6-2-4-0-5-2
Det siger vel ikke så meget... Det er dog kampe, sejre, uafgjort, nederlag, mål for og mål imod.
For et hold, som ligger lige med os på 10p, og som kun lige har.
De vandt også på udebane over Torino 1-2 i Coppa.
0-0 hjemme imod Fiorentina (der derby) og Juventus... Juventus som ikke har lukket et mål ind (men så heller ikke scorede hjemme imod riomma og Napoli).
Deres sæsonstart er ikke for sjov, og de er varmet op. Dette ville være den perfekte kamp efter en landskampspause, men i stedet har vi Juventus efter (som vi ellers godt kunne bruge noget momentum imod i Torino), og så Empoli før.
Det vil også sige, at vi møder ligaens to eneste ubesejrede hold og bedste forsvar lige efter hinanden... Eller med 2 ugers mellemrum pga. de internationale kampe.
Det her er normalt en must-win kamp, men ser i forhold til, hvordan de fik 1-2 i Rom i runde 2 og 1-1 i Bologna i runde 3, så er udebane intet problem for Empoli.
Dette er nok sæsonsstartens største brag for nørder (Milan derbyet er trods alt en større kamp), da det er ligaens mest interessante offensiv (os) imod ligaens mest interessante defensiv (dem).
Vi skal ikke forvente en skid fra denne kamp. Enten arbejder vi hårdt for det, ellers bliver vi straffet.
Opstilling:
De har en del skader osv., vi har ingen. Der er 2 uger inden den næste kamp.
Så stærkeste:
Provedel
Lazzari - Gila - Romagnoli - Tavares
Guendouzi - Rovella
Isaksen - Dia - Zaccagni
Taty
Nu er jeg ikke fan af Lazzari i dette system. Samtidig er Guendouzi er kæmpe risiko i en defensiv rolle. Det er dog, hvad der vist er regnet, som vores stærkeste. Og mellem Marusic og Lazzari, så skal Lazzari bestemt ikke spille EL, så det her giver menig.
Jeg kan ikke finde rundt i, hvordan Empoli har så syg en defensiv, men jeg håber, at vi finder en vej gennem. Vi skal ikke bare scorer, vi skal mentalt knække dem.
Det bliver en ufattelig svær kamp.
Virkeligt meget at tage med...
Sælger vi Mandas 20 mio. og kan få Vasquez for 10 mio. (det kommer vel an på, hvad Empolis option er på, det er trods alt Milan som ejer ham), så er det bestemt ikke en dårlig handel. Vasquez holder både Taty og Isaksen for vel 2-3 mål hver. Han er for mig KLART kampens spiller. Det er vel en 9/10 rating. For jeg synes ikke Isaksen eller Taty er dårlige, men Vasquez er bare verdensklasse.
Empolis forsvar er heller ikke langt efter. Vi kommer frem til rigtigt meget, men de spiller stadig en rigtig god kamp. Man kunne for et øjeblik tro, at det var Buffon, Barzagli, Chiellini og Bonucci på mål og 3-mands-forsvaret. Havde Empoli en bedre midtbane, så var vi blevet smadret i den kamp. Mangler vi en centerforsvar i fremtiden, så er Goglichidze 20 år, Viti 22 og Ismajli 28... Og de har vist alle potentiale til at spille på CL-niveau i fremtiden. Ismajli er der måske allerede. Vi kunne bestemt overveje at købe fra dem i fremtiden.
Jeg ved ikke, hvad der er galt med Provedel, men det virker til, at det rettere var den elendige tilstand af banen (efter vores vandpolo-kamp i torsdags), som var skyld i 0-1. Det ligner et indlæg, at han ville komme ud til, så bliver den rettet af, og han glider (faktisk 2 gange)... Og jeg kigger på banen og tænker: det er ikke hans skyld at han glider, for feltet er en mudderpøl. Uheldig situation.
Lazzari står forkert overfor sin mand ved 0-1... Han koster os mål (det er nærmest hver gang, at vi lukket et mål ind, at det er Guendouzi og Lazzari, som fucker noget op sammen), men denne gang virker hans indlæg fra backen farlige og interessante... Dog er der Vasquez... Han virkede faktisk til at være spillet ret varm i løbet af kampen, så det er virkeligt noget lort med hans skade. Det skaber også et interessant problem, da vores nummer 3 på højre back er Tavares, men han er så god i venstre, at jeg nok ville foretrække Patric eller Gila i højre, så Tavares kan fortsætte i venstre. Marusic starter naturligvis, men Marusic skal heller ikke spille 180min per kamp... Dog hvis det bare er en forstærkning for Lazzari, så er han måske allerede klar til at starte imod Juventus. Marusic spiller jo altid 180min i landskampspausen.
Romagnoli skal vinde den duel med Esposito. Jeg vil mene, at der er frispark til Romagnoli (dommeren var imo generelt dårlig, ikke så meget hans kendelser, men hans kommunikation og attitude virker helt forkert), men det ville vel kræve, at Romagnoli kom ordentligt op i første omgang. Jeg ved ikke, om Provedel har kaldt den inden, at han falder... Hvis ikke så ser Romagnoli ikke godt ud. Det virker til, at der skal trænes indlæg til træning, både angrebet og forsvaret kunne få noget ud af det.
Gila var den anden i centerforsvaret, ik? Jeg bemærker ikke det store fra ham. Hverken korrekte eller forkerte indgreb. En stille dag på kontoret er en god dag...
Tavares laver et assist. Er vand vådt? :D Han virker generelt god, og udover målet er jeg faktisk meget tilfreds med hele defensiven. Og målet er imo banens skyld, da Provedel skal komme ud til det indlæg...
Rovella... Hvis Italien ikke var velsignet med noget nær verdens 10 bedre regista, så var han på landsholdet, og så var England allerede kommet efter ham... Jeg har svært ved at forestille mig, at vi kan vinde en kamp uden ham. Giannichedda 2.0
Når jeg Guendouzi offensivt, Guendouzi defensivt, Dia+Taty og Rovella defensivt. Så forstår jeg ikke, at vi spiller 4-2-3-1 i stedet for 4-1-3-2. Så er det Vecino og specielt Rovella defensivt, mens Guendouzi og Castrovilli offensivt. Taty, Dia, Noslin og Tchaouna i angrebet. Vi mangler faktisk enten en ærketype-9'er eller en wing. 9'er ville være bedst til bredden, wing ville være bedst til at starte...
For det er tydeligt, at Zaccagni og Pedro er vores bedste wings. Dia og Taty er vores angribere. Pedro er bare for gammel til at starte. Hellere 2x30 min hver uge fra Pedro, end 1x60.
Isaksen har faktisk en god dag, men Vasques ødelægger den bare. Gode løb og afslutninger, hvor det nærmest er uheldigt, at der ikke kommer et mål. Isaksen er virkeligt den perfekte nummer 2 på højre wing, for potentialet er tydeligt, men han er ikke god nok til at starte hver gang.
Zaccagni med hovedet. Det kunne være blevet 2, hvis han var selvisk... Men efter midtugen, så er det moden lederskab, at Taty får chancen på straffe... Og så er den diskussion vist lukket. Normalt er det Zaccagni der skaber hullet til Tavares med sine løb. Denne gang får Zaccagni gevinst af et Tavares raid.
Dia er MEGET træt, men trækker stadig et straffe... Det er som med Ciro... Det er det virkeligt! Bare at Dia er på banen, så kan der ske noget magisk. Og i forhold til, om der var frispark ved 0-1, så var der vel reelt ikke straffe. Dia stikker sit ben ud langt væk fra bolden, og jeg kan ikke se, at det skulle give noget. Dog går det op med 0-1-målet, så der er balance. Ikke en god Dia-kamp, men Dia behøver ikke spille en god kamp, for at være guld...
Taty... Spiller en nærmest perfekt kamp... Her snakker jeg om løb, chanceskabning osv. osv. Dog på en eller anden sindssyg måde (Vasquez) scorer han ikke... Det skal også nævnes med Dia og Taty, at per Dias afslutninger og Tatys evne til at komme frem til afslutninger, så presser de et forsvar tilbage på en måde, hvor der er mere plads til vores andre offensive spillere. Dette er kernen for vores angreb... Selv når de spiller dårligt, så gavner det stadig hele holdet offensivt. Det er rigtige moderne fucking angribere, som ikke bare tuder over, at de ikke selv får en kasse. Jeg er også (efter kampen og vi vandt...) glad for, at det nu er lukket, omkring hvem som tager straffe. Zaccagni er anfører, og han tager det. Dia kan måske få chancen på et tidspunkt, hvor vi er foran med 2, men ellers så er det Zaccagni, altid.
Efter Marusic kom ind, blev det mere kedeligt, men effektivt i højre. Hvilket IGEN betød Tavares var mere fri i venstre til at angribe. Når Lazzari er inde, så angriber han, når Marusic er inde, så angriber vi i venstre. Og da Marusic er den bedste defensive back, Tavares er den bedste offensive, og Pellegrini+Lazzari er ca. lige gode, så er Marusic reelt vores mest kritiske back. Tavares er nok den bedste overall, men Marusic er organisatorisk så vigtig, at jeg stadig er i tvivl om, hvis vi ikke skulle få Hysaj ind i truppen igen for Pellegrini eller Lazzari. Er Lazzari ude i flere måneder nu, så er det vel en nem beslutning (hvis vi kan lave den ændring, jeg forstår ikke helt reglerne her), men lige nu, så har jeg følelsen af, at Marusic og Tavares er vores bedste backs, men Pellegrini og Lazzari er for offensive til at spille samtidig. Så vi skal nok finde på noget med en ny back... Det kunne være Hysaj, men det ville vok være bedre med at få en helt ny. Helst højre back. Det er lidt synd, at RFM ikke er god nok... Eller måske, at han er mere Lazzari end Marusic... Men han gør det vist fint og spiller fast i Serie B (han har startet samtlige kampe), så måske vi skulle hive ham hjem for mere bredde... Han skal trods alt ikke registreres til januar, da han er u21...
Minutter til Noslin, Castrovilli og Pellegrini skader heller ikke... Castrovilli havde et god skud udefra, potentialet fra ham er tydeligt, det er bare et stykke vej endnu.
Tchaouna får ikke minutter... Det skal vel bemærket i hierarkiet...
Empoli spiller en god kamp... De gør, hvad de er gode til, og det skal de have ros for... Vasquez vender jeg igen tilbage til... Hvorfor spiller han i Empoli og ikke CL? Vi gør dog også, hvad vi er gode til, og derfor vinder vi kampen... Vi vandt 2-1 i en kamp, hvor riomma tabte 1-2... Bologna fik 1-1, Torino (Coppa) og Cagliari tabte... De kom til denne kamp med 7p på udebane i 3 kampe (10 i 4, med Coppa), og det er på svære udebaner... Det her er et stort resultat for os.
I forhold til truppen, så snakkede jeg om 4-1-3-2:
Provedel/Mandas
Marusic/Lazzari - Gila/Patric - Romagnoli/Gigot - Tavares/Pellegrini
Rovella/Vecino
?/Isaksen - Guendouzi/Castrovilli - Zaccagni/Pedro
Dia/Noslin - Taty/?
+ (u21) Tchaouna, Furlanetto
Fed er spillere, som jeg er overbevist om er gode nok til næste sæson. Vecino skal tage den defensive rolle, og det kan være, at han er blevet for gammel. Jeg ville i hvert fald hellere se Cataldi tilbage til næste sæson, end en ny kontrakt til Vecino.
RFM og Bertini har tilspillet sig startpladser i hhv. Serie B og C... De kunne også fylde ud...
RFM mener jeg helt reelt er klar til spilletid, og vi har også Milani på primavera til venstre.
Cataldi ville være bedre som DM, men kan vi ikke få ham, så i det mindste noget anden mere dybde end Vecino. Men måske Bordon er god nok til at kunne hjælpe for senior... Eller måske noget i centerforsvaret og så Patric som regista... Generelt er Patric og Gila så fleksible (og går nemt i stykker), at vi med fordel kunne bruge en femte centerforsvar, hvis vi havde plads... Hvis vi skulle finde plads kreativt, så virker det dog ikke til, at vi kommer længere med Armini (køb tilbage) eller Ruggeri (ude på lån), end med Bordon, Zazza eller Petta (som vist er viceanfører for primavera)... Primavera er også skiftet fra Zazza på højre back i 4-3-3 til 3-5-2, hvor Milani så er wingback... Nazzaro er der også på DM (han er vist anfører)... Vi har måske mange spændende spillere, men det er svært at se, om de er klar til at være 3.-valg... Omvendt, så er Ruggeri, RFM, Bertini osv. spillere, som ikke skal have stoppet deres udvikling.
Cancellieri har jeg haft nogle overvejelser omkring, men det er sgu nok ikke bedre end Tchaouna, og Tchaouna skal have tid til at spille sig ind.
Det ville være fedt, hvis Artistico og Crespi blev til noget i Serie B denne sæson, men selvom de gjorde, så bliver det nok ikke til mere, end højest, at de kan lejes ud i Serie A til næste sæson... Munoz, Balde osv. er måske også spændende, men springet er for stort uden et u23 hold...
Hvis vi kigger på 4-1-3-2 til næste sæson:
Provedel/[Mandas]/Furlanetto*
Marusic/[Lazzari] - Gila/Patric - Romagnoli/[Gigot] - Tavares/Pellegrini
Rovella/[Vecino]
[?]/Isaksen - Guendouzi/[Castrovilli] - Zaccagni/[Pedro]
Dia/Noslin - Taty/[?]
+ (stadig u21 til næste sæson) Tchaouna
++ u21 fra internt eller eksternt minimum udover 2 per plads: 1x CB, 1x back, 1x DM
Fed = jeg ser dem blive, hvis der ikke sker noget tosset.
Ikke fed = jeg ville egentligt gerne erstatte dem til næste sommer, med mindre der sker noget tosset.
* = Trænet i Lazio
[***] = uklar fremtid imo:
Mandas er mange penge værd for en reserve, og han skal nok lejes ud til næste sæson, hvis han ikke sælges. Han skal trods alt ikke rådne op på vores bænk. Vasquez er en mulighed, hvis det er en mulighed, men Strakosha er trænet i Lazio og har 7 clean sheets i 11 kampe... Jeg kunne godt bruge Strakosha som vores reserve. MÅSKE KØB TALENT TIL ROTATION?
Lazzari fylder 31 i år... Til sommer er der 2 år tilbage af hans kontakt. Det er sidste chance for et salg, og jeg ser ham ikke som god nok defensivt til at være på niveau med Marusic. Jeg så gerne RFM og Milani til Auronzo, og så må Baroni vurdere, om der skal købes, eller vi allerede har back-løsninger. MÅSKE KØB TALENT TIL ROTATION?
Gigot har ikke spillet endnu... Vi ejer stadig Casale, men jeg ser ikke en fremtid for ham hos os, og jeg håber rettere på, at Bologna køber ham (tvunget eller ej), så vi kan få nogle penge i kassen... Ellers så bliver det vel også en Auronzo beslutning. Jeg kunne dog virkeligt godt ønske mig et u21 CB supertalent, så vi har 5, når vi har så mange CB, som kan spille andre positioner, og som nemt går i stykker. MÅSKE KØB TALENT TIL ROTATION?
Vecino har kontaktudløb... Han bliver ikke yngre... Det kunne blive til en sæson mere, hvis alle vil det... Det kunne også blive til Cataldi, hvis alle vil det... Rovella er klart nutiden og endnu mere fremtiden. Spørgsmålet er, om det er Cataldi, Vecino eller et talent, som skal være rotation. Der er også spørgsmål omkring Folorunsho... Han kunne vi vel sagtens bruge, men så ville det være i denne rolle, hvis han kan spille den. MÅSKE KØB TALENT TIL ROTATION eller FOLORUNSHO?
Castrovilli er stadig uafklaret. Som med Gigot, så må vi vente og se. Folorunsho/Vecino kunne også tage denne rolle. MÅSKE FOLORUNSHO?
Pedro har som Vecino udløb, men Pedro er vild lige nu. Pedro holder bare ikke til minutter nok til, at han kan tage en plads i truppen. Man omvendt, så er han så god, at vi ikke kan undvære ham. Det er ikke nemt at vurdere alt lige nu.
MÅSKE KØB STARTENDE HØJRE WING: Der mangler denne spiller. Vi mangler noget Orsolini/Berardi niveau. Det er en svaghed i vores bredde, at vi ikke har noget bedre end, hvad Isaksen foreløbigt er nået til. Vi mangler stadig en reelt erstatning for FA. Det er ikke fordi, at jeg ikke tror på Noslin, Isaksen og Tchaouna, men det er fordi, at jeg ser de 3 som unge rotationsspillere til fremtiden.
MÅSKE KØB ROTATIONS STOR 9'ER: Vi mangler lidt en stor-ond-MF'er... Muriqi, men med selvtillid... Haaland type. Artistico er forhåbentligt denne spiller i 26/27 sæsonen, men hvad gør vi i mellemtiden? Disse spillere koster en formue, hænger ikke på træerne, og Muriqi var på papiret en god løsning, men i praksis så blev han hentet med for store kortsigtede forventninger. Vi har længe snakket om en vice-Immobile, men reelt, så mangler vi en konkret type, som netop Muriqi var... Det virkede desværre bare ikke i praksis (nok primært pga. Inzaghi ikke kendte ham og hellere ville have haft noget han kendte, som fx Petagna).
Når jeg kigger på det hele:
Jeg er en del efter Lazzari... Men han er ikke lort. Vi har faktisk lidt af alt, at vi skal bruge. Vi mangler dog ENTEN en stor-9'er eller en startende højre wing. En af dem er faktisk fint, da truppens bredde derefter fylder ud. Vi kunne eventuelt finde denne løsning til Januar, men det kunne også være noget, som måske kunne vente til næste sommer.
Og så mangler vi nogle flere u21 løsninger i bredden. Og gerne også noget mere "trænet i Lazio".
Der er en del spørgsmål, som skal afklares (specielt Lazzari, Vecino og Pedro, som er ret gamle for reserver - Gigot og Castrovilli skal vi se spille mere), men grundlæggende, så kan de besvare sig selv.
I forhold til salg, så tvivler jeg meget på, at vi mister nogen, som har reel nuværende værdi. Mandas har naturligvis værdi, men vi kan sagtens finde en fin reserve, hvis vi få kassen for ham.
Hvorfor kørte jeg rundt i hele dette med truppen?
Mange snakker om, hvor tynde at vi er, men jeg ser reelt flere løsninger på alle positioner.
Fra mit synspunkt, så mangler vi kun en offensiv spiller. Andre kunne måske ønske Vecino være mere som Guendouzi, og vi så fik Cataldi tilbage, Folorunsho ind, eller noget tilsvarende. Jeg siger bestemt ikke nej til Cataldi og/eller Folorunsho, men jeg ser det mere alvorlige problem, som at være bestemte type længere fremme på banen.