Milan har skader på Maignan (GK starter), Kalulu (CB starter), Caldara (CB reserve), Bennacer (DM starter) og Krunic (DM reserve).
Sportiello står dog ikke værre end Maignan, og der er stadig Tomori og Thaiw i centerforsvaret.
De prøvede også med Adli og Pogeba på DM imod Cagliari, samt at de har prøvet lidt forskellige systemer på det sidste.
Udover et 5-1 derby nederlag (hvis nogen bare så meget som nævner den lorteflyver, så skal jeg personligt rive dig et nyt røvhul!), så har Milan vundet alle andre Serie A kampe. 5 sejre og 1 nederlag. 15p i 6k, 2,5p/k er nødvendigt for mesterskabskampen.
Milan har ikke haft et svært program, men heller ikke et nemt. De har vundet deres kampe, som de skulle, og deres resultater minder nok om, hvor vi ville være, hvis vi havde slået Lecce, Genoa og Monza udover vores andre resultater.
Dog mener jeg ikke, at konsekvens imod mindre hold siger noget om, hvordan de ligger i forhold til os. De har begrænset rotationsmuligheder med begge deres DM og 2/5 CB skadet. Milan har også spillet 4 kampe siden d. 16., og de havde store problemer med at ramme målet i deres 0-0 imod Newcastle.
Denne kamp kan gå begge veje, og den kan gøre det i stor stil. Vi snakker om, at hvis de ene hold rammer formen og det andet ikke gør, så kan de hold som rammer måske vinde med 4 el.lign. Begge hold er meget svingende. Milan har fundet deres ro skulle man tro, men de kom trods alt bagud imod Cagliari, inden at de kom ind i kampen. Vi virker til, at vi nu endeligt har fundet vores ro, så det kan blive en ret spændende kamp.
Milan er naturligvis favoritter, og ikke bare fordi, at de spiller hjemme. Det kan faktisk give os bedre muligheder, hvor vi kan gå til denne kamp, som vi gjorde i Napoli.
Dog handler meget også om, at Sarri finder den rigtige taktik. Vi spillede en meget svær kamp i går imod Torino, og vi vandt pga. Sarri spillede kampen korrekt. Milan er en anden størrelse.
I forhold til opstillingen, så er Provedel indlysende, men i forsvaret, så vil jeg igen argumentere for Pellegrini og Lazzari på backs, mens Romagnoli-Casale naturligvis er centerforsvaret. Min pointe her er, at Milan har mange hurtige spillere, og vi skal kunne løbe om kap med dem fra start. Hellere en frisk Marusic efter 60min, end en som bliver overløbet af Theo Hernandez efter 55min.
LA kan vi ikke undvære, mens Vecino og Rovella gjorde det godt, samt angrebet også er fint. Jeg vil ikke ændre på noget på midtbanen og i angrebet, men rettere så tænker jeg, at vi skal være hurtigere til at skifte ud. Der bør komme en udskiftning i pausen, og det kan nemt være Ciro. Og så skal der laves samlet 3 udskiftninger, inden at der er spillet 15 min af anden halvleg.
Sarri har nu valgmuligheder på alle pladser, og så må vi se, hvad han finder på. Med alle de muligheder og ingen skader, så er det ene og alene op til Sarri at skabe resultaterne.
Og vi har brug for et stort resultat for at holde momentum igang.
Eneste positive er at milan, juve og napoli ude er væk nu indtil næste sæson. Så ikke flere undskyldninger!