https://www.sslazio.it/it/news/ultime-news/64594-auronzo2021-i-calciatori-presenti
Portieri: Adamonis, Alia, Reina, Strakosha
Difensori: Durmisi, Fares, Hysaj, Lazzari, Luiz Felipe, Marusic, Patric, Radu, Vavro
Centrocampisti: Akpa Akpro, Bertini, Cataldi, Escalante, Jony, Leiva, Milinkovic, Shehu, Troise
Attaccanti: Adekanye, Caicedo, Raul Moro, Muriqi
Truppen til Auronzo er officiel.
Mål:
Furlanetto er ikke udtaget, mens Adamonis og Alia (som begge burde være færdige i klubben) bliver testet. Det er jeg lidt overrasket over. Jeg havde forventet Furlanetto per hans alder og spil for primavera i sidste sæson, så var han selvskrevet til at være nummer 3... Men Furlanetto støder måske til senere, når Alia og Adamonis er blevet vurderet færdigt.
Adamonis er vist den eneste udtaget af de spillere, som ikke var en del af truppen sidste sæson, som realistisk set ingen fremtid kan have i klubben. Jeg forstår ikke, at han skulle være over Furlanetto i køen? Adamonis var trods alt kun nummer 2 for Salernitana i sidste sæson.
Rossi, Falbo osv. er trods alt ikke en overraskelse...
Forsvar:
- Er Hysaj ufficiale? Eller det er han vel nu...
- Samtidig er Kamenovic ikke udtaget, men pga. U21 EM, så har han måske længere sommerferie???
- Acerbi er til EM.
- Lukaku er måske meget tæt på Trabzonspor, hvis han ikke er udtaget?
- Dog forstår jeg ikke, at Armini ikke er udtaget?
- Casasola kunne også havde været med...
Midtbane:
- LA udebliver stadig.
- Godt at se Bertini får chancen, men jeg forstår ikke helt, hvorfor Armini og Furlanetto ikke også gør. Måske manglede der blot en midtbanespiller, mens LA ikke er dukket op?
- Shehu har jeg set før i manager... Men Troise har jeg aldrig hørt om. Hvem er disse spillere?
- Hvor er Kiyine osv.? De spillere som har været lejet ud, som faktisk burde være på niveau til, at de måske kunne gå ind i truppen.
- DA kan jeg godt forstå ikke får en chance mere, men hvad med AA
Angreb:
- Immobile til EM, Correa to Coppe America.
- Godt at se Moro og Adekanye. Cicerelli, Lombardi, Gondo og Palombi kunne dog også godt prøves, så Sarri kender vores bredde bedre.
Spillere ikke er udtaget:
Furlanetto
Armini
Kamenovic
Casasola
Lukaku
Kiyine
Maistro
Dziczek (er han fodboldinvalid? Hvad sker der med ham?)
DA
AA
Cicerelli
Lombardi
Gondo
Palombi
+ Marocco, Baxevanos, Kalaj, Silva, Falbo, Morrone og Rossi.
Og så Acerbi, LA, Immobile og Correa, som vi ved hvorfor ikke er udtaget...
Da vi har et stort fokus på CL-kval., så glemmer man nemt, at det at spille i Europa ikke er en forventet garanti for en klub af vores størrelse (vi er per fans og økonomi den 6.-største italienske klub, Atalanta overpræstere midlertidigt, som Udinese og Fiorentina har gjort tidligere). Derfor så er dette resultat ikke irrelevant. Kan vi fastholde vores kerne til næste sæson og forstærke bredden, så kan vi muligvis vinde EL, da vi efterhånden har en del erfaring med turneringen. Bare se på hvem som er i finalen i aften... Det er ikke større klubber end os.