https://www.football-italia.net/118823/lazio-won%E2%80%99t-redeem-nani
Det virker til, at vi ikke vil betale de 8 mio. for at beholde Nani. For at være helt ærlig, så mener jeg, at det er en fejl. Han tilbyder noget til et 2- eller 3-mands-angreb, som er anderledes end alle vores andre muligheder. Han har en fysisk koblet på sin teknik, som gør, at han kan noget, som de andre ikke kan. Jeg tror ikke på, at vi kan finde noget sammenligneligt i samme prisklasse. Det er et gamble, men jeg mener, at det faktisk er et fornuftigt gamble til at fastholde vores bredde. Alternativet er trods alt en Kishna el. lign., som ikke er en skid bedre, og ikke engang har erfaringen til at dele ud af. Hvis det var sådan at Palombi, Rossi eller tredje blev hold ude, så havde jeg ikke være interesseret i Nani blev, men som det står lige nu, så er Nani en fin spiller. Og der hvor vi virkeligt trænger til at en udskiftning i angrebet er Caicedo, som bare ikke er god nok.
Dropper vi Nani så står vi reelt med en startopstilling, hvor LA måske er på midtbane, så har vi FA bag Immobile, og så har vi ingen kontinuitet på vores bænk. Rossi har lavet 3 mål og 3 assist på 900 minutter i Salernitana, Palombi er værre, og Neto har ikke fået debut endnu, så jeg forventer intet... Caicedo værre end Nani... Jeg mener simpelthen, at det er for stor en udskift, hvis vi droppe både Caicedo og Nani, og jeg har ingen interesse i at beholde Caicedo.
Jeg, hvis vi hentede Balotelli tidligt på sommeren (eller en anden supersigning af en stor boksangriber), så ville alt være godt, og vi kan finde 4.-valget til angrebet, når det passer ind... Men jeg tvivler...
Jeg stjæler lige frit fra https://www.transfermarkt.com/nani/profil/spieler/33706
20k, 3m, 2a, 187min/mål, 560min
Det er ikke lige Immobile niveau, men 187min/mål er trods alt ikke dårligt for en wing/støtteangriber. Caicedo er reel angriber og har 242min/mål, hvilket burde være på det halve for en, som spiller han position.
Dog...
8 mio. er mange penge... Han har ikke gjort det super, og han har kun et år tilbage på sin kontrakt i Valencia (den udløber 2019). Sidste år havde han 5 mål og 8 assist i 1930 min for Valencia... 148,5 min / mål eller assist... 106 min for os... Valencia er nok ikke meget mere interesseret i ham end os. Jeg tror godt, at man kunne lave en generel 1-årig forlængelse af det hele, som vi betaler Valencia 2 mio. euro for, og så kan vi måske hente ham for 6 mio. til næste sommer.
Så...
Min holdning er ikke bare køb eller drop, men mere nuanceret, da jeg mener, at det er en god nok spiller, hvis vi kan få ham billigt nok i en sæson mere. Vi skal hente en reel rotationsløsning til Immobile (ikke flere Djordjevic og Caicedo, men nogen som har vist reel klasse før), 2 startende wingbacks (Basta og Crecco), 1 startende centerforsvar (De Vrij)... Vi mangler evt. reserver på mål (Vargic/Marchetti), i centerforsvaret (Wallace), central midt (Di Gennaro), og så Nani... Wallace vil jeg gerne leje ud, så han kan få erfaring, De Vrij er der ikke noget at gøre ved, og ellers så er Nani klart den, at jeg helst vil beholde af alle dem i parentes...
Jeg mener, at vi gør klogt i ikke at skubbe Nani væk. Specielt når markedet lukker tidligere denne sæson (før sæsonstart), og vi har mange spillere som gerne skulle erstattes med bedre (i min prioriterede rækkefølge):
1. Crecco: For en startende venstre wingback (Lulic er central midt, Lukaku er stadig et svingende talent).
2. Basta: for en startende højre wingback (Marusic er god nok til rotation/reserve, ikke til at bære holdet).
3. Caicedo: for et reelt alternativ til Immobile.
4. Vargic/Marchetti: Det ville være bedre, hvis Marchetti kunne få det hele til at fungere.
5. Di Gennaro: Murgia er vores variabel på midtbanen, LA og Lulic skal måske bruges andre steder fra tid til anden. Vi skal have en ordentlig løsning her.
6. Wallace: Han skal bare lejes ud i 1-2 sæsoner indtil, at han har fået noget erfaring. Derfor skal han også erstattes i den periode.
7. Nani: ......
8. De Vrij: Vi har ikke noget valg... Hans erstatning er naturligvis førsteprioritet, men det er på ingen måde en prioritet, at han skal forlade klubben.
Hvis vi virkeligt skal hente 7 andre spillere, hvoraf 3 skal gå direkte i startopstillingen, så kan jeg sgu godt holde til, at Nani bliver en sæson ekstra, hvis vi kan lave en god handel... I hvert fald er det bedre end at skulle hente 8 nye spillere... Og måske flere hvis det kommer det helt rigtige bud på en af vores stjerner.
Nani siger pænt farvel og tak for oplevelsen hos Lazio via sin instagram: https://www.instagram.com/p/BjCURFHgs7Y/?taken-by=luisnani
Ærgerligt at det aldrig rigtig kom til at spille for ham. Lige da han kom op i gear i efteråret blev han skadet igen, og han kom sgu aldrig igen. Det var nok lige præcis en spiller som ham vi manglede de sidste runder her, hvor vi mistede Immobile.
Men under alle omstændigheder synes jeg det er fornuftigt at vi ikke bruger 10 mio euro på ham.