Lotito-Tare-Sarri
Virker til at gennemføre deres revolution af klubben, som skal skabe en definitiv enhed omkring deres projekt. Og jeg mener virkeligt DERES:
Vores klub bliver ikke drevet som alle andre og nok slet ikke, som nogen af os ønsker. Det virker til, at Lotito og Tare endeligt har fundet den sidste person til at have en hellig treenighed...
Så i forhold til rygter, system, Tare, Sarri osv., hvem tror håber i så, at vi har i vores trup til næste sæson, og på hvilke pladser. Jeg har fx et ønske om, at vi primært spiller med Zaccagni på midtbanen, og jeg er i tvivl om vi overhovedet behøv en rigtig angrebsreserve for Immobile. Jeg tænker dog, at Tare Jr. kan prøves af på førsteholdet, hvis der virkeligt er behov. Det kan umuligt være værre end Muriqi, og ellers så vokser vi i vores spil i forhold til at spille med falsk 9'er, når Immobile er ude. Der er også flere spørgsmål om visse spilleres position. Fx kan Cataldi spille regista og HCM, mens Basic kan det samme og VCM, men da Basic er venstrebenet, så giver det mere mening, at han er i venstre for mig.
Mål:
*Kepa*, *Trubin* (Furlanetto)
Jeg er træt af hele det rod, at vi har haft omkring denne position. Lad os starte helt forfra. En etableret starter, som kan tage os til CL. Et talent, som enten er perfekt til Cup turneringer og bænken, ellers for god til det og kan sælges med enorm fortjeneste. Og så en af vores egne, som til Serie A stadig er U21.
Forsvar:
Hysaj/Marusic - LF/*Vicari* - *Romagnoli*/*Bonifazi* - *Emerson*/Radu (Armini, RFM)
Højrebenede på højre back, venstrebenede i venstre, alle naturlige på deres position. Kontinuitet i Radu og LF. 3 spillere ind i centerforsvaret, som klubben (så vidt jeg ved) betyder noget for. Romagnoli bliver med det samme vice-anfører. Armini tages med i bredden, da han er en af vores egne, og han kan spille alle pladser i en 4-back-kæde, hvilket kan være guld i tilfælde af en skadeskrise. RFM (tror bare jeg kalder ham det - Romano Floriani...) skulle vist være noget af et talent også, så der skulle være godt dækning i forsvaret.
Kernen er, at det her vil være 10 spillere, som alle sætter denne klub eller træner først. Der er ikke noget rod eller tuderi, alle vil gerne være her, er unge nok til at tilpasse sig eller modne nok til at det allerede er på plads.
Midtbane:
*RLC*/*Ricci* - *Arthur*/Cataldi - Basic/Kiyine (*Murgia*, Bertini)
SMS og LA har ikke indstillingen til at spille i dette projekt. De skal til Real Madrid, hvor de hører hjemme. Bertini, Ricci, Murgia og Kiyine er de rigtige talenter, som kan sidde på bænken, spille i Coppa og roterer. Basic og Cataldi er kontinuiteten, mens Loftus-Cheek nok er på samme niveau, mens Arthur er en spiller Sarri kan gøre til en absolut stjerne. Dette vil være et udviklingsprojekt af klubbens egne spillere (Cataldi, Basic, Kiyine), egne talenter (Bertini, Murgia), italienske talenter (Ricci) og Sarris spillere (Arthur og RLC). Det vil være spillere, som mere kæmper for succes end bare kan trylle (LA og SMS), men det passer systemet bedst, og det passer klubbens værdier bedst. Hvis vi skal spille virkeligt offensivt, så kan Zaccagni trækkes ned på midtbanen.
Kiyini virker også til at spille sig ind på Venezia-holdet, og jeg forventer næsten, at han er fast mand i foråret. Han skubber også ud mod venstre og kan spille en wing, hvis de skulle være. Ricci er allerede etableret i Empoli med en del Serie A og B kampe, Murgia prøver stadig at finde sig selv, men jeg har set ham, når han er bedst, og han er guld fra en bænk. Murgia skal bare for alt i verden ikke spille regista eller være bagerste mand på dødbolde. Han har ikke en centerforsvars hjerne, og derfor skal han ikke sættes i den situation, som hvor vores dødbold imod Fiorentina endte som kontra den anden vej, hvor det var Murgia imod Chiesa. Bertini er en absolut maskine for primavera, 90 min i alle 15 kampe, 7 mål og 3 assists, han skal prøves på førsteholdet i denne sæson, hellere ham end Akpro!
Angreb:
*Bernadeschi*/*Orsolini* - Immobile - Pedro/FA/Zaccagni (Tare, Moro, Romero)
Øh, vice-Immobile? Nej. Tare Jr. er 192 og vokser sikkert stadig, og han kan lige så godt prøves som alle mulige random spillere, han er 18 år og lavet et mål eller assist per 100min for Primavera. Det er ikke vildt, men Immobile har heller ikke brug for rotations. Så Immobile, Tare eller falsk 9'er passer mig fint. Bliver Immobile langtidsskadet, så er der risiko for, at han aldrig kommer tilbage i form (som Rocchi til OL), og så til den tid kan vi smide en formue efter den næste Rocchi/Klose/Immobile...
Bernadeschi udløber til sommer, Juve har ikke engang snakket med ham om en forlængelse, og han har lige scoret for første gang siden, at hans træner var Sarri. Det virker næste for oplagt, at det er Sarri som får succes ud af ham.
Da jeg så Italiens trup til EM så forstod jeg reelt ikke, at Orsolini ikke var udtaget, jeg havde ikke fulgt landsholdet nok, men jeg tænker blot på, hvordan Orsolini tidligere som ene mand har smadret os. Hans talent er ENORMT undervurderet. Vi snakker om en spiller på niveau med LA, som måske kan hentes for 10 mio.
Samtidig så er Pedro og FA vist begge primært venstre wing, mens Zaccagni kan anvendes på midtbanen. Jeg ved godt, at det ikke sender et positivt signal til Moro og Romero, at vi henter 2 wings, men de har ikke vist nok denne sæson. Enten så er de frisk på primavera/bredde, ellers så skal de lejes ud til næste sæson, for de skal stadig vokse mere. Og så når Pedro dør af alderdom, som er de klar. Men, med Zaccagni på midtbanen og til tider anvendelse af falsk 9'er, så er der også plads til minutter til dem.
Overordnet:
Ikke reg i UEFA og Serie A (U19, og i klubben i 3år?):
RFM, Bertini, Moro, Tare...
(Crespi har bedre stats end Tare som angriber, og der er en del flere, som gør det godt from Primavera, men de spiller så også i den næstbedste række)
(Moro burde tælle med på denne liste til næste sæson)
Ikke reg i Serie A (U21):
Trubin, Ricci, Romero
(Forhåbentligt kan Romero tages med under U19 i EL, ellers spiller han ikke EL - jeg har ikke rigtigt styr på reglerne)
Reg som trænet i Italien (4 / 4 max):
Immobile, Zaccagni, Orsolini og Bernadeschi
(Tog bare fra angrebet)
Reg som trænet i Lazio (4 / 4 max):
Furlanetto, Armini, Cataldi, Murgia
Reg generelt (15 (EL17) / 17 max):
Kepa, Hysaj, Marusic, LF, Romagnoli, Vicari, Bonifazi, Emerson, Radu, Arthur, Basic, RCL, Kiyine, FA, Pedro
EL ekstra: Trubin, Ricci
Køb og salg (samt lån ind og ud, hvis køb og salg ikke er muligt):
Ud:
Strakosha, Reina, Adamonis, Lazzari, Patric, Vavro, Acerbi, Kamenovic, Lukaku, Durmisi, Fares, Jony, DA, Leiva, Escalante, Akpro, SMS, LA, Adekanye og Muriqi.
Ind:
Kepa, Trubin, Vicari, Bonifazi, Romagnoli, Emerson, RLC, Ricci, Arthur, Murgia, Orsolini og Bernadeschi.
Okay, så vi kan ende med at sælge SMS, LA, Acerbi, Muriqi, Escalante osv. for omkring 150 mio. euro (efter Correa-penge er langt til og Zaccagni er trukket fra). Måske endda lidt ekstra.
Og så hente Carnesecchi (15 mio.), Rugani (10 mio.), Chust (10 mio.), Romagnoli (free), Emerson (15 mio.), Torreira (15 mio.), Marcos Antonio (10 mio.), Vecino (free), RLC (15 mio.), Allan (15 mio.), Jovane Cabral (angiveligt koster han kun ca. 4-5 mio. euro ekstra) og Mertens (free).
Samlet giver det 110 euro i købsudgifter, men der skal nok være nogle af de spillere, som koster lidt mere, og nogle, hvor det giver mere mening med lån og option. Og vores lønudgifter stiger nok en del.
Så alt i alt burde det hele være muligt økonomisk denne sommer.
Carnesecchi*/Alia*/Moretti**
Lazzari/Marusic/RFM** (Patric)
Patric/Rugani/Armini**
Romagnoli/Chust/Ruggeri** (Radu)
Emerson/Radu/De Santis** (Marusic)
RLC/Cataldi/(Adjaoudi*) (Mertens)
Torreira/Marcos Antonio/Bertini** (Cataldi/Allan)
Allan/Vecino/Ferro** (Zaccagni)
Pedro/FA/LR* (Mertens, Moro)
Immobile/Mertens/Crespi** (Jovane, Pedro, FA)
Zaccagni/Jovane/Moro** (FA, Mertens, LR)
NY, trænet i Lazio, primavera, * = ej reg i Serie A men skal i reg i EL, ** ej reg i Serie A eller EL, () ikke udtaget til EL truppen
Skal reg i EL (2 reg som trænet i Lazio = 23 pladser): 23
Skal reg i Serie A (1 reg som trænet i Lazio = 22 pladser): 22
Kamenovic er angiveligt brugbar nu?
Så prøver jeg igen med at smide Hysaj og Akpro på porten:
Endda også opstillet uden SMS og LA.
Jeg er helt enig med @René Friis Aagaard omkring, at vi skal hente Murgia og Keita, men de er bare ikke blevet sat i forbindelse med os. Det er andre dog:
Det er ikke selvskrevet, at SMS bliver solgt, men det virker til den oplagte sommer, så jeg tror på, at der kommer et bud på omkring 80 mio., som Lotito kan arbejde med.
Lazzari/Marusic/RFM** (Patric)
Patric/Rugani/Armini**
Romagnoli/Kamenovic*/Ruggeri** (Radu)
Udogie*/Radu/De Santis** (Marusic/Kamenovic)
Allan/Cataldi/(Adjaoudi*) (Mertens)
Torreira/Marcos Antonio/Bertini** (Cataldi/Allan/Basic)
Vecino/Basic/Ferro** (Zaccagni/Mertens)
Pedro/Bernardeschi/LR* (FA, Mertens, Moro)
Immobile/Mertens/Crespi** (Pedro, FA)
Zaccagni/FA/Moro** (Bernardeschi, Mertens, LR)
NY, trænet i Lazio, primavera, * = ej reg i Serie A men skal i reg i EL, ** ej reg i Serie A eller EL, () ikke udtaget til EL truppen
Skal reg i Serie A (1 reg som trænet i Lazio = 22 pladser): 20
De kommer til at skulle slås om det på midtbanen så. Jeg ved faktisk ikke, hvem som ville blive de 3 startere og hvor. Angrebet har dog kontinuitet, mens der er stor udskiftning i defensiven, men vi kan stadig stille fra start i første runde med kun Carnesecchi og Romagnoli som helt nye ansigter, hvor Udogie så vil blive spillet ind.
Murgia og Keita kan gratis forstørre truppen, da vi med dem kun lige når 4 "trænet i Lazio" i EL. Jeg har dog ingen grund til at tro, at Sarri er interesseret.
Det vil også være spændende, at vi fra 20/21-sæsonen til 22/23-sæsonen kun fastholder Lazzari, Marusic, Patric (som ikke var imponerende i 20/21-sæsonen), Cataldi og Immobile.
I forhold til nuværende og tidligere rygter, er det så sådan her, at vi bedst kan håbe på?
Lazzari/Marusic/RFM**
Patric/Rugani/Armini**
Romagnoli/Casale/Ruggeri**
Udogie*/Radu/(Hysaj)/De Santis**
Allan/Vecino/(Adjaoudi*)
Marcos Antonio/Cataldi/Bertini**
LA/Basic/(Akpro)/Ferro**
Pedro/Bernardeschi/LR*
Immobile/Mertens/Crespi**
Zaccagni/FA/Moro**
Skal reg i Serie A (1 reg som trænet i Lazio = 22 pladser): 21
Midtbanen og angrebet ser spændende ud, i forsvaret er der mange store spørgsmål, og det ser meget yngt og tyndt ud på mål. Dog håber jeg på, at Alia tager Reina til Auronzo.
Dog har vi et problem, som netop også gør Alia relevant. Vi mangler spillere, som er "trænet i Lazio".
Fx er Adjaoudi og LR ikke klar til EL per automatik, da de skal havde spillet i klubben i 2 år i træk for at komme på b-listen.
Hysaj og Akpro er på listen, da de kan Serie A registreres, og der vist ikke har været bud på dem. Hvor der er mere interesse om andre spillere. Dog kommer Hysaj og Akpro ikke med i EL, hvor af de 4 nævnte, så får Luka Romero pladsen, så han kan blive ved med at vokse.
Det kan også være, at vi slet ikke hente en wing, hvis vi henter Mertens, hvilket så giver en ekstra fri plads i truppen.
Pengene kommer fra SMS, Muriqi, Acerbi, Escalante og Jony, som vist alle vil væk. Der skulle dog efter disse køb og salg stadig være en del penge tilbage i kassen.
Lige et sidste skud inden sæsonen slutter og transfer markedet åbner, alle rygter begynder og Lotito og Tare forholder sig bekymrende meget i ro 🤦♂️
Indkøb for Ca 35 m euro, så dækket ind af penge fra Correa og kommende salg af Vavro og Muriqi🤞. Resten der ikke er plads til skal bare skippes af, bruges i handler til at nedsætte prisen eller foræres til klubber som vi måske kan se fremtidige handler hos. F.eks Empoli, der har mange unge spændende spillere.
GK:
(Marco Carnesecchi 0m/bytte med Moro)
(Ivan Provedel 4m)
VMF:
(Alessio Romagnoli 0m)
(Victor Chust 0m)
Stefan Radu
HMF:
Patric
(Daniele Rugani 0m)
Nicolò Armini
HB:
Adam Marusic
Manuel Lazzari
Elseid Hysaj
VB:
(Faouzi Ghoulam 0m)
Adam Marusic
Stefan Radu
DM:
(Marcos Antonio 10m)
Danilo Cataldi
Marco Bertini
HCM:
Sergej Milinkovic Savic
(Matias Vecino 0m)
(Allesandro Murgia 1m)
VCM:
Luis Alberto
Toma Basic
Massil Adjaoudi / Antonio Troise
HW:
Pedro
(Federico Bernadeschi 0m)
Luka Romero
VW:
Mattia Zaccagni 7m
Felipe Anderson
(Keita Balde 1m)
AN:
Ciro Immobile
(Francesco Caputo 1.5m)
Felipe Anderson / (Keita Balde 1m)
Set i forhold til rygter, mit ønske om, at vi gør truppen meget mere italiensk, og at vi får ret gode forhold for at hente spillere fra Juve, hvis vi sælger dem LA eller SMS, så er jeg kommet frem til denne liste af spillere.
Der er her også et fokus på, at der er en del spillere, som vil blive prøvet i den kommende sæson, og hvis de ikke slår til øjeblikkeligt, så bliver de lejet ud i Serie A, så de kan vokse, da det netop er spillere, som kan vokse (Carnesecchi, Casale, Parisi, Rovella, Fagioli, Simone Bastoni og Pinamonti). Samtidig er der også spillere, som vil være mere inde omkring startopstillingen (Vicario, Rugani, Romagnoli, Emerson, Gagliardini, Bernardeschi). Sidst er der spillere, som kan hentes til at få en UEFA trup til at vokse i bredde (Tuia, Murgia og Keita), men som reelt vil være for meget, hvis vi ikke er i EL.
33 spillere (starter i runde1, rotation, reserve/talent):
Mål: Vicario*, Carnesecchi+*, Furlanetto++**
HB: Lazzari*, Marusic, RFM++**
HCB: Patric, Rugani*, Tuia**
VCB: Romagnoli*, Casale*, Armini++**
VB: Emerson*, Parisi+*, Radu-
DM: Cataldi**, Rovella+*, Bertini++**
HCM: Gagliardini*, Fagioli+*, Murgia**
VCM: Bastoni*, Basic, Adjaoudi+-
HW: Pedro, Bernardeschi*, Luka Romero+-
Ang: Immobile*, Pinamonti*, Keita**
VW: Zaccagni*, FA, Moro+-
- = ikke i EL trup (Adjaoudi, Radu, Moro, LR) (4)
++ = født i 2001 eller senere, samt været i klubben i 2-3 år = UEFA b-liste (4)
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/026c-12ed33745f21-a63cc70aaed6-1000--champions-league-group-stage-squads-player-registration-deadlin/
+ = født i 2000 eller senere = ej reg i Serie A (11)
** = trænet i Lazio skal reg (4/4)
* = trænet i Italien skal reg (24/8)
Serie A trup: 22/25
UEFA trup: 25/25
Grundlæggende holder vi i gennemsnit niveau på alle pladser, blot med undtagelse af midtbanen, hvor vi starter helt forfra. Dog bliver forsvaret og midtbanen forstærket mere, end vi burde blive svækket på mål (på kort sigt).
Der er 3 spillere til hver plads, så dette kan sagtens fungere i Conference eller Europa League, hvor hvis vi faktisk vil satse på turneringen, så kan der lejes ud og ind til vinter.
Tuia, Murgia og Keita hentes til at fylde ud i EL/Conference League.
Ellers så er der mere fokus på talenterne (RFM/Armini, Bertini/Adjaoudi og LR/Moro).
Adjaoudi har lavet 9 assists i de sidste 11 primaverakampe.
Der skulle også være både penge i overskud og mulighed for at købe lidt ekstra ind til primavera.
Vi kunne fx godt bruge en ny LF og Strakosha, så der også er mere fremtid der. Furlanetto er lige fyldt 20, Armini er lige fyldt 21, Alia fylder snart 22... Der er en del spændende på midtbanen og i angrebet på primavera, men i forsvaret er der kun RFM, og på mål ser jeg ikke nogen ny Strakosha på vej op. Vi har den bedste defensiv i vores gruppe, men vi er trods alt i Primavera 2...
Hvis vi starter helt forfra, Sarri bliver, Tare smutter og vi spiller ikke i Europa, men slutter i top8 i ligaen (så vi max har 5 Coppa kampe), så kunne jeg godt ønske mig dette:
Vicario +Carnesecchi +Furlanetto*
Marusic/Lazzari
Rugani/Bonifazi/Vicari +Armini*
Romagnoli/Casale
Emerson/Radu +Parisi
Maggiore/Murgia*
Cataldi*/ +Ricci
Gagliardini/Vecino
Orsolini/Bernadeschi
Immobile/Pinamonti/Keita*
Pedro/FA
+ = U21
* = trænet i Lazio
Vi kan maks have 21 spillere, som ikke er trænet i Lazio eller var 21 eller yngre ved starten af kalenderåret 2022.
Lige nu er der i den 2022/23 trup 19 af de 21 pladser, som er udfyldt, så der er plads til et par spillere, som ikke finder sig en anden klub.
Indtægterne er nok omkring 200 mio. eller lige over, når vi også tager Correa pengene med og alle dem ude på lån.
Udgifter er nok omkring 150 mio. eller lige over, hvor en del vil være lån med option/obligatorisk køb. Det kan dog muligvis ende på niveau med indtægterne, når alle optioner tages med.
19 indkøb og 9 spillere, som bliver er naturligvis voldsomt og urealistisk, men dette er heller ikke for at opstille et realistisk scenarie.
Romagnoli, Vecino og Bernadeschi er på free transfer, samt Murgia og Keita skal vi nok ikke rigtigt betale noget for.
Helt forfra betyder ud med:
På free: Strakosha, Reina, Patric, LF og Lucas
Symbolsk beløb, udlejet eller i en byttehandel: Hysaj og Akpro
For penge: Acerbi (samt penge i byt for Gagliardini), LA, SMS og Zaccagni (til Juve for store penge og Rugani den anden vej).
Hvis en spiller ikke står på listen og er lejet ud, så skal de også ud (vil sige kun ). Kamenovic og Moro vil jeg gerne have ud på lån til en Empoli-agtig klub i Serie A til næste sæson ellers så til en Serie B klub, hvor lånet koster Serie B klubben penge, når de ikke spiller, og de er gratis så længe at de spiller. Basic mener jeg heller ikke har fundet sig selv ordentligt i Serie A, og det vil sige, at han har brug for en sæson ude på lån, hvor han kan spille fast i Serie A.
Luka Romero, Bertini og Mussolini fortsætter vist bare på primavera og er bænkefyld, når nødvendigt.
Jeg ved ikke helt, om Ricci og Emerson kan tiltrækkes, hvis vi ikke spiller i Europa, men resten mener jeg passer godt sammen. Hvis vi ikke kan hente Emerson eller den rigtige venstre back, så kan vi ende med fx både Hysaj og Kamenovic i truppen, hvor Marusic så spiller mere i venstre og Lazzari i højre. Jeg ved heller ikke, om Sarri er interesseret i fx Keita og Murgia, men jeg ser dem gerne tilbage. Keita kommer virkeligt til at skulle genopfinde sig selv, hvis han skal slå til i Sarris system, men det vil være en sund make or break udvikling for ham som spiller. Jeg mener, at kernen langsigtet i dette hold er Murgia, Cataldi, FA, Keita og Immobile. De kender hinanden og det skaber en samlet stabilitet. Hvor i defensiven (forsvar og målmand), så er alt nyt udover højre back, hvor vi starter helt forfra. Derfor vil det være vigtigt, at vi har noget længere fremme på banen, som kan hjælpe dem. Her bliver Pedros erfaring også relevant.
Jeg kan også sagtens forestille mig, at der vil være 1-2 af de 7 angribere, som gerne vil lejes ud til januar, men jeg vil helst starte sæsonen med 1-2 for meget og finde de bedste, end at have 1-2 for lidt. Hvis der ingen skader er i forsvaret, så kommer der nok også til at være lidt mange der, men det ser vi på. Der kan også nemt forekomme en udlejning eller 2 til januar. Der kommer dog altid skader i forsvaret, gerne 2-3 på samme position på samme tid, som der plejer. Midtbanen er lidt tynd, men det handler om, at vi så til sommeren efter gerne skulle kunne købe kvalitet, hvor vi mangler det. Så kan det være, at vi skal sælge i forsvaret eller angrebet for at få råd til noget til midtbanen.
Spillere der højst sandsynligt forlader klubben, jeg kan have glemt nogle men 31 væk er stadig mange. Og hold da op hvor har vi egentlig meget Salernitana skrald på lønningslisten eller ihvertfald på den økonomisk samvittighed. Men lige for at danne et overblik: Reina - kontraktudløb/fritstillet Strakosha - kontraktudløb Adamonis - kontraktudløb Alia - udlejes/fritstillet Felipe Ramos - Betis - kontraktudløb Patric - Valencia - kontraktudløb Acerbi - Acm - 5m + Gabbia Vavro - fck - 4 m Jorge Silva - kontraktudløb Maistro - Ascoli - 1 m Durmisi - fritstillet Fares - Torino - 5 m Lukaku - kontraktudløb Falbo - udlejes/fritstillet Casasola - kontraktudløb Djavan Anderson - fritstillet Leiva - kontraktudløb Escalante - Alaves - 1 m Dziczek - 1 m Akpro - 4 m Morrone - udlejes/fritstillet Correa - Inter - 25 m Moro - Atalanta - Carnesecchi Jony - Gijon - 1 m Kiyine - Venezia - 3 m Jovane - Sporting - lån retur Lombardi - kontraktudløb Adekanye - fritstillet Cicirelli - Frosinone - 1 m Muriqi - Mallorca - 8 m Rossi - udlejes/fritstillet Total indtægt 59 m + Carnesecchi og Gabbia Truppen 22/23 Jeg er gået mere ud fra rygter end egen personlig holdning, men også fra hvad jeg mener giver god mening og mere rotations venlig trup, så vores stjerne ikke bliver kørt i stykker. GK: (Marco Carnesecchi 0m) (Salvatore Sirigu 0m) VMF: (Alessio Romagnoli 0m) Stefan Radu HMF: (Nicola Casale 10m) (Mattia Gabbia 0m) HB: Adam Marusic Manuel Lazzari VB: (Emerson Palmieri 14m) Elseid Hysaj DM: (Allan 10m) Danilo Cataldi HCM: Sergej Milinkovic Savic (Matias Vecino 0m) VCM: Luis Alberto Toma Basic HW: Pedro (Federico Bernadeschi 0m) VW: Mattia Zaccagni 7m Felipe Anderson AN: Ciro Immobile (Andrea Pinamonti 18m) Armini, Kamenovic, Bertini, (Alessio Murgia 1m), Andre Anderson, Luka 59 m indtjent på salg. 60 m på indgående transfer 28 spillere inde omkring første holdet. 4 under 22 og skal ikke registreres. 3 er egen avl, så 21 registreret spillere, 22 hvis andre Anderson ikke er fra egen avl (jeg er i tvivl). Men hvis han ikke er, skal han eller Kamenovic væk. Umiddelbart ville vælge at leje Kamenovic ud og tage Ndrecka op i første holds truppen som 3 valg til VB. Stadig lidt smal trup, specielt i midtforsvaret. Men med Radus forlængelse, har jeg svært ved at finde plads til en mere. Dette tæller vel også som Sarris første rigtige transfer vindue og 11 nye spillere er sgu mange specielt hvis 4-5 stk går direkte ind i start opstillingen. Men vi beholder vores 3 største profiler Ciro, Sergej og L.A (som ifølge rygter virkelig skulle yde en xtra indsats til træning for at lærer og imponerer Sarri). Vi får et helt nyt keeper hold, med et ungt talent og en rutineret til at være støtte pædagog og aflaster. En næsten helt ny bagkæde hvor kun højre backs er tilbage fra i år. En defensiv Midtbane, som er rutineret og kender systemet. En kvalitets kant som kan rotere med vores 3 andre. En vice Immobile.
✌️
Efter Empoli oplevelsen, så har jeg tænkt lidt over:
Vælg 2 i hver kæde og tilføj 2 ekstra (hvis ellers du vælger alle af Murgia, Cataldi og Keita)
Kepa/Trubin/Vanja MS/Vicario*
Marusic/Lazzari*/Hysaj
LF/Bonifazi*/Vicari*
Romagnoli*/Acerbi*/Radu
Emerson/Parisi*/Kamenovic
SMS/RLC/Murgia**
Arthur/Cataldi**/Ricci*
LA/Basic/Kiyine
Orsolini*/Bernadeschi*
Immobile*/Keita**
Pedro/Zaccagni*/FA
+ Furlanetto, Armini, Bertini, Luka Romero, Tare, Moro osv.
Det siger vel også noget om vores hold... Venstre wing, en mezzala og højre back er der vel fint styr på, hvor der så ellers maksimalt er en god spiller til hver position. Men det afhænger jo så også af, hvordan man vælger at stille det hele op.
Ja, jeg gider ikke rigtigt ønske ting til januar mere, for vi køber alligevel i januar i forhold til næste sæson. I hvert fald sådan som jeg forstår vores strategi lige nu.
Hellere Orsolini og/eller Bernadeschi ind til januar end en angriber, som aldrig får spilletid. Og så Tare/Crespi på bænken.
Hellere Kamenovic ind til januar og Emerson til sommer end en eller anden middelmådig spiller, som skal sælges til sommer. Dog siger jeg ikke nej til Jens Stryger Larsen. Som skulle være i bytte for Strakosha, hvor vi så kan leje (og købe til sommer) eller købe Trubin eller Kepa nu.
Jeg kan også sælge SMS og/eller LA og så købe noget af det nævnt på midtbanen, men det tror jeg ikke kan organiseres over vinteren. Men lån med option/køb af RLC og/eller Arthur som erstatning nu ville dog bestemt ikke skade, da vi så får mere fysisk og konsekvens ind på midtbanen.
Og hvis Romagnoli kan byttes med Acerbi, så gør vi det.
Der er mange muligheder for handling i januar, og der er mange muligheder for at vente til sommer. Men til næste sæson, så er det for oven, hvad jeg håber på, og det skulle hænge økonomisk sammen, men det er bare meget arbejde for Tare, hvor det ikke er sikkert, at der kan laves aftaler alle steder.
Og så er der en forventning om, at Marusic, LF og Radu er interesseret i at forlænge. Man ved jo aldrig...