Truppen:
Gigot har skadet skulderen til træning.
Taty skulle lige være tilbage i træning efter sin skade, men det er uklart, om det betyder bænken eller blive i Rom. Han starter i hvert fald ikke.
Udover Gigot og Taty, så er alle andre klar. Taty er dog voldsomt savnet, da det netop gik så godt med ham og Dia, da det er svært at dække dem begge op.
Situationen med Taty åbner ret meget op offensivt.
De eneste, som virker sikre på at starte er: Provedel, Tavares, Guendouzi, Zaccagni og Dia.
Gila og Romagnoli i centerforsvaret er nok også foran Patric.
Nogen nævner dog Castrovilli i deres forventede opstilling. FREMFOR ROVELLA?! Dog har jeg ikke hørt, at Rovella er skadet, så det tror jeg ikke rigtigt på.
Nærmest alle har Lazzari på højre back, men det giver ingen mening for mig, når vi har Marusic, som spiller bedre og give Tavares flere offensive muligheder.
Offensiv midt er i spil, da Dia går på toppen. Det er svært at regne ud, hvem af Castrovilli, Isaksen, Tchaouna og Noslin, som får de sidste 2 offensive pladser (10'er og højre wing). Der er plus og minus ved alle. DB er vel også i spil. Måske endda Vecino.
Det giver disse:
Provedel
Lazzari/Marusic - Gila - Romagnoli - Tavares
Guendouzi - ???
??? - ??? - Zaccagni
Dia
Fed er dem, at jeg er relativt sikker på.
Understreget er jeg ret usikker på.
Modstanderen:
Fiorentina har startet uimponerende, men er kommet efter det.
De har hentet mange spændende spillere, men det hele er vist ikke spillet sammen endnu under Palladino
De startede med 3x uafgjort. Først i Parma, så hjemme imod Venezia (dårligste hold) og hjemme imod Monza (bør også være en sejr for Fiorentina). Det er virkeligt mange smidte point, men så tog de til Bergamo og førte 2 gange inden Atalanta vandt 3-2 i en vild første halvleg (hvor alle 5 mål blev scoret).
Det virker til, at de har fået styr på det hele, og de har fået noget ud af landskampspausen.
Fiorentina er på papiret på niveau med os (de nærmer at være et niveau over os..). De spiller hjemme, så logisk er de bedst, men vi har en etableret defensiv (Tavares er spillet ind i forsvaret, som den eneste nye, Guendouzi og Rovella er ikke nye, heller ikke Vecino) bag en levende offensiv. Det har Fiorentina dog grundlæggende også. De nye defensive ansigter har i hvert fald ikke leveret, men de er skiftet fra en 4-back til en 3-back, som har significant ændret på deres dynamik. Sidst stillede de med 5 nye af deres 7 mest offensive, og alle deres 3 mest offensive var nye.
Vi skal lave MINIMUM 3 mål for at have en chance for at vinde denne kamp.
Det her kan gå helt amok.
Det er ikke rigtigt til at læse denne kamp.
Det bliver også underligt, hvis Cataldi får genvalg og starter i den forkerte trøje. Det kan min hjerne ikke rigtigt arbejde med. Det bliver svært at se denne kamp, hvis Cataldi spiller imod os.
Det eneste, at jeg føler mig sikker på, er, at det ikke bliver en kedelig kamp. Begge hold har noget at bevise, og specielt Cataldi har nok en kommentar med fødderne klar til Fabiani og Lotito. Bove har nok en anden slags kommentar, at han gerne vil sende, men også en, som vil gå udover os.
Det er en helt åben kamp. Denne kamp bliver primært afgjort af Palladino og Baroni. Nye trænere, i nye klubber, hvor de taktisk ændre på, men fastholder den defensive orden, mens de har mange nye offensive spillere, og også deres egen særlig angriber med (Colpani og Noslin) til deres nye klub.
Fiorentina har fordelen af hjemmebanen, men vi har fået point imod Milan hjemme (de tabte ude til Atalanta), vi slog Venezia hjemme (de fik kun X), vi tabte godt nok til Udinese, men efter 4 runder ligger Udinese nummer 1, de spillede X imod dårligere hold (en hjemme og en ude), hvor vi også slog Verona.
Fiorentina skal bruge en sejr. Deres første denne sæson.
Vi kan nøjes med et point, men der er ingen taktisk måde, at vi kan garantere det point uden at spille efter alle 3.
Vinder vi, så ligger vi på 10p i 5k. Det var mit krav til Sarri, da vi spillede efter CL-kval.
Min målestok for Baroni med denne trup er 1,75p/k, og det ligger vi på nu, men vi kommer under, hvis vi ikke vinder.
Min pointe er, at det ser lidt sløjt ud, hvis vi ikke vinder, men omvendt, så kan det ikke rigtigt kræves af os lige nu.
Dette er også første udekamp, hvor vi ikke er favoritterne, og det kan have en påvirkning på Baronis taktiske tilgang. Specielt uden Taty. Det bliver spændende, hvad han finder på.
Taktisk analyse:
Problemet med Dia på toppen uden Taty er, at vores wings måske kan komme bag deres wingbacks, hvis vores backs deltager offensivt i bold-siden. Det trækker deres sidder af forsvaret udad, hvor deres CB så er mand-mand med Taty, mens Dia kommer i et løb fra mellem de to defensive midtbanespillere. Enten så lader de Dia løbe og vil være helt fri, ellers så åbner de op for langskud fra vores centrale midt.
Derfor håber jeg lidt, at Dia spiller falsk 10'er igen, og vi sætter Noslin på toppen. Jeg er sikker på, at Dia spiller på toppen, men jeg håber på dette:
Provedel
Marusic - Gila - Romagnoli - Tavares
Guendouzi - Rovella
Isaksen - Dia - Zaccagni
Noslin
Pointen er, at vores offensive spillere ligger mere offensivt på banen, når vi har bolden, end deres markør. Omvendt, så tager vores backs og 2 DM deres wingbacks og offensive midt, så vi har begge centerforsvar til deres 9'er.
Derfor vil en første halvleg med denne taktik skabe kaos i deres kæder. Det betyder ikke, at vi er foran ved halvleg, men at Palladino skal prøve noget nye i anden halvleg.
Men netop i anden halvleg, så kan vi smide Lazzari og DB ind for mere tempo. Vi har Castrovilli til at være en mere klassisk 8'er, der er Tchaouna til at tilføje noget dynamisk.
Det vil sige, at hver gang vi skifter ud, så skal Fiorentina finde på en ny taktik, da vi allerede i første halvleg har tvunget dem til at tilpasse vores spil.
Vi kan også starte Lazzari i højre, så han kan gå direkte på Gosens, så der er ingen opdækning til vores højre wing.
Vi kan muligvis knække dem med et "offensivt overload". Det er risikabelt, men det lyder som Baroni.
Der er også (som jeg så et sted, dog kaldt 4-2-3-1 med Noslin og Castro en kæde længere tilbage, men sådan tror jeg ikke på, at det vil fungere i praksis):
Provedel
Lazzari - Gila - Romagnoli - Tavares
Guendouzi
Isaksen - Castrovilli - Zaccagni
Noslin - Dia
4-1-3-2 er min ynglingsopstilling, men Guendouzi er ingen Giannichedda. Rovella kunne måske spille den plads, men er Guendouzi klar, så starter han...
Det kommer til at blive tosset, vildt, underholdende og noget, at vi bare ikke er vant til efter så lang tid med Sarri (og Tudor).
Straffe nummer 2 er straffe.
Hvis vi ser bort fra dommerens linje og dommeren ikke dømte straffe først (at omstøde en kendelse kræver mere end blot at den er forkert, den skal være tydeligt forkert).
Det er et frispark, det sker i feltet.
Den slags situation giver frispark udenfor feltet, hvis der ikke er fordel, og der er kun fordel i feltet, hvis det er, fordi der er scoret på den fordel.
Dog er der nogle rigtigt gode pointer omkring, at mens dommeren egentligt dømmer korrekt, så skal han aldrig hives til skærmen af VAR-dommeren. VAR-dommeren skal tage hensyn til kampens udvikling, dommerens linje og hvad der er dømt (ingenting), og her er det svært at se, at der er sket en tydelig nok fejl til at dommeren skal til skærmen.
Baroni har også en god pointe om, at det ikke burde være straffe. Spillet tager en udvikling, hvor man ikke kan gå i en duel uden at en part begår frispark...
De to genier rammer den faktisk ret godt med alle aspekter. Der skal virkeligt stilles spørgsmål ved den VAR-dommer.