Så er der endeligt en senior offensiv midt på plads!
Vi er vendt tilbage til Stengs, som den nok forventede starter, men med Muños og Dele-Bashiru på plads, så kan vi trods alt tage til Auronzo på torsdag med 2 offensive midt.
2 mio. for et lån nu, med 4 mio. for tvunget køb i slutningen af sæsonen. 1,5mio. i løn.
Vokset op i Man Citys ungdomssystem. Som 19-årig endte han hos Sheffield Wednesday. Der var ikke nogen vilde stats for Citys ungdomshold, så vidt jeg kan se.
Han fik lidt talenttid i Championship i sin første sæson i Sheffield, men ikke rigtigt en del af holdet før de efter den sæson rykkede ned i League One. Han blev aldrig fast i Sheffield, og tog så til Tyrkiet i en sæson... Det var sidste sæson:
23/24 STATS:
Kampe: 39 (liga og cup)
Mål: 9
Assist: 6
Gult: 4
Minutter: 3227
Fast mand som 22-23 årig.
Minutter per mål (6): 359
Minutter per assist (4): 538
Minutter per mål eller assist (10): 216
2 kampe for Nigerias seniorlandshold. I den ene scorede han i den anden lavede han en assist...
De var begge i denne sæson.
Analyse:
Det kan godt være, at han ikke er købt til at starte, men det er satme potentiale i knægten.
Bemærk en del ting her.
Han er dynamisk, kølig i feltet, ser både sin egen og medspillers chance.
Det er dog også ham, som modtager sukkerballerne, jeg ser ham ikke sende dem.
Modstandernes forsvarsspillere imod de dårligere hold ligner en flok kejler, som ikke er gode nok til superligaen. Ellers er han bare så meget over deres niveau, at de ser sådan ud.
Konklusion:
Dette er lidt som da vi hentede Immobile.
Dette er enten en stjerne eller et gigantisk flop.
Med Muños, en starter, og hvad vi har i forvejen, og allerede har hentet, så er vi dog godt dækket i bredden.
Dette er en spændende spiller til billige penge, og hvis de ikke går, så går det ikke, og det er også okay. Og går det godt, så er det måske årets købt i Serie A.
Men jeg føler virkeligt stærkt, at dette er en alt eller intet spiller.
Fin debut mod Venezia, der er helt sikkert potentiale. Han er jo lynende hurtig og fysisk stærk. På den måde minder ham mig lidt om SMS, selvom han er noget mere agil end SMS.
Det bliver spændende at se, hvordan det går mod en bedre modstander.