Jeg ved virkeligt ikke, hvad jeg skal kalde det. Politik hører ikke til i fodbold. Jeg har ikke et største problem med abelyde osv., da det er en del af psykologien i spillet mellem fans of spillere (jeg synes der er lidt rigeligt tuderi overfor nogle emner, og andre hvor spillere bare skal holde kæft og spille videre).
Dog så er det her jo direkte retarderet:
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-24-laziofans-ryster-italien-bruger-anne-frank-i-racistisk-aktion
Bemærk hvor langt det er nået ud, når det er min kilde.
Jeg troede Curva Nord var begyndt at køre selvjustits, så vi ikke blev smidt ud af turneringer osv. Hvad skal det her forestille... Der er også ca. 6 artikler på Football Italia om emnet, hvis i mangler mere kontekst.
90'erne er slut. Verdenen har ændret sig. Man kan ikke bare rende og være fascist i Rom mere, og så tro at verden omkring en er ligeglade. Det er til at brække sig over. Og jeg synes egentligt, at de har ret til at mene, hvad de vil, men kan de forhelvede ikke gøre det før og efter kampene, i stedet for under?
Lazio kan ikke kan slippe af med arven fra Mussolini - TV 2
Rigtig gode svar i denne artikel, Apo! Du sætter ord på hvordan langt de fleste Laziali har det med den gentagne problemer fra amøberne.
Jeg er dødtræt af racisme og anden form for diskriminerende handlinger i forbindelse med fodbold - både når Lazio spiller og selvfølgelig også i alverdens andre kampe. Endnu engang går det udover de forurettede, klubben og de mange uskyldige fans som skal forklare sig og stå på mål for idiotien.
Hvad jeg dog heller ikke kan snuppe er når journalister tages i at gøre sig sjove på andres bekostning(Lazios bekostning), accepterer deres fejl, lover at rette den, og at de så ikke gør det. Det er en arrogance som jeg i mit jyske hjerte har det meget svært ved.
Kald det små sko og naivt, men jeg forventer saglige og ærlige journalister, i hvert fald når de bliver taget i bias. Så er man måske mere drengerøv end journalist.