne sæson, men i hvert fald på sigt). Det er muligvis som Immobile i Torino.
Det her kan lige så nemt gå galt, som det gjorde imod Lecce.
Efterfølgende og videre perspektiver:
Efter denne kamp søndag, så er der Napoli ude weekenden efter, og så er der landskamps pause.
Der er også CL-gruppe lodtrækning d. 31.
Efter landskampspausen, så går det amok med 2 kampe om ugen. Og vores første Serie A kamp er Juventus ude, efterfulgt af en CL-kamp i midtugen, og så Monza hjemme.
Jeg kan godt acceptere et nederlag i Lecce i første runde (det er svært, men første runde på udebane... imod Lecce... på en lortebane i 1000 graders varme), og at vi taber på udebane til Napoli.
Men vi SKAL vinde denne kamp over Genoa, ellers så er det en krise, og så skal Lotito fanme åbne op for hele bankboksen. Vi har bruge for en spiller på midtbanen, som er på niveau med eller bedre LA og Kamada, hvis vi ikke kan få det her til at fungere imod Genoa.
Ellers så skal vi gå efter noget spændende, og så hente Baldanzi, jeg tror dog bare ikke, at han er defensivt moden nok til at gå fra at spille 10'er/offensiv 8'er, og så til at spille en styrende mezzala.
Jeg håber dog reelt stadig på, at vi kan hente Sepe, Baldanzi og Samardzic, omend der nok kun er penge til den første og sidste på listen. Hvis Samardzic kan finde ud af at forhandle seriøst. Bonucci for Gila el. lign. ville heller ikke skade, men det er ikke en prioritet.
Denne kamp hjemme imod Genoa er reelt den eneste kamp denne måned, at vi SKAL vinde.
Den 5. nye spiller, af de 12 seniorangribere og -midtbanespillere i vores trup, ankommer først på mandag.
Det er ikke overraskende, at vi har udfordringer. Vi starter med en LA, som ikke bidrager defensivt, og en Kamada, som ikke kender systemet i detaljer endnu.
Det er ikke overraskende, at der kan være problemer.
Hvis det bare var fordi, at de nye startede.
Det er kun Kamada som starter (af nød, da SMS er væk).
Der er ingen grund til, at vi ikke kan holde nullet.
Okay, Retegui er den kommende Immobile... Han scorer, når han vil, bla bla bla...
Vi har dog en af ligaen bedste defensiver, og stadig lukker vi mål ind.
Og så scorer vi stadig ikke. Hvor er vores organisation. De spillere vi starter med, de startede (udover Kamada) ikke bare med at spille sig sammen for et par måneder siden.
Handler det om, at SMS tog så meget opmærksomhed på banen, at det skabte plads til alle andre?
Der er meget som giver mening, men der er mere, at jeg bare ikke forstår.
Jeg har ingen forventninger til Napoli-away på lørdag.
Jeg har lidt forhåbninger, da i den kamp, så kan vi i det mindste ikke tabe noget.
Ellers så håber jeg bare, at vi i landskampspausen kan få trænet ordentligt med flest mulige spillere, så det her kan blive til noget.