Ikke så meget at sige. Dette er en must win kamp. Vi skal have de 3 point i dag for at holde trit med resten af toppen og for at holde momentum. Det vigtigste i dag bliver meget simpelt: IKKE AT UNDERVURDERE SPAL!
De har slået Roma begge gange i år. Derfor må og skal de ikke undervurderes. Ville være så dumt at dumme sig i dag. Mulig startopstilling:
Strakosha; Patric, Acerbi, Bastos; Marusic, Milinkovic-Savic, Leiva, Luis Alberto, Lulic; Caicedo, Immobile
Jeg ved godt nogen elsker at afskrive CL-muligheder efter sådan en kamp, men... Alle i toppen dummer sig. Det her havde ikke gået i mesterskabskampen, men i CL-EL-kampen, da er der plads til lidt fejl, og vi gav trods alt ikke en konkurrent 3p...
Til selve kampen:
FUCK KAMPEN. SPAL spiller deres spil. Intet mere, intet mindre. De scorer på et tidspunkt af kampen, hvor vi skal være foran med 2-3 mål. Man kan ikke klandre et hold som SPAL et trøstemål imod et offensivt hold som os. Specielt ikke, når de spiller godt. Derfor så klandre jeg heller ikke forsvaret, og jeg er pisseligeglad med VAR og straffe (jeg kan ikke engang huske situationen, for det er så ligegyldigt). VI SKAL SCORER FUCKING MÅL! Det er slet ikke godt nok det her. Vores forsvar består af Acerbi og Radu med erfaring og så Patric, Wallace, Bastos og LF, som alle er U25, hvilket er talentalder for en centerforsvar... Vores målmand er også U25... Enten så scorer vi 3+ mål i sådan en kamp, ellers så kan det gøre ligemeget... Reelt så har vi Lulic, Lucas og Immobile med rutine. Det gør, at vi kan slå Inter og tabe til SPAL... Specielt tabe til SPAL, når vores offensiv ikke laver mål.
Sat i et større perspektiv:
Det virker til, at Parolo er på vej på pension langsomt, da det er LA-Lucas-SMS, som så småt er blevet faste startere (Parolo har naturligvis et par år tilbage i sig, men jeg tvivler på, at han er eller bør være starter til næste sæson). Det vil også sige, at vi har 3 angribere til 2 pladser... Correa og Caicedo er sikkert fine nok til rotation, Immobile til at starte fast. VI SKAL HAVE EN ANGRIBER MERE, SOM KAN GÅ DIREKTE I STARTOPSTILLINGEN! Jeg kræver, at vi gør en seriøs indsats for at få Balotelli til sommer. Jeg er træt af denne elendighed.
Vi har bredden, vi har alle de reserver, at vi skal bruge... Vi har overflod af talenter og rotationsspillere. Disse pladser mangler vi en ny starter (eller anden spiller med niveau til at starte fast) til: højre centerforsvar (LF, Bastos, Wallace og Patric er reserve-rotations-talenter, ikke startere), højre wingback (vi har Marusic, som er reserve-rotations-talent-niveau som nuværende starter, ikke godt nok), venstre wingback (Durmisi og Lukaku er ikke gode nok, og Lulic bliver ikke yngre, vi skal se frem, og Lulic skal kunne bruges andre steder end på wingback), central midt (SMS, LA, Parolo, Berisha, Lulic, Cataldi, Murgia... Kan slås om en plads og bænken) og så en ordentlig angriber (Balotelli-niveau).
Angriber er et virkeligt alvorligt problem. Wingbacks skal bare hentes, hvis vi har nogle ambitioner. Centerforsvar og central midt er ikke kritisk... Vi kunne også bruge en bedre reservemålmand... Men hvis vi vil være med helt i top, så skal disse dog også tages med i vores indkøb. Sælg SMS hvis nogen vil give 100m og køb 6 spillere til startopstillingen. Jeg magter ikke dette lort mere. Vi skal bruge erfaring og lederskab. Så 6 spillere til startopstilling som er 25-30 år. Gerne mere 28-29 end 25-26 (eller det afhænger lidt af deres position, wingbacks er typisk lidt yngre end centerforsvar, når de topper)... Vi har hele fundamentet til noget stort, vi skal bare hente flere spillere som Badelj og Lucas nu.
Tabellen:
Slår vi Udinese, så hedder den Inter 56, Milan 52, Atalanta 51, Lazio 51 (ellers ligger andre på 48)... Lad os så droppe Inter og fokusere rent på nummer 4... Vi har stadig både Milan og Atalanta indbyrdes. Intet er tabt endnu. Holder alle statistik, så giver 65p måske nummer 4... Vi skal hente 17p i 9 kampe... Eller rettere vi skal vinde 6 af 9 kampe (eller 5 sejre og 2 uafgjort)... Udinese, Atalanta, Milan og 2-3 andre...