Okay, jeg kan ikke finde 2 steder, som har den samme forventede startopstilling for os...
Nogen har endda Noslin til at starte i angrebet?!
Provedel på kassen, Taty på toppen, samt Romagnoli, Vecino, Guendouzi og Zaccagni fra start...
Nogen har Rovella, andre har Castrovilli som nummer 3 på midtbanen. Vi spiller en form for 4-3-3, men det er ikke garanteret om 3-kanten vender op eller ned, og derfor om vi spiller med 8-6-8 eller 8-10-8. Hvis det er 10, så er det nok Castrovilli, hvis det er 6, så er det nok Rovella.
Offensivt er der så kun højre wing tilbage, hvor Noslin, Tchaouna og Isaksen alle er i spil. Ja, der er vel også Pedro for den sags skyld. Der vil jeg ikke forsøge at gætte.
I forsvaret virker Romagnoli sikker på at start, og Casale sikker på ikke at starte. Hvilket nok også skal forventes, da Casale primært skal ses som reserve for Romagnoli, hvor Romagnoli forventes at spille alle kampe, og vist er viceanfører (hvis jeg husker korrekt)?
Patric og Gila kæmper så om den anden plads, hvor begge er så skrøbelige, at det handler ikke om, hvem som er bedst, men hvem som er mest frisk. Vi skal ikke risikere dumme skader.
Backs er også uklart, da Lazzari angiveligt har været ret god i venskabskampene, mens både Marusic og Pellegrini har deres mangler i venstre, dog viste Marusic i slutningen af sidste sæson, hvor højt hans niveau kan være. Så selvom Nuno er skadet, så er det åbent blandt de 3 andre. Hysaj ser jeg ingen fremtid i, men han er stadig i truppen for nu, så han skal heller ikke helt udelukkes.
Det giver:
Taty
Zaccagni - Isak/Nos/Tcha/Pedro
Vecino - Casto/Rov - Guen
Pelle/Maru - Romagnoli - Gila/Patric - Maru/Laz
Provedel
Men jeg er heller ikke 100% sikker på Taty og Vecino.
Udover Nuno er det vist kun Gonzalez, som er skadet, men der er flere spillere, som ikke er klar til 90 minutter. Derfor vil jeg også blive meget overrasket, hvis Castrovilli starter.
Personligt forventer jeg, at vi starter med erfaring og kontinuitet:
Taty
Zaccagni - Isaksen
Vecino - Rovella - Guen
Marusic - Romagnoli - Patric - Lazzari
Provedel
Det kan også opstilles på andre måder (husk på Baroni spiller mindre kontrolleret, og meget mere dynamisk end Tudor eller specielt Sarri):
Zaccagni - Taty - Isaksen
Vecino - Rovella - Guen
Provedel
Taty
Zaccagni - Guen - Isaksen
Vecino - Rovella
Provedel
Analyse:
Det handler ikke bare om, hvem som starter, men også meget om, at vi nu har et hold, hvor vi virkeligt kan bruge 5 indskiftninger.
Skulle vi spille, som jeg opstiller det, så betyder det ikke, at alle får mere end en halvleg.
DB, Castro, Tcha og Nos forventer jeg alle at se i anden halvleg. Der er en pointe i, at vi starter uden nye spillere, men de vil så alle komme ind.
Leverer Taty og Isak ikke i første halvleg, så kan de blive pillet ud i pausen for Tcha og Nos, som har spillet godt samme i venskabskampene. Jeg vil dog også sige, at jeg synes Isak og Taty spillede bedst sidste sæson, da de spillede sammen.
Castro og DB kommer så senere (ca. 70-80min efter behov), og så er der en udskiftning tilbage til en sen skade.
Er der ingen skade sent, så vil jeg nok give 5 minutter til Cataldi, enten til at vise ham lidt respekt, ellers så han kan få en sidste kamp inden han smutter (det er stadig en reelt mulighed).
Dia vil ikke være klar til at blive udtaget til denne kamp, selvom handlen går igennem.
I forhold til modstanderen...
Det er en oprykker i runde01 af Serie A. Det er en klassisk historie og chok-point-tab for tophold, men vi har så mange nye og sultne spillere, at jeg bare ikke tror på, at vi har det niveau af arrogance.
Vi kan dog ikke planlægge i forhold til dem, men skal blot forsøge at spille vores eget spil, og derfor gider jeg ikke fokusere på dem.
Det er ret simpelt. Vi skal vinde denne kamp, men vi skal gøre det ved at spille fodbold, ikke kører på de taktiske maginaler. Vi skal ikke pakke os bare fordi vi er foran med 1-2 mål, men holde spillet i live og gå efter mere.
Dette er en anden verden i forhold til for et år siden, og det er nødvendigt, at vi viser vores potentiale og skaber noget momentum.
Serie A er vel så åben som nogensinde. Alt mellem nummer 2 og 12 er muligt for os denne sæson.
Vi har lige nu den 9. mest værdifulde trup, men kommer nok på niveau med Fiorentina og Bologna med Folorunsho og Dia... Dog er Torino (nummer 10) ikke evigheder efter.
Det her er ikke en stjernebesætning, men spillere, som håber på at blive til stjerner i vores trøje.
Starter vi godt, så er alt muligt...
Starter vi skidt, så har vi noget at lære af...
Det vigtigste er dog, at vi spiller på en måde, hvor vi enten henter motivation og momentum, eller vi har noget at lære af.
Okaaaay, nu skal vi så også til at lukke kampen! Gode takter fra alle de offensive, men vi mangler skarpheden.