Jeg kunne ikke se, at vi havde en sådan tråd allerede, og i den nuværende situation, hvor Juventus har fået 15 point trukket fra, mens Napoli m.fl. er i fare for også at blive straffet, så har det en enorm påvirkning på vores situation.
God artikel vil jeg mene, om situationen lige nu:
https://football-italia.net/juventus-points-penalty-is-just-the-tip-of-the-iceberg/
Skulle Napoli også miste 15p (urealistisk, da Juve angiveligt var langt værre end Napoli i denne sag, dog er alle sagerne imod Juve ikke afsluttet), så ligger vi nummer 3 med 4p op til Milan, som vi møder på tirsdag. Skulle vi vinde den kamp (Inter forventes at vinde deres kamp), så er vi 3p efter Inter...
Vi kan, via andres straf for snyd, ende med at spille med om mesterskabet. Og vi kan i hvert fald spille os i CL, selvom vi slet ikke bør være gode nok til det. Vi ligger trods alt lige nu nummer 4 (på bedre målscorer over Atalanta og riomma).
Spørgsmålet er så, om Lotito vil reagere nu (hurtigt, her i slutningen af januar). Smider han penge i kassen, så vi kan hente Pellegrini/Valeri (eller gerne begge, hvis muligt) og Bonazzoli, så er vores huller lukket.
Det er, hvad man ville kalde en investering, men det kunne give enormt afkast, hvis ellers pointstraffene bliver til noget, og Juve ikke får en mildere straf på appel senere.
Hvis dette går til en kendelse omkring, at Lotito har gjort noget forkert. Så er vi som sådan ofret. Spørgsmålet er dog, om det betyder, at vi både er ofret, men også bliver straffet pga. Lotito er vores præsident.
Som sådan er Lotito blevet straffet i forbindelse med hans finansielle tab på salget af Salernitana (langt under hans vurdering).
Lazio er blevet straffet pga. midler et gået til Salernitana.
Så jeg har lidt svært ved at se, hvor sagen er på vej hen.
Skal Salernitana straffes?
Skal Lazio straffes?
Skal Lotito straffes yderligere?