https://football-italia.net/sporting-director-tare-leaves-lazio-after-15-years/
Så virker det til at være slut.
Tare har været en vigtig del af, hvordan klubben voksede fra midten af række til subtoppen. Han har dog også til tider skabt problemer for sig selv og hentet nogle underlige Balkanløsninger. Han har dog også lavet nogle helt vilde handler, som fx at sikre os SMS, LA, Lucas, Immobile m.fl.
Vi har med god grund været meget kritiske af Tare på det sidste, og han passer dårligt med Sarri, men det betyder ikke, at han var en dårlig sportsdirektør. Jeg ser det mere som en symptom på, at Lotito har været lidt for gammeldags. Vi har brug for udskiftninger i diverse stilling, så vi vokser og udvikler os som en enhed.
Det er meget svært udefra at vurdere en sportsdirektør, og jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der er på markedet. Men jeg håber, at Lotito grundlæggende giver Sarri lov til at vælge.
Ja jeg synes også at en af hovedårsagerne bag fyrringen er at Tare og Sarri ikke er enige, derfor synes jeg det virker som en rigtig beslutningen af Lotito. Ikke fordi man skal skifte sportsdirektør hver gang der kommer ny træner (han har jo også sidder der i 15 år), men jeg synes det viser hvor højt Lotito vejer Sarri's vision. Om der så findes en sportsdirektør derude som både er dygtig og åben nok overfor Sarri og samtidig vil prøve sig af i Lazio er straks sværere at gøre sig klog på.