Vi har rygtetråden til rygter, men forhåbentligt kan vi bruge denne tråd til ikke bare rygter, men også aftaler som er på plads, og jeres personlige ønsker til hvem, at vi måske kunne hente.
(Ja, jeg er lidt skuffet over, at vi ikke hentede en bedre angriber i januar end Gonzalez)
Nu har vi i vinters hentet Pellegrini og Gonzalez til førsteholdet, hvor Pellegrini forventes at spille en aktiv rolle, mens pointen med Gonzalez er mere uklar. Begge er på lån med option, og der er også tvunget køb på Gonzalez hvis (uklare) sportslige ambitioner opnås. Jeg forestiller mig, at dette betyder, at hvis Gonzalez ender med faktisk at spille, så bliver det til et permanent skifte.
Derfor er vores trup lige nu:
Provo, (Max)
Lazzari, (Hysaj), Casale, Patric, (Gila), Romagnoli, Marusic, (Pellegrini)
(SMS), Vecino, Cataldi, (MA), (Bertini), LA, (Basic)
(LR), Pedro, (Cancel), FA, Immobile, (Zac), (Gonzalez)
I parentes har jeg markeret dem, som, jeg er i tvivl om, vil være i truppen til næste sæson.
Maximiano, Gila, MA, Basic og LR har alle talentet til noget, men kunne nok godt bruge et Empoli-lån til at blive endnu bedre.
Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at sælge dem, men udfordringen er, at hvis de bliver lejet ud, så skal vi bruge erstatninger.
Her burde vi dog tage med, at LR ikke vil skulle registeres, men samtidig er Moro "trænet i Lazio" til næste sæson, så han kan hentes tilbage, mens LR kan komme ud på lån.
MA virker bedre til at flytte bolden rundt end Cataldi, og det er som om, at han bare skal vokse lidt mere i rollen. Derfor forstår jeg ikke helt, at mange snakker om, at han måske skal ud. Dog så er han ung, men ikke u-21 mere til næste sæson, og Vecino gør det vel fint som Cataldi back-up, mens vi kunne med fordel få noget bedre på siderne af midtbanen. Faktisk er hele Basic-MA-Vecino en fin bænk, men ikke mere end det, og vi kunne have en stærkere bænk.
Udfordringen er dog, at der skal penge i kassen før, at vi kan leje ud og købe ind til at prøve andre. Carnesecchi/Vicario, Vicari, Bastoni, Gagliardini ville være meget spændende, men det er der ikke i nærheden af penge til uden store salg. Dog skal vi ikke udelukke evt. salg af SMS og/eller Zaccagni.
Dog, så vil jeg meget gerne hente Gagliardini på en free transfer lige meget hvad.
Den helt præcise situation omkring lånene for Pellegrini, Cancellieri og Gonzalez vil altid være uklar.
Meget afhænger af, hvad de levere over resten af sæsonen, og hvad præcis der står i deres kontrakt. Gonzalez og Cancellieri er u-21 til næste sæson, så er Gonzalez god nok til at være 7.-angriber, så kan han godt beholdes. Der vil nok være plads til 1 spiller af LR, Moro, Cancellieri og Gonzalez til næste sæson, hvor de 3 andre enten smutter eller bliver lejet ud. Ellers så skal en af de 4 virkeligt løfte sig, så de regnes som en af de 6 spillere, som måske kan starte i angrebet.
Pellegrini
Bertini, Crespi og andre fra Primavera kan være relevante, men hvis der allerede er seniortalenter på deres position, så skal de nok helst lejes ud.
Bertini spiller på en plads, hvor der også er MA, som er et talent. Og der er også Vecino i bredden. Derfor så skal Bertini lejes ud, hvis MA ikke bliver, for ellers er der bare ikke plads til, at Bertini få spilletid overhovedet. Nu har Bertini også være lidt skadet, og derfor så kunne det måske være sundt for ham, at han blev prøvet i en anden klub, hvor han måske kunne få noget seniorerfaring.
Ellers så skal ambitionen være at holde folk på primavera så længe som muligt. Vi har Maximiano, Gila, folk på vej ind på backs (Pellegrini og Valeri - forhåbentligt), MA, LR, Moro, Cancel og Gonzalez omkring førsteholdet, udover Bertini. Ingen skal skynde sig med at blive senior lige nu i hvert fald.
Hysajs situation er lidt særlig.
Hvor andre steder, at en spiller kunne lejes ud, så vi kunne hente en anden, så står vi med, at vi har Pellegrini på en option, og det ville være direkte idiotisk ikke at hente Valeri på en free transfer, og helt isoleret er det, om Pellegrini slår til i venstre. Det efterlader os med 5 backs over 25, hvor Hysaj denne sæson har vist sig nyttig, men han er på det yderste mandat. Jeg ville i hvert fald ikke ofre Pellegrini eller Valeri for at beholde Hysaj. Men jeg ville faktisk gerne have alle 5, hvis det var muligt.
Så jeg kunne sagtens forestille mig, at Hysaj bliver solgt, hvis der er en køber, men vi skal ikke nødvendigvis jagte en køber, med mindre Hysaj vil videre.
Sidst er der Zaccagni og SMS. Som store klubber er interesseret i.
Begge spillere fylder 28 i foråret. Det er det optimale tidspunkt for en storklub at hente dem. SMS har kontraktudløb et år senere, så enten skal have skrive under på en ny kontrakt inden markedet åbner, eller så er det ud. Zaccagni har udløb i 2025, hvor der har været snak om PSG og Juve.
Free Transfers
Jeg har vist nævnt det en del allerede, men jeg er meget interesseret i Valeri (ung venstre back, som er Laziale) og Gagliardini, som begge bare kan hentes for mig at se. Jeg har ikke set andre indlysende free transfers for os. Der kan være andre, men disse virker indlysende. Valeri tager enten over for Hysaj eller Pellegrini, alt efter om vi kan holde på Pellegrini eller ej. Gagliardini erstatter Basic (som lejes ud) til at give os bedre bredde.
Andre indkøb.
Siger vi, at vi henter Gagliardini og Valeri, men Basic lejes ud og Hysaj/Pellegrini forlader klubben. Så kan Maximiano, Gila og MA med fordel lejes ud, hvis vi kan hente en som lige nu er bedre, så de udlejede kan vokse med mere Serie A spilletid. Dog er det ikke nødvendigvis nemt at påpege de helt korrekt erstatninger.
Carnesecchi og Vicario ligner nogen, som burde spille fast i CL, og ikke sidde på vores bænk. Vi burde nok rettere hente en Sirigu-type, som hviler på erfaring, men jeg frygter endnu en Reina, så måske bare behold Maximiano alligevel.
Bonifazi og Vicari skulle meget muligt begge have niveauet og være laziale, derfor ville jeg gerne leje en ind med en fair option, mens vi lejede Gila ud.
I forhold til MA, så afhænger det meget af, hvordan han har det, og hvordan Sarri har det med ham. En sæson mere på bænken er ikke nødvendigvis dårligt for os, men det ville nok være bedre, hvis han blev lejet ud. Spørgsmålet er så, om han skal erstattes, eller Vecino skal rykkes ind centralt, og så der hentes en anden til hans rolle.
Med mindre der sker et mirakel med Cancellieri, LR, Moro eller Gonzalez, så mangler vi ikke kun en vice-Immobile, men også en wing mere. Vi har lige nu Immobile, Zaccagni, FA og Pedro, som kan starte, og vi skal virkeligt have 6 sådan spillere.
Derfor selvom vi henter Valeri og Gagliardini, og ikke sælger nogen vigtige, så mangler vi stadig 2 spillere i angrebet, hvor en gerne primært er wing og en gerne primært er vice-Immobile. Vi dør nok ikke af, at en af rollerne bliver udfyldt af dem, som kæmper om at være 7. angriber, men Cancellieri, Moro, LR og Gonzalez ligner slet ikke spillere, som vi skal forvente til 5.-valg i angrebet igen i den kommende sæson. Om noget skal vi nok også til at tænke i, at Pedro er i en alder, hvor han nok rettere bør være 5.-6.-valg end 4.-valg.
Ønsker og trup.
De 2 mangler i angrebet nævner jeg navne, som i burde kende: Orsolini og Bonazzoli.
Det skal ikke være verdensstjerner, blot spillere som kender Serie A og deres plads. Spillere som kan blive til mere.
Så samlet giver det, at vi henter Pellegrini (jeg håber virkeligt, at han ikke flopper og er 15 mio. værd), Valeri (free), Gagliardini (free), Orsolini (lån med option), Bonazzoli (lån med option). Cancellieri har jeg forstået er et tvunget køb, så han købes, og så må vi se med Gonzalez. Dog har jeg ikke noteret Cancellieri, Moro, LR og Gonzalez for neden, samt Bertini, da de er supplement, men ikke en af de 2 bedste til hver plads.
Bliver SMS og Zaccagni solgt, så skal de naturligvis erstattes, og det kan sagtens være et internationalt navn, så der vil jeg ikke sætte navne på ønsker, blot at den spiller skal kunne gå direkte i startopstillingen. Og det er vel kun via salg af disse, at vi ender med at ellers forstærke udover deres direkte erstatninger (fx her, hvor vi kan leje MA ud, rykke Vecino centralt, og så hente Bastoni i Spezia til midtbanen). Alle der kan blive påvirket af et salg af Zaccagni og/eller SMS har jeg markeret med parentes:
Provodel/(Maximiano)
Lazzari/Marusic
Casale/Patric
Romagnoli/(Gila)
Pellegrini/Valeri
(SMS)/Vecino
Cataldi/(MA)
LA/Gagliardini
FA/Pedro
Immobile/Bonazzoli
(Zaccagni)/Orsolini
Vi kan ende med de spillere, det kan dog kræve, at Juventus lader os forlænge vores lån med Pellegrini, og så skal vi betale 15 mio. i 2024. Hele den trup bør dog i hvert fald være mulig.
Dog vil ikke kun Fares, men også Hysaj skulle ofres, mens vi skal finde de helt rigtige lån til Basic, nogle af vores unge wings, og hvad der eller er tilbage, som fylde 22 inden nytår.
Radu forlader os også. Om han stopper eller tage hjem til Dinamo ved jeg ikke.
Jeg har dog ingen tvivl om, at vi selv uden CL kan have de 22 for oven eller noget som er bedre. Hvis vi ellers er villige til at investere. Det skal også bemærkes, at da kun Cataldi er "trænet i Lazio", så kan lige præcis og kun de 22 spillere registeres i alle turneringer, mens andre spillere hviler på, at de er for unge til at skulle registeres af XYZ grund (der skal det også nævnes at LR vil kunne gå på UEFA liste-B og Moro kan regnes, som "trænet i Lazio" til næste sæson, hvilket ingen af Gonzalez eller Cancellieri kan - derfor bliver LR nok vores 7.-angriber igen).
Sparta Prag har ikke overraskende sendt Kamenovic tilbage til Rom:
https://www.tuttomercatoweb.com/lazio/?action=read&idnet=bGFsYXppb3NpYW1vbm9pLml0LTE4NjMwNQ
Knægten kunne testes til Auronzo, hvis Sarri har nogen interesse, da vi lige nu mangler en venstre back, men jeg kan ikke rigtigt forestille mig, at han er relevant lige foreløbigt, da han ikke engang kunne få seniorspilletid i Prag.
Et simplificeret overblik kan findes her:
Dog bemærk, at TM forholder sig til at et lån er afsluttet, hvis det var sat til at slutte nu, og ikke om spilleren faktisk er på vej tilbage i vores trup eller ej.
Et bedre overblik kan findes her (hvis man scroller ned til Lazio):
https://www.tuttomercatoweb.com/calciomercato/
Denne liste er kun for handler, at TMW regner som "ufficiale".
Der er også et fint overblik over spillere, at vi er sat i forbindelse med, eller vores spillere, at andre klubber er sat i forbindelse med.
Nuværende situation:
Vi har vist hentet Castellanos. Handlen er ikke "sslazio.it-ufficiale" endnu, og der er vist stadig noget bøvl med papirarbejdet, men den skulle være sikker.
Og så er Acerbi blevet i Inter, Escalante i Cadiz, LR skredet til Milan og SMS til olie-ørkenen... Radu er pensioneret, Durmisis kontrakt er udløbet og Moro er lejet ud til Valladolid.
Novella er vist også lejet ud og Troise er taget på en gratis til Monza? Jeg troede egentligt, at Troise var et stort talent, så jeg ved ikke lige, hvorfor han er smuttet, men han fik ikke meget spilletid på vores primaverahol, og spillede primært u18, så det kan være, at han ikke mente, at vi tog ham seriøst nok?
Monza Primavera har også hentet fra os en 17-årig Mario Giubrone? Ved ikke noget om ham, men noget kunne tyde på, at vi måske har mistet et par store talenter. Specielt er dette interessant, da dette er mezzala'er, hvor vi lidt mangler talenter.
Dejligt at høre, men udmeldingen er lidt interessant, da vi forsøger at forlænge med LR, som nok ikke forlænger, hvis vi sender ham på lån næste sæson, og Cancellieri er ikke god nok til at være en registreret spiller i Serie A (jeg mener, at han ikke kan regnes som u21 næste sæson, og derfor skal registreres for at være i Serie A truppen). Og hvis Diego Gonzalez regnes som wing næste sæson, så er der både DG og LR, som er uregistrede wings, mens Raul Moro kan tælle som trænet i Lazio.
Det virker oplagt, at han skal enten sælges (gerne med tilbagekøbsoption) eller lejes ud til næste sæson.
Hvis vi nu bare havde et reservehold, så kunne han tage en sæson i Serie C, hvor hans klare besked fra Sarri ville være, at han skal være Serie C topscorer. Knægten har brug for at vende sig til at lave kasser.
Situationen er lidt mystisk, da han virkeligt ligner en, som kan være brugbar som 6.-angriber til næste sæson, hvis han fortsætter udvikling, og han leverer til Auronzo... Men han skal bare levere på niveau med Zaccagni, FA og Pedro, for han er for gammel til at kunne være med i gruppen med LR, DG og Moro.