Det bliver ikke sværere end Juventus ude, men nu har de trods alt lukket mål ind... Og endda spillet 1-1 med Cagliari... I TORINO?!
Satte mit til at se på de straffe i den 1-1 kamp. Det er vel kun pga. Douglas Luis ikke er spillet ind, at det endte i et straffe til Cagliari, som de scorer på. Der er stadig ikke scoret imod Juventus i åbent spil, og vi skal ikke forvente en sådan gave, som Cagliari fik.
Juventus er i forhold til vores forberedelse stadig et hold, som ikke har lukket mål ind i Serie A.
De har dog lukket 3 mål ind i 2 kampe (som de begge vandt) i CL, og det er imod hold som vi bør kunne sammenligne os med (Leipzig og PSV - offensivt spændende hold, deres navne er dog mere etablerede end vores, og derfor er det kun pga. vores form, at vi kan påstå at være på deres niveau).
Juventus er ubesejrede, og de lukker ikke bare mål ind. Derfor er dette den største eksamen, mens ligaen stadig tager form. Kan vi vinde... Eller bare tage point i Torino, så er det enormt, og så kan vi snakke om top4. Får vi tæsk, så er kommer vi ned på jorden igen og kender vores plads.
Empoli var en spændende kamp. Dette er en ENORM kamp. Måske den mest sigende kamp, om hvordan Serie A vil slutte. Ikke bare for de 2 hold i kampen. Juventus skal slå os, hvis vi de være mestre, vi skal slå dem, hvis vi vil i top4. Ikke så meget pga. de 3p, men fordi denne kamp vil sige uendeligt meget om de 2 hold.
Begge hold ligger lige nu på 13p:
Juventus som nummer 3 med 10-1 i målscorer
Vi er 4 med 14-11...
(Og så er Udinese stadig med i toppen med 10-10)
Juventus er lige nu ligaens eneste ubesejrede hold... Men nu har vi i de sidste 2 ligakampe give modstanderne deres første Serie A nederlag denne sæson, så hvorfor ikke.
Det bliver ikke nemt, men det er igen (som imod Empoli) deres forsvar imod vores angreb. Dette er dog muligvis ligaens bedste forsvar på hjemmebane imod måske det bedste angreb. Inter og Atalanta har scoret flere mål (16), Milan har scoret 15, og Napoli har også scoret 14... Men vi spiller helt vildt, og hvor de måske ville gå i defensive i Torino, så har vi ikke en defensiv, at vi kan gå i...
Der er 2 uger med landskampe fra nu til kampen, så det, at Lazzari og Vecino måske er skadet, mens de også har en håndfuld skader (men med deres u23 hold, så har de nærmest 20 spillere til hver plads).
Vores opstilling er dog lidt indlysende... Okay, Patric/Gila og Marusic/Lazzari, men ellers så er jeg ikke i tvivl. Eller Isaksen og Pedro er en taktisk beslutning, da Pedro er bedst, men Isaksen er mest udholdende.
Disse er dog mine 11 (hvis alle er klar):
Provedel
Marusic - Gila - Romagnoli - Tavares
Rovella - Guendouzi
Isaksen - Dia - Zaccagni
Taty
Pedro kommer ind efter 60 for en af de 4 forreste.
Lazzari og Vecino kommer ind, hvis de ikke starter.
Noslin bør vi også se, men Castrovilli, DB og Tchaouna er også i spil.
Vi afventer dog stadig skader osv.
Jeg er begyndt lidt at køre en kampagne på det her rundt på nettet...
Jeg er træt af, at VAR ikke kan give gule kort. Vi ser med Douglas Luis, at han begår 3 orange kort i løbet af kampen (Rovella, Gila og Patric), og jeg kan ikke engang huske, om det er det hele, eller han fik sit gule for en af dem. Jeg husker det som, at han begik 3-5 gule kort, men det ligner noget nær et minimum.
Så uciviliserede afføring skal smides ud af banen. Og der skal VAR være mere med. Det kan godt være, at der ikke er "clear and obvious" rødt, men der er fanme minimum gult i alle 3 situationer, at jeg kan huske.
Gule kort er kampafgørende i længden, da det gør, at en spiller skal tilpasse sin stil for at undgå kort nummer 2.
Det er ikke straffe-rødt-mål... Men udover dem, så er det det eneste spilstop, hvor du på ingen måde må starte før dommeren har fløjtet spillet tilbage i gang.
Jeg mener klart, at efter det vi ser imod Juventus, så er det tydeligt, at VAR må og skal kunne give gule kort også.
Det vil også hæve sportsmanship og sende bedre signaler som rollemodeller (og jeg brækker mig lige...), når man ikke bare kan slippe afsted med at være en lille lort.