Jeg har vel lavet en tråd til hvert marked, men det ville være bedre med en mark
Vær en smule realistisk, tænk over spillere vi er sat i forbindelse med, eller har været.
Forhold jer til, at vi i UEFA turneringer kun kan skifte 3 spillere ud i vores trup i januar, og alle de andre trup regler.
Januar 2025:
Vi kan bytte 3 spillere i vores EL-trup, og jeg mener, at det er samme regel i Serie A (inklusiv free transfers efter sommervinduet lukkede).
Første udskiftning i truppen:
For mig at se, så har vi 3 reserver på højre wing og ingen starter. Noslin og Tchaouna har brug for mere tid. Isaksen har brug for mere Serie A spilletid.
Min løsning er en af 2 muligheder:
Er Bologna ude af CL, så lejer vi dem Isaksen, og vi tager Orsolini. De kan få en option på 10 mio. for Isaksen, samt at vi kan købe Isaksen tilbage for 15 mio. Vi får en på 15 mio. for Orsolini (eller som han spiller lige nu, så måske kun 10 mio. på optionen også, samt at vi kan lave denne handel selvom de går videre i CL).
Berardi skulle være klar til at spille igen til den tid (han står til at være skadesfri i oktober, men det kan være meget gammel information). Vi kunne nok godt score et lån med en option (som vi aldrig kan eller vil betale - 20-30mio. euro), så han slipper for at rådne i Serie B i foråret. I dette scenarie kan må måske stadig få Isaksen til Bologna på et lån, så han kan få noget Serie-A-spilletid et sted. Eller måske en anden klub, som spiller med 3 angribere lavere i tabellen.
Jeg kan i hvert fald ikke se, at Isaksen når et starter niveau for os i denne sæson, og så lærer han trods alt mere ved at spille mere. Specielt, når vi henter en starter på hans position. Eller måske i dette tilfælde, så kan vi sælge ham for ca. 15mio. til Januar.
Både Berardi og Orsolini kan spille en meget bedre falsk-9'er end Noslin eller Tchaouna, og de 2 skal bruge mere tid til at tilpasse sig.
Jeg er heller ikke modstander af, at vi overvejer at hive spillere hjem fra lån, hvor her er det Cancellieri, som er relevant til endnu mere offensiv bredde (hvis ellers u21 spillere bare kan smides ind i Serie A truppen). Gonzalez bliver dog måske relevant, når han holder op med at være skadet, og så er Cancellieri mindre relevant (hvis Gonzalez har det påkrævede niveau).
Anden udskiftning i truppen:
Folorunsho.
Han er trænet i Lazio, så han skal ikke bruge en normal registrationsplads i truppen. Vi mangler en midtbanespiller i vores trup...
Forhåbentligt kan vi finde en aftale med Napoli om enten et køb eller et lån med senere betaling for købet...
Det eneste alternativ er, at vi henter Cataldi hjem fra Fiorentina... (Gid vi kunne gøre begge)
Tredje udskiftning i truppen:
Lazzari er for offensiv til Baronis fodbold. Det virkede til dels under Sarri, da Sarri spiller så organiseret, men Lazzari bidrager ikke nok til at støtte dem omkring sig defensivt.
Sælg ham eller lej ham ud, Hysaj ind i stedet, og så finder vi den reelle løsning til næste sommer.
Og så til den defensive bredde, så hiv RFM hjem fra sit lån (hvis ellers u21 spillere bare kan smides ind i Serie A truppen), og fortsætter alle vores 4 CB'er med deres skader, så også Ruggeri...
Overblik:
Berardi/Orsolini ind for Isaksen
Folorunsho ind som trænet-i-Lazio (eller Cataldi)
Hysaj ind for Lazzari
Og så, hvis vi bare kan hive u21 ind udover det til Serie A, og vi stadig spiller EL og Coppa:
Ruggeri, RFM, Bertini og Cancellieri skal alle overvejes.
Offensivt har vi lige nu disse 8 til 4 pladser (primært relevante positioner):
Taty (9+10)
Dia (9+10)
Noslin (alle 4)
Tchaouna (alle 4 - er u21)
(Pedro (alle 4))
Isaksen (HW)
Zaccagni (VW)
Castrovilli (10)
Startere med fed.
Pedro har jeg i parentes da dette er hans sidste sæson. Og det giver os en plads i truppen til nye.
Tchaouna i kursiv pga. u21 i Serie A, hvilket han vist også er næste sæson.
Når jeg kigger på den liste, så er der mange spændende spillere, men der mangler en tung-9'er. En Haaland/Morata/Vlahovic/Thuram/Lukaku osv... Så der er 3 rigtige angribere. Jeg har ikke lige et navn, og jeg tror, at det er en situation, hvor vi skal ud og finde et 190cm+ Balkan-talent... Eller måske er Artistico på niveau til næste sæson, men så skal han have mere spilletid i Serie B. Det samme gælde Crespi... Der er en del unge spillere (Sulejmani og D'Agostini også på primavera), men det ligner rettere måske om 2 år end til næste sæson. Der er ikke nogen/noget indlysende løsning/navn, men det ville gavne taktisk også at have mere af en klods i feltet til at trække opmærksomhed.
Og så mangler der en startende højre wing. Det er ikke fordi Orsolini er guld i CL lige nu, men hans erfaring i Serie A, og hvordan han er venstre benet i højre, og han har stadig et par år inden, at han bliver 30. Vi har længe kigget på ham, og han er for mig at se den helt rigtige løsning til dette system. Det er en indlysende starter, hvor vi mangler en starter.
Isaksen og Noslin kan også ende med at skulle bruge et lån til at få mere erfaring med ligaen og spilletid. Ikke at de er helt nye, men bare mere Serie A spilletid og erfaring overordnet.
Castrovilli skal skånes til, når det bliver taktisk relevant. Han er nok sikker på sin 2 år i klubben, at hans kontrakt er, men om han altid er registreret i truppen er op til hans niveau, når han spiller.
Tchaouna er sikret en plads i truppen pga. den er gratis.
Midtbanen:
Det virker tydeligt, at Vecino spiller sin sidste sæson lige nu. Folorunsho skal ind i stedet. Guendouzi og Rovella er fremtiden sammen med Folorunsho, mens vi må vente og se om der er fremtid i DB... Vi har trods alt set både nat og dag fra DB.
Jeg siger heller ikke nej til at få Cataldi tilbage... Det er trods alt ønsker...
Forsvaret:
Vi forsøger at forlænge med Marusic, og det virker til, at han gerne vil forlænge.
Tavares-Romagnoli-Patric/Gila-Marusic er starterne, og hvis Gigot er så god, som alle siger, så mangler der intet centralt. Dog kunne vi, med alle vores skader, og det faktum at Gila og Patric er back-relevante, godt bruge en u21 CB (Coppola fra Verona er vist den eneste indlysende mulighed). Spørgsmålene er så omkring Lazzari og Pellegrini. Det er ikke fordi, at vores back ikke må angribe, men vi har brug for mere Radu og mindre Lulic på de backs. Vores backs skal kunne forsvare primært og derefter angribe. Det er kernen i Baronis totalfodbold, alle skal deltage i forsvaret og i angrebet.
Vi mangler et back talent i hver side til næste sæson.
Milani og RFM er måske spændende, når de har været på et Empoli-lån og vist Serie A niveau, men lige nu, så er de flere år fra vores førstehold.
Udfordringen bliver dog, hvad vi gør med Lazzari og Pellegrini, for de skal kunne omsættes før vi kan kigge på noget andet.
Lazzari har absolut vist, at han wingback, og jeg forventer lidt det samme omkring Pellegrini. De hører rettere til i Torino (som spiller med wingbacks) end for os.
Mål:
Mandas skal vel næste videre... Han kan jo ikke bruge hele sin karriere på vores bænk. Provedel er klart nummer 1, og vi kunne med fordel sælge Mandas og finde en ny Mandas til 1 mio. euro.
Jeg har ikke styr på præcis hvad handel, at vi lavede med Verona omkring Magro, men jeg håber godt nok, at vi har en tilbagekøbsret (hvis han reelt er solgt og ikke bare lejet ud). Magro vil dog først være relevant om et par år for os alligevel, så en ny Mandas er stadig, hvad vi mangler (hvis eller nogen betaler prisen for Mandas).
Overblik:
UD (hvis ikke mirakler sker - der er nok maksimalt 50 mio. euro i dem der):
Mandas? (for en god pris)
Casale (nok lån med option/tvunget køb under forhold - hvis ikke Bologna tager ham permanent)
Kamenovic (bare ud - dog passer han måske helt reelt til Baronis system og kan være relevant som reserve i venstre)
Hysaj (kontraktudløb)
Lazzari (nok lån med option/tvunget køb under forhold, så vi får en ordentlig pris)
Pellegrini (nok lån med option/tvunget køb under forhold, så vi får en ordentlig pris - muligvis med tilbagekøbsret)
Fares (bare ud)
MA (forhåbentligt kan han sælges...)
Vecino (kontraktudløb)
Pedro (kontraktudløb)
Udlån (i Serie A - med ambition om at få tilbage - hvis de har en dårlig sæson, i den nuværende sæson):
Bordon (forhåbentligt klar til Serie A niveau, men nok realistisk skal vi håbe på maksimum Serie B)
RFM (forhåbentligt klar til Serie A niveau)
Milani (forhåbentligt klar til Serie A niveau, men nok realistisk skal vi håbe på maksimum Serie B, eller mere tid på primavera)
Bertini (forhåbentligt klar til Serie A niveau)
DB? (ser spændende ud, men mangler Serie A erfaring, som han ikke får på vores bænk)
SF (forhåbentligt klar til Serie A niveau)
Isaksen? (ser spændende ud, men mangler Serie A erfaring, som han ikke får på vores bænk)
Noslin? (ser spændende ud, men mangler Serie A erfaring, som han ikke får på vores bænk)
Cancellieri? (virker til at have en fremtid for os, men nok først i 2025-2027 - hvis ellers Parma ikke holder på ham, men så kan han stadig købes tilbage)
Artistico (forhåbentligt klar til Serie A niveau)
Crespi (forhåbentligt klar til Serie A niveau)
IND (senior - jeg ser udgifter for 60 mio.+, men der kan være lån med tvunget køb, som forsinker nogen udgifter):
En ny Mandas (hvis vi ellers kan få den rigtige pris for Mandas)
Coppola
(helst u21) højre back, som har vist Serie A niveau
(helst u21) venstre back, som har vist Serie A niveau
Cataldi
Folorunsho
Orsolini
Tung 9'er (gerne u21, 190cm, Balkan talent el. lign.)
Bemærk disse spillere har vi ikke betalt for endnu, og det skal vi til næste sommer (der er vist 40-50 mio. i dem der, hvis jeg husker korrekt):
Gigot
Tavares
Pellegrini
Rovella
DB
Dia
Jeg prøver lige at få et overblik på baggrund af rygtede forhandlinger og mine ønsker.
Jeg har en klar forventning om en 4-backkæde, men så foran det er der flere muligheder. Derfor forholder jeg mig mere til 6 roller, end til 6 positioner.
Mål:
Provedel, Adamonis, (Furlanetto?), (Magro), (Renzetti)
Ud: Mandas (20mio.), Maximiano (10mio.), Sepe (lån slutter)
Ind: Adamonis og Furlanetto tilbage fra lån
Økonomi: +30 mio.
Analyse:
Vi kan med fordel gå på jagt efter den næste Mandas... Kæmpe transferoverskud skulle være på vej, men Provodel er nummer 1 og Adamonis har haft en vild sæson i Serie C, så baby dør nok ikke af, at han er andetvalg. Men vi må se til Auronzo, om vi skal hente en ny Luigi-Sepe-løsning til august. Der er tons af bredde, men der mangler lidt en tydelig andenkeeper, som Adamonis skal slå af pinden før, at jobbet er han.
Starter: Provedel
Backs:
Lazzari, Marusic, Hysaj?, Pellegrini, Cabal, (RFM)
Ud: Fares (free), Kamenovic (free), Novella (free)
Ind: Cabal (10mio.?), måske RFM tilbage fra lån (hvis Hysaj smutter og RFM kan bidrage til Auronzo)
Økonomi: -10 mio.
Analyse:
Jeg har ikke droppet Hysaj, da jeg ikke er sikker på, at han smutter. Han er en brugbar "fullback", og specielt det, at han kan spille i begge sider, så det er ikke per automatik, at han smutter, men vi har også bredden til, at han bare kan smutte, hvis nogen vil have ham.
Fares har haft så mange skader, at han skal til Serie B og spille reel wingback i et par år, før han finder sig selv. Hvis han nogensinde gør.
Kamenovic kunne måske blive til noget en dag, men jeg er klar til at give gratis transfer for en 20% videresalgsbonus, da det bliver ikke for os, indenfor rammen af vores tålmodighed. Siden vil spiller med 4, så er Kamenovic regnet som venstre back.
Novella har vel samme nuværende niveau som RFM, men RFM virker til at have et støtte talent, og han er 2 år yngre. Så jeg kan ikke se, at Novella har en fremtid.
Cabal koster penge, som den eneste garanterede defensive handel i min opsætning.
Starter: Lazzari og Marusic
Centerforsvar:
Gila, Romagnoli, Patric, Casale?, (Ruggeri), (Dutu)
Ud: -
Ind: -
Analyse:
Casale er ikke verdens dårligste 4.-valg. Jeg ville ikke græde snot, hvis Verona var frisk på en låne-bytter med Coppola, hvor der så var gensidig option på måske 8-10 mio. euro. Men vi overlever nok at give ham en chance mere.
Gila kan blive solgt for en formue, men så kan vi hente 3 erstatninger og have 10-20 mio. i overskud...
Vi har med Cabal en bundsolid 4-backkæde, som vi kun kan udvikle på. Vi har ikke behov for at sælge, og sælger vi, så kan vi hente en direkte erstatning og et u21 talent. Forsvar og mål er vores styrke.
Starter: Gila og Romagnoli
Regista/CDM:
Rovella, (Cataldi?), (Bertini), (Bordon)
Ud: MA (5mio.), Marino (free)
Ind: måske Bertini tilbage fra lån (hvis han kan bidrage til Auronzo)
Økonomi: +5 mio.
Analyse:
MA er sådan en super spændende spiller, som vi bare ikke kan finde ud af at bruge. Det kan være Baroni kan få noget ud af ham, hvis han tager over for Cataldi, men jeg ser virkeligt ikke nogen grund til at smide Cataldi på porten. Vecino er her i et år mere, og så ved vi ikke, hvad han gør, men hans primære rolle er også et andet sted. Rovella er starter. Bertini kan måske være fremtidens Cataldi, men lige nu så har vi, hvem vi skal have. Rovella skal ses som fast starter i alle kampe, at han kan, og Cataldi er en fin reserve, hvor Vecino og Bertini er super bredde (Bordon har også spillet ankermand for primavera og kan måske have en seniorfremtid?), og vi fortsætter vores stil med god bred defensiv. Som med RFM/Novella, så ser jeg ingen grund til at holde på den ældre af 2 usikre talenter. Hvis vi skal have noget for sådan en spiller, så skal de blot være videresalgsbonus...
Starter: Rovella
Box-Box-midt:
Guendouzi, Vecino, (Sardo)
Ud: Kamada (free), Akpro (5mio.)
Ind: Guendouzi (option aktiveret - 10mio.)
Økonomi: -5 mio.
Analyse:
Jeg har sat Kamada og Akpro her, men Akpro kunne være defensiv og Kamada offensiv. Det gør dog ikke rigtigt nogen forskel. Kan vi få solgt Akpro og MA, så dækker det nok ca. udgifterne til Guendouzi (som officielt er på lån med option/tvunget køb), mens Maximiano nok dækker Cabal. Det er vigtigt at tage med, at alt vi tjener på at sælge Mandas kan bruges offensivt.
Sardo fik en eller anden pris (bedste primavera midtbane i Italien? fangede ikke hvilken, men det så fancy ud), og han har været ret vild siden han kom igang i December. Han er nok klart vores største kandidat til en primaveraspiller, som kunne slå igennem på seniorholdet i den kommende sæson.
Starter: Guendouzi
Offensiv midt:
(Samardzic), Basic?, (Fazzini)
Ud: LA (10mio.), AA (free)
Ind: Samardzic (20mio.), Fazzini (lån - 10mio. option), måske Basic tilbage fra lån
Økonomi: -10 mio. (-10 mere til næste sommer, hvis vi holder på Fazzini)
Analyse:
Vi har intet her i forvejen. Selv Napolitano er måske vores dårligste starter på primavera. Det er så galt, så jeg ikke har smidt Basic på porten øjeblikkeligt, og der er gode chancer for, at Vecino/Pedro måske starter sæsonen på denne plads, indtil at ungerne finder sig til rette.
Samardzic kan måske være kun 15mio., det kan måske også være et lån som med optionen ender på 20 mio. (vi kan bare ende med ret mange optioner sådan).
Vi kommer til at lide på denne position i starten, det er også derfor at talenter som Fazzini og Samardzic giver god mening, for vi kommer til at lide lige meget hvad.
Starter: Samardzic
Wings:
Zacccagni, Greenwood, Isaksen, Pedro?, (Tchaouna) (Cancellieri), (SF), (Gonzalez), (Balde)
Ud: FA (free), Lombardi (free)
Ind: Greenwood (lån - 30mio. option), Tchaouna (10mio.), Cancellieri tilbage fra lån
Økonomi: -10 mio. nu (-30 mere til næste sommer, hvis vi holder på Greenwood - hvilket nok kræver CL-kval.)
Analyse:
Vi vælter rundt i talenter! Og vi henter et par ekstra... Sardo er nok nummer 1 til at blive til noget i næste sæson, men SF er også på vej og kun lige fyldt 18.
Gonzalez er vist for gammel nu til primavera, men jeg ved ikke, om han er god nok til u21 senior... Det ligner dog rettere et udlån (DA VI STADIG IKKE FUCKING HAR ET U23 HOLD!?!), og så et års forlængelse, så han ikke udløber til næste sommer.
Pedro skal vist fysisk fjernes fra bygningen før han stopper i Lazio uden et trofæ. Jeg kan god lide den attitude, og han kan være lidt en Scaloni i omklædningsrummet. Vi skal klart overveje, om vi ikke skal sætte Pedro i spil til en længere karriere i klubben. Specielt hans forhold til Barcelona gør, at vi kan kapre flere Keita Balde (brormand gør det trods alt okay, når han ikke er skadet) og Patric fra deres talentsystem.
Tchaouna og Cancellieri kan spille wing og 9'er. Samt de 3 fra primavera, så har vi enorm bredde offensivt. Pedro giver erfaring og organisation, Isaksen giver dynamik og energi.
Zaccagni's imod Croatien... Verdensklasse!
Og så er der den anden starter, og her virker vi angiveligt faktisk seriøse omkring Greenwood. Jeg er meget tvivlende omkring, hvis det er en god idé, men det er svært at tvivle på hans talent. Rent fodboldmæssigt, så kan det være et enormt scoop.
Starter: Zaccagni og Greenwood
9'er angriber:
Immobile, Dia, Noslin, (Sulejmani)
Ud: Taty (20mio.), Crespi (lån)
Ind: Noslin (15mio.), Dia (lån - 15mio. option)
Økonomi: +5 mio. (-15 mere til næste sommer, hvis vi holder på Dia - hvilket nok kræver CL-kval.)
Analyse:
Gonzalez, Cancellieri, Tchaouna og Pedro kan vist alle spille 9'er eller falsk 9'er. Så talentbredden frygter jeg ikke. D'Agostini bidrager mindre og er 1,5 år ældre en Sulejmani (som vi betalte 1mio. euro for, da han var lige fyldt 17 sidste sommer), så D'Agostini skal nok lejes ud inden længe, men det kan nok godt vente et år.
Dia er en rigtig 9'er, og det har vi manglet i bredden. Taty er for lille til den rolle. Vi har ikke haft en fungerende reel vice-Immobile siden Caicedo, men Dia er potentielt meget spændende, da han faktisk har scoret en del må i Serie A tidligere. Det er dog også potentielt LA2.0.
Starter: Immobile
Overordnet analyse:
Jeg får økonomien til +5 mio, men rundet af for uforudsete udgifter, så går det nok i 0.
Pellegrini, Rovella, Fazzini, Greenwood og Dia ville så også alle skulle betales til næste sommer, hvilket vil koste os en formue. Jeg tror det samlet vil give 90 mio. euro i udgifter eller mere...
Kontinuitet på 9 pladser i startopstillingen (hvis ikke Vecino/Pedro på OM og Isaksen/Pedro på wing kan holde Samardzic, Greenwood på bænken i starten af sæsonen). Selvom vi mister Taty, FA, LA, Kamada og Mandas...
Det er faktisk ikke helt forfærdeligt. Og vi får nogle vilde offensive talenter ind, så der bliver hurtigt kamp om startpladser der. Og det skal der være efter 2 elendige offensive sæsoner.
Så vidt jeg kan regne, så har vi 22 spillere til de 21 pladser, hvor nogen skal registreres. Vi har også spørgsmålstegn ved Hysaj, Basic og Pedro. Derfor skal minimum en af dem droppes. RFM, Samardzic+Fazzini og Cancellieri/Tchaouna er allerede hentet, så det koster ikke pladser, at de skal erstattes.
Spillere som Tchaouna, Cancellieri, Samardzic, Fazzini m.fl. skal også registreres i EL, og derfor så bliver der måske en del, som skal tage en sæson i Serie A inden de kommer med i Europa.
For selv helt uden Pedro, Basic og Hysaj, så er der kun 21 pladser til 23 seniorspillere i EL.
Den opstillede trup er dog et solidt fundament for, hvad vi har.
Cabal, Samardzic, Fazzini, Greenwood, Tchaouna, Noslin og Dia vil være solide forstærkninger til fremtiden.
Adamonis, Basic, Cancellieri og egne talenter, som vender tilbage fra lån kan også give noget i den yderste bredde.
Udfordringen er dog, at selvom det hænger sammen denne sommer, så bliver det fucking dyrt til næste sommer.
Det er slet ikke sikkert, at vi henter 2x u21 offensive midt, og at vi vil hente både Greenwood og Noslin. Det er nok en af hver. Specielt hvis Tchaouna og Dia allerede er på plads. Men der sker trods alt noget fornuftigt.
Bliver det Noslin og Fazzini for 25 mio., fremfor Samardzic og Greenwood for 50 mio. (hvis ikke alle 4), så virker det hele mere økonomisk overskueligt.
Det her hænger dog heller ikke rigtigt sammen, hvis vi ikke få solgt Mandas og Taty.
Og det virker nærmest kritisk, at vi kan få cash for Maximiano, MA og Akpro.
ALT DET HER ER SIMPELTHEN FOR MEGET...
Og jeg har vist ikke forholdt mig til et eneste rigtigt ønske, blot til de mest promonente rygter.
Men kan vi hive alt det her hjem så klager jeg i hvert fald ikke.
Hvor Lotito så finder 100 mio. til næste sommer ved jeg ikke ikke, men det er hans problem og ikke mit.
Nu må vi se på mandag (hvor markedet officielt åbner), hvad alt det her bliver til. Dog har Fabbiani derfra og til Auronzo stadig 10 dage, men jeg er meget spændt på, hvad der sker på mandag.
Jeg prøver stadig at finde hoved og hale i vores fremtid med Tudor.
Efterhånden, så er der ret få spillere, som det er helt sikkert bliver. Okay ikke på mål, men ellers.
På mål har vi Provedel, Mandas, potentielt Maximiano, Adamonis gør det virkeligt godt i Serie C, Furlanetto er måske også god nok til at være nummer 3, hvis vi har brug for spillerregistreringen andre steder. Jeg får også indtrykket af at både Magro og Renzetti er på ulandsholdsniveau.
Intet behov for indkøb
Starter: Provedel
I forsvaret, så er Romagnoli vist utilfreds med Lotito, Real er interesseret i Gila og Hysaj passer ikke ind.
Det efterlader os med Patric, Casale og primavera til 3 pladser... Med andre ord så mangler vi 2-4 løsninger. Måske 3-5, hvor 1-2 er u21. Pirola fra Salernitana kan være specielt interessant her. Rugani fra Juventus har kontraktudløb, og han kunne vel være en fin erstatning i startopstillingen for Gila, hvis ellers Real er seriøse.
Vi kommer nok til at hente en del, og hvem ved jeg ikke rigtigt lige nu.
Startere: Patric, Romagnoli/Casale, Gila/ny
Wingback er lige nu FA med udløb til sommer og Marusic med udløb sommeren efter. Jeg vil gerne beholde begge, men jeg tror ikke rigtigt på, at de bliver. Om Marusic smutter til sommer eller sommeren efter på en free ved jeg dog ikke. Ellers så har vi Lazzari og Pellegrini, som er mere naturlige, mens der har været en del forlydender omkring at Valeri allerede er en "done deal". Om Marusic bliver eller ej, så håber jeg stadig, at vi henter Zappa (det er dog ret uklart, da Cagliari virker til at overleve, og derfor koster han nok lidt ekstra end han er værd for os, der er også andre på ca. samme niveau, men jeg tror ikke, at vi har råd til Bellanova, eller at han vil acceptere andet end fast starter) og Valeri. Måske RFM også kan vise noget til Auronzo?
En i hver side, Valeri virker sikker i venstre, uklart i højre
Startere: Pellegrini og Lazzari
På midtbanen kan Bertini, Marino, MA og Akpro alle måske spille de nye defensive roller på midtbanen. Samtidig har vi allerede Guendouzi, Rovella og Cataldi, mens Vecinos fremtid er lidt uklar, da han tjener en del, udløber til næste sommer, og er en "Sarri-spiller" (som Hysaj). Guendouzi kan måske også være interessant for større klubber. Jeg har lige nævnt Maggiore fra Salernitana i den kamp-tråd, som et potentielt indkøb her, og jeg tror ikke, at vi skal overveje større navne, som skal registreres i en Serie A trup. Fazzini køb og Casadei lån kan begge være interessante. Specielt at købe Fazzini, hvis Empoli rykker ned. De er dog nok mere som Kamada af den offensive slags. Og Kamada kan også spille denne rolle på midtbanen, hvis ellers han eller vi vælger at aktivere kontraktforlængelsen. Hvis vi spillede CL med Sarri til næste sæson, så kunne jeg bemærke, at Jorginho har kontraktudløb... Den slags spillere er dog ikke realstisk lige nu.
Jeg forventer ikke noget til startopstillingen. 1-2 spiller til bænken er dog muligt.
Startere: Guendouzi og Cataldi
Offensivt så har vi Isaksen, som skal vælge om han vil omskoles eller finde en ny klub. Jeg tror, at han sagtens kan omskoles, men så vil han tage en sæson mere som backup/reserve. LA virker det til at hverken Tudor eller jeg gider mere. Kamada har jeg allerede nævnt, han er dog på disse pladser lige nu vores bedste spiller, så jeg håber, at vi kan holde på ham. Moro er vist som Isaksen, men Isaksen er bedre. Basic kan måske få noget ud af denne position. FA og Zaccagni virker på vej til Juventus, mens Pedro bare er på vej ud. Der er også alle talenterne på primavera, men de er wings og har ikke spillet denne rolle. Alt i alt, så forventer jeg, at vi holder på 2-3 af Kamada, Zaccagni, Isaksen, LA, Basic, men vi har brug for 2-3 nye. Her kunne vi igen kigger på Fazzini og Casadei som u21 løsningen. Vi kan også overveje at prøve Taty som falsk-10'er. Dog ender det hele stadig på, at vi skal hente 2-3 spillere, hvor en gerne skal være u21 (Fazzini? Pafundi?), en gerne skal være starter (Colpani?) og så en mere efter behov/muligheder. Der er også Cancellieri, som kan være relevant for os til næste sæson efter spilletid i Empoli.
Startere og indkøb er virkeligt uklart. Vi henter nok en del nye ansigter og muligvis 2 nye startere. Eller måske sker der noget underligt.
Startere: Kamada? og Colpani?
I angrebet har vi lige nu røv og nøgler. Taty kan ikke ramme målet, Ciro kan ikke komme frem til chancer, Sulejmani er teenager, og vi kan ikke spille med en falsk-9'er foran 2 10'ere. Jeg vil have 2-3 nye angribere. Esposito fra Inter som u21 løsningen, Simeone som den forventede starter, og hvis Ciro smutter, så Retegui måske?
1-2 nye startere +1 relevant talent
Starter: Simeone?
Forventet resultat:
Mål: Provedel, Mandas
Central i forsvaret: Romagnoli?, Casale
Siderne af forsvaret: Gila?, Patric, ?, ? (Lovato?, Coppola? og Pirola?)
Højre wingback: Lazzari, ny (Zappa?)
Venstre wingback: Pellegrini, Valeri?
Defensiv midt: Guendouzi?, Vecino?, Cataldi, Rovella? (eller erstatninger - de 4 og Kamada dækker dog ret godt foreløbigt, specielt når der også er MA, Akpro, Bertini, Marino og Sardo, som måske skal prøves)
Offensive midt: Kamada?, Isaksen?, Basic?/LA?/Zaccagni?/FA?/???, ny (Colpani?), u21 ny (Fazzini?, Casadei på lån?, ?), måske Taty her? Cancellieri?
Angreb: Simeone, Immobile/ny (Retegui?), 21 ny (Esposito?)
Lovato 10m, Coppola 10m, Pirola 10m, Zappa 5m, Valeri free, Fazzini 10m, Casadei lån, Esposito 10m, Colpani 20m, Retegui 20m og Simeone 20m...
Det er over 100 mio.
Zaccagni får vi måske 20 mio. for, da han har udløb i 2025.
Immobile, LA, Vecino og Hysaj handler nok mere om at spare deres løn, end penge tjent, hvis de smutter. Med FA og måske Kamada, så bliver der overordnet en del mere plads i lønbudgettet. Der skal nok komme lidt penge der, men Zaccagni, Marusic og det løse bliver ikke meget mere end 40mio.
Selvom vi spare 20-25 mio. i lønninger, så skal vi bruge 10-15 til de nye spilleres løn, og så giver det med løn stadig kun 50mio. i overskud til indkøb. Under halvdelen af vores behov.
Romagnoli, Gila, Rovella, Guendouzi og Isaksen skal erstattes, skulle de blive solgt, og der kan være penge i overskud, men det kommer vi ikke til at kunne omsætte med det samme. Generelt går dette igen på mange positioner, hvor vi kan måske sælge en spiller, men det vil i dette transfermarked ikke give penge til meget mere end en erstatning, og så er der måske penge i overskud til næste sommer, efter regnskabet er blevet gjort op.
Det kan meget nemt blive en meget smertefuld 24/25 sæson. For selvom vi skulle sælge godt og har måske en hel del CL penge, så kører det stadig kun lige rundt (hvis vi er MEGET HELDIGE). Og kigger i på de navne, at jeg har opsat, så står vi jo ikke overfor at hente reelle forstærkninger til startopstillingen. Simeone er der ingen garanti for vil scorer mål fra dag1.
Provedel
Patric - Romagnoli/Casale - Gila?/Ny?
Lazzari - Guendouzi? - Cataldi - Pellegrini
Kamada? - Colpani?/LA/Zaccagni
Simeone?
Mandas
Ny? - Casale/Romagnoli/Ny? - Ny?
Marusic?/Ny? - Vecino?/MA?/Akpro?/Bertini?/??? - Rovella? - Valeri?
Isaksen? - Taty/Ny?/Cancellieri?/Basic?
Taty/Ny?
Fucking hell...
Vi har jo ikke penge til en skid, da vi har brugt det hele på løn til gamle spillere.
Jeg tænkte lidt over fleksibiliteten i 3-4-2-1 i Post-Sarri tråden, og jeg kom frem til mine ønsker (her er jeg i realisme mode, og har droppet håbet om CL, det betyder ikke, at jeg har droppet håbet generelt, men blot til denne analyse):
Fed = hvis vi spiller i Europe, ellers så er primavera talent.
Understreget = udløb i 2025, måske utilfreds, høj salgsværdi, skal lejes ud (igen), eller bliver på primavera = kan smutte, selvom det ikke nødvendigvis er planen
Kursiv = *nye* (Zappa, Valeri, Colpani og så er Retegui det optimale eksempel på en angriber) eller tilbage fra lån
Spillere jeg gerne vil af med pga. alder eller udløber i 2024: LA, FA, Pedro og Immobile
(Skulle miraklet ske, at vi spille CL næste sæson, så er det fordi, at nogen af disse spillere er vokset efter Sarri, og så vil de være i spil til at blive, men der er simpelthen ingen mening i, at de skal spille EL eller lavere for os til næste sæson)
Truppen til at tage til Auronzo uge1:
--- (vi skal bruge 3 til seniorholdet)
Provedel / Maxiamiano / Mandas / Adamonis / Furlanetto
--- * ---
--- (vi skal bruge 2senior+1talent til seniorholdet per position) ---
Patric / Marusic / Armini --- Romagnoli / Casale --- Gila / Hysaj / Kamenovic
--- * ---
Lazzari / *Zappa* / RFM --- Guendouzi / Rovella / Akpro / Marino --- Vecino / Cataldi / MA / Bertini / Sardo --- Pellegrini / *Valeri* / Fares
--- * ---
*Colpani* / Isaksen / Cancellieri / AA / Balde --- Zaccagni / Kamada / Basic / Gonzalez / SF
--- * ---
Taty / *Retegui* / Crespi / Sulejmani
--- * ---
Efter uge1, så bliver der sorteret fra, og der kommer en afklaring på, hvad vi ellers mangler til den kommende sæson. Der skal også snakkes med Marusic, Hysaj, Vecino og Zaccagni om deres kontrakt.
Analyse:
Maximiano har det måske bedre under en ny træner, måske vil han gerne være nummer 2 (jeg tvivler dog) og prøve at kæmpe med Provedel, og så kan det være Mandas' chance for en sæson i Empoli el. lign. til at få erfaring. Kamenovic, Fares, MA og Akpro passer muligvis alle bedre i 3-4-2-1, end i 4-3-3- eller 3-5-2. Moro er begyndt at vise niveau...
Der er mange muligheder i, hvad vi muligvis får sendt tilbage til sommer.
2 wingbacks til bænken og en angriber der kan starte, og så har vi helt reelt noget at arbejde med.
En angriber der kan starte betyder dog en, som kommer direkte fra Serie A. Lige nu har Simeone begrænset spilletid i Napoli (Raspadori foretrækkes vist som Osimhen-reserve, men Osimhen smutter måske til sommer), så lån med option kunne være en mulighed, alt efter hvad der sker i Napoli.
Retegui kan være ude af vores prisklasse nu, så som også Zirkzee.
Pinamonti og Lucca kunne også være spændende alt efter hvem rykker ned.
Jeg håber bare, at vi har en angriber på plads inden EM, hvis den spiller evt. skal med til EM, eller post-EM transfers kan sætte gang i en domino-effekt, hvor spillere kommer til at koste en formue.
Hvis nu bare Sassoulo og Cagliari rykkede ned, og vi så kunne hente Valeri på hans free transfer, samt Pinamonti og Zappa til rimelige penge, så ville det være så nemt...
Efter første uge vil det være tydeligt, at vi mangler en offensiv spiller, så jeg rettede det lige inden "Publish" til, at vi også henter Colpani. Jeg ved ikke, om han kan trække fra Monza eller så langt mod syd, men vi kan bestemt prøve.
Valeri, Zappa, Colpani og Retegui/Simeone/Pinamonti/Lucca vil underbygge et solidt fundament, hvor vi så i fremtiden kan kigge udenfor Italien igen. Specielt set i lyset af, at vi nok skal erstatte Marusic, Hysaj og Vecino inden længe.
Det er også lidt vildt, at jeg stadig har svært ved at finde 11 spillere, at jeg er sikker på bliver.
Det bliver spændende over de næste ca. 6 måneder frem til starten af næste sæson. Det er også voldsomt, at sæsonen starter kun ca. en måned efter EM, så vi kan have en stor interesse i, hvis vi kan hente spillere som Valeri, Zappa, Colpani og Pinamonti, som kender Serie A, så de skal ikke bruge lang tid på at blive klar, mens de heller ikke skal til EM, så de får faktisk en reel sommerpause.
Zaccagni, Isaksen, Guendouzi og Hysaj kan som sådan være helt ubrugelige i de første 5-10 runder af næste sæson.
Gila, Romagnoli, Lazzari og Immobile kan også ende med at være i samme situation, men jeg tror ikke rigtigt på, at de skulle blive udtaget nu.
Så der skal ikke være nogen tvivl om, at mit ønske er erfarende spillere lige i midten af 20'erne, som ikke er nye til Serie A. Og jeg er ikke bange for, at vi tager spillere som Basic, MA, Cancellieri osv. tilbage, hvis de ikke bliver solgt, og faktisk viser noget til Auronzo for Tudor.
Jeg ser det her som, at vi nu er ude af chancerne for at spille CL næste sæson. Jeg ved godt, at vi stadig kan nå 70p, men jeg har svært ved at tro på, at vi vinder 10/12 kampe i Serie A.
Derfor har jeg nogen ønsker, og de er rabiate.
Først vil jeg have en ny træner, og jeg vil tilbage til at spille offensiv kontra med 4-1-3-2, som vi gjorde under Mancini for ca. 20 år siden.
I den forbindelse vil jeg også forholde mig til truppen, og hvem vi skal holde på. Det vil fungere ved, at jeg sætter en pris på folk, hvis jeg skal sælge.
Først vil jeg sige, at vi allerede har de keepere, at vi skal bruge. Vi har talenter, Furlanetto, Adamonis, Mandas og Provedel. Vi mangler ikke rigtigt flere keepere. Måske skal Adamonis endda være nummer 2 i den kommende sæson, mens Mandas måske skal lejes ud.
I forsvaret har Marusic og Hysaj udløb i 2025, Lazzari vil måske til Inter og så skal vi nok forholde os til, at Gila har leveret højt niveau for en ung alder. Gila er ikke 40 mio. euro værd for os, men det kan han være for en klub ude i Europa.
Jeg håber lidt, at Gila, Marusic og Hysaj alle kan finde nye klubber, mens vi henter Valeri, Zappa og Vicari, mens Pellegrini-Romagnoli-Patric-Lazzari er starterne og Casale forbliver en del af vores bredde.
På de centrale pladser, så kan Vecino, Rovella og Cataldi tage den defensive/regista, mens Guendouzi, Vecino og LA kan tage den offensive/8'er.
Dog ser jeg primært LA som 10'er i angrebet.
På wings har vi Isaksen, Zaccagni og forhåbentligt kan vi få FA til at blive. Pedro er færdig. Jeg håber virkeligt på Orsolini, men som Bologna spiller, så er de nok en større klub end os i næste sæson.
Jeg tror dog af alle dem, at det kun er Zaccagni og Isaksen, som er sikre. Jeg tror dog på, at vi vil bruge Cancellieri, hvis Empoli ikke betale en lille formue for ham.
Cancellieri, Zaccagni og Taty kan alle tage 10'er-pladsen. Måske vil en ny wing også kunne spille derinde.
Immobile er der til toppen, men vi vil også mangle en ekstra 9'er. Igen.
Og det er, hvis Zaccagni og Immobile bliver. Zaccagni udløber også i 2025, som så mange andre, mens FA udløber til sommer. Zaccagni, FA og Immobile kunne alle søge nye udfordringer. Zaccagni blev i sommers lovet en ny kontrakt, og den er ikke kommet. Taty kunne også sendes videre, da han ikke har leveret. Måske på lån i Serie A.
Vi mangler måske 1x-2x 9'ere, 1x 10'er, 1x-3x wings og så 3 reserver i forsvaret.
Dog, hvis vi sælger Ciro, Taty, Zaccagni og Gila for samlet over 100 mio. euro, og samtidig kun bare bruger 10 mio. i forsvaret, samt at vi har flere spillere som Marusic/Lazzari, Basic, Cancellieri og Maximilliano osv. der også er penge i.
Skulle vi hente 6 offensive spillere, så kan der være 150 mio. til at gøre det for.
Problemet er bare, at Lotito nok ikke forstår at omsætte den værdistigning at CL giver til en spiller. Fx hvis nogen vil betale en formue for Gila, så skal vi ikke stoppe dem.
Vi kan snildt hente nogle ekstra u21, som så ikke skal registreres i Serie A til endnu mere bredde og fremtid.
Vi har ikke brug for 30-40 mio euro spillere, eller et væld af 25+, som ingen reel tilknytning har til klubben. Så hellere nogle unge italienere til bænken.
Til angrebet ønsker jeg mig stadig Retegui.
Fastholder vi Sarri, og de fleste spillere, mens Valeri vist allerede er på plads, så kan han være vores eneste defensive spiller, at vi henter. Basic kan tage over for Kamada.
Cancellieri kan tage over for Pedro, hvor de eneste reelle spørgsmål er om Taty skal lejes ud for at vokse, eller om FA og Zaccagni forlænger.
Dog kan vi sagtens stå i en situation, hvor vi bare henter Valeri og dropper Kamada, og så sker der ikke det store andet, da vi ikke spiller nogen vigtig turnering i Europa, og vi kan så ellers have fokus på at købe talenter, hvis vi har penge til det. Gerne nogen til et NextGen hold, hvis det er muligt.
Mål
Lige nu har jeg svært ved at se, hvilken målmand, at vi skal gå efter. Jeg tænker primært, at Adamonis kommer tilbage til Rom, og når man lukker 18 mål ind i 21 kampe i Serie C, så kan man godt være nummer 2 eller 3 i Lazio.
Forsvaret (backs)
Jeg ser gerne Zappa og Valeri kommer til på backs. Italienske, stor Serie A erfaring for en ung alder, og de vil accepterer ikke normalt at starte. Samtidig koster de heller ikke kassen. Så skal vi have en snak med Lazzari, Marusic og Hysaj om fremtiden, for vi holder kun på 1-2 af dem til næste sæson.
Centerforsvaret er, som det skal være. Pellegrini skal ingen steder, og ellers så skal vi igennem et generationsskifte på backs inden længe.
Angrebet:
I angrebet er jeg efterhånden (og specielt imens at jeg ser Bologna-Fiorentina) sikker på, at Orsolini er den perfekte spiller for os. Og han koster en del, men 15-20 mio. burde stadig være muligt (hvis altså Bologna ikke spiller i Europa til næste sæson). Der er også muligheder omkring Retegui/Gudmundsson i Genoa, hvis vi kan lave aftaler omkring et lån (og så sende Taty ud på lån også - eller hvis Ciro vil til Saudi). Dog er det foreløbigt kun virkeligt Orsolini, som er vigtig. Mål og backs kan vente en sommer (Marusic og Hysaj har udløb i 2025), hvis det er, Orsolini er dog en wing som primært laver mål, og vi har brug for en der laver mål.
Det skal også tages med, at vi har en del talenter til wings og angreb, hvor vi måske får en meget mere moden Cancellieri tilbage til sommer.
Zaccagni bliver eller sælges så dyrt, at vi kan købe en reel erstatning (eller hente Insigne?). Det afhænger af hans kontrakt. Pedro er færdig, der er Orsolini den nye rotation for Isaksen, hvor FA udfordre alle pladser, men primært i venstre. Hvis ellers vi kan holde på FA...
Og så forventer jeg lidt, at Immobile enten tager en Saudi-pension (og vi får en fair pris), eller Taty bliver lejet ud. Begge er også muligt, men det er lidt for ekstremt for mig.
Midtbanen:
På midtbanen er Guendouzi, Rovella og Cataldi sikre. Vecino udløber i 2025, og den tager vi nok til den tid. LA kan jeg ikke blive klog på, men jeg tror ikke, at der er et scenarie hvor vi sælger ham (Sarri vil holde på ham, LA vil nok ikke skifte, og Lotito vil ikke betale LFC en formue i den videresalgsklausul). Kamada kan stadig finde sig selv, Basic kan komme stærkere tilbage.
Hvor Orsolini er mit første ønsker, så er det fordi, at det er den indlysende enkelte spiller, hvor der bare ikke er en bedre handel at lave overhovedet. Derfor tog jeg også angrebet før midtbanen.
Midtbanen er langt mere udfordrende. Vi skal bruge 1-2 nye gode spillere. Jeg ved ikke lige helt hvem. Fx kom Kamada også ud af ingenting for mig i sommers, og vi skal finde noget i stil med Kamada og Guendouzi (ud af ingenting).
Ellers så skal vi finde en stor pose penge, og SMS skal presse på... Så er det naturligvis drømmen, men jeg tør ikke engang drømme. Jeg tænkte ikke engang over det før nyhederne i forbindelse med supercuppen.
Overordnet:
Valeri, Zappa og Orsolini er for mig indlysende og optimal value for money. De slår til hurtigt og er billige i forhold til, hvad der kan forventes af dem på kort og lang sigt.
Og så bliver midtbanen svær... Så hvis det ikke lige bliver SMS, så må i finde mig nogle navne ude i verden, som er i midten af 20'erne og klar til at levere.
Januar 2024:
I sommers var vi sat i forbindelse med Berardi, men havde ikke råd.
Nu er vi sat i forbindelse med Insigne på en free transfer.
EM blev vundet af Insigne-Immobile-Berardi. Det er mit drømmeangreb.
Zaccagni-Taty-FA er bestemt heller ikke dårligt, som de andre 3.
Så jeg vil sende Pedro gratis til Tenerife og tage Insigne ind.
Berardi får Isaksens UEFA plads, så Isaksen kan have fokus på Serie A, træning og at vokse denne sæson. I Serie A tager Berardi pladsen fra Basic, som skal sendes ud på et lån.
Og så vil jeg bytte Gila for Vicari (hvis han ellers er laziale), da jeg hellere vil have en erfaren romersk centerback med mange år og kampe i Serie A og B end et utilfreds talent. Gila bliver så lejet ud.
Det er så de 3 store, som også kommer ind i CL-truppen.
Andre indkøb:
Herefter, så er jeg lidt i tvivl om, hvor mange spillere, at vi må tilføje til vores Serie A trup i januar.
For jeg har en ambition om, at vi skal ud og hente Valeri (for Fares), Murgia (for Basic, men Murgia er "trænet i Lazio") og Faraoni (efter at kigge på det igen, så mener jeg, at han også er "trænet i Lazio").
Vi går så fra kun Cataldi til at også have Faraoni og Murgia, som er trænet i Lazio.
Yderligere henter vi 2 (så vidt jeg ved) laziale i Valeri og Vicari.
Og så 2 stjerneangribere.
Kernen er dog, at Faraoni, Murgia, Valeri og Vicari kan nok hentes på lån med option, som kan dækkes af, hvad vi får for Basic og Gila. Måske lidt penge skal smides, men det er ikke alverden. Insigne vil være på en free transfer.
Og så er det reelt kun Berardi, som koster penge. Og den handel er kun relevant, hvis vi er videre i CL. Er vi ikke videre i CL, så kan Pedro blive sæsonen ud.
CL:
Provedel - Sepe
Lazzari - Marusic
Patric - Casale
Romagnoli - Vicari
Hysaj - Pellegrini
Vecino - Guendouzi
Rovella - Cataldi
LA - Kamada
Berardi - FA
Immobile - Taty
Insigne - Zaccagni
Serie A:
Provedel - Sepe - Mandas**
Lazzari - Marusic - Faraoni*
Patric - Casale
Romagnoli - Vicari
Hysaj - Pellegrini - Valeri
Vecino - Guendouzi - Murgia*
Rovella** - Cataldi*
LA - Kamada
Berardi(Pedro) - FA - Isaksen**
Immobile - Taty
Insigne - Zaccagni
Sommeren 2024:
Idéen er så at bygge videre på disse indkøb til sommeren 2024.
Mandas, Rovella og Isaksen skal registreres til 24/25-sæsonen.
Sepe tager nok tilbage til Salernitana (efter afsluttet lån) og Mandas bliver andetvalg, men er Mandas ikke god nok/klar til at være nummer 2, så skal han lejes ud i Serie A, og vi skal finde en anden løsning (som vi gjorde med Sepe i sommers). Til 3.-keeper, så er der Furlanetto, ellers skal vi ud og finde noget, som er u21 (som vi gjorde med Mandas i sommers).
Buongiorno for Marusic og Hysaj i forsvaret. Logikken er 4 back, 4 centerforsvar, og så Patric som kan spille alle positioner om nødvendigt. Zappa kan også hentes for Lazzari, men en af de 2 og Faraoni i højre, Pellegrini og Valeri i venstre. Centralt, så har vi Buongiorno (venstrebenet) og Casale (højrebenet) som supertalenter til fremtiden. Vi har Patric og Vicari som solide og erfarende løsninger, og så Romagnoli som er omdregningspunktet. Og Patric kan også tage en back om nødvendigt.
På midtbanen kan jeg ikke forestille mig noget nyt. LA og Kamada som tekniske spillere, Vecino, Guendouzi og Murgia som fysiske spillere, Cataldi og Rovella som regista (hvor Vecino kan hjælpe).
I angrebet, så er Pedro væk nu. Registrerede spillere er på 15+3, så der er plads til 6 angribere:
Berardi - FA
Immobile - Taty
Insigne - Zaccagni
Det bringer dog Isaksen i overskud. Og han var i forvejen ude som 7.-valg i foråret. Jeg ser et stort talent og en stor Lazio-karriere, men han skal bruge en sæson i Sassuolo el. lign., hvor han kan få mere spilletid og vende sig til at leve i Italien. Så til 25/26-sæsonen, så er enten Insigne eller Immobile nok færdig. Ellers så har vi solgt nogen. Og så er Isaksen en reel del af truppen til den tid.
2024/25 sæsonens trup:
Provedel - Mandas
Faraoni* - Lazzari
Vicari - Casale
Romagnoli - Buongiorno
Pellegrini - Valeri
Vecino - Guendouzi
Rovella - Cataldi*
LA - Kamada
Berardi - FA
Immobile - Taty
Insigne - Zaccagni
+ Furlanetto*?, RFM**?, Patric, Murgia*, Gonzalez**?
Lejet ud i Serie A med forventning om en fremtid i klubben: Isaksen
Smutter Immobile til sommer (2024), så vil jeg erstatte ham med Orsolini, og så bruge Berardi og FA som reserver for Taty. Når Insigne så blive for gammel, så vil han blive erstatte med en reel centerforward.
Kontrakter:
Sepe er på lån uden option, og tager derfor tilbage til Salernitana til sommer.
Marusic og Hysaj har udløb i 2025, og den vil jeg så sælge til sommer fremfor at forlænge med dem.
Murgia får 3,5+1 år, Vicari får 3,5+1 år og Faraoni får 1,5+1 år. Relativt lav løn, men med høje bonuser for faktisk at spille, da de som udgangspunkt blot er bredden.
Insigne og Berardi er heller ikke helt unge, så det bliver 1,5+1 år til Insigne og 3,5+1 år til Berardi.
Hvis Pedro ikke smutter til januar, så smutter han til sommer, når han kontrakt med os udløber.
FA har udløb i 2024 og Zaccagni i 2025, begge disse skal have en ny kontrakt hurtigst muligt, som de er blevet lovet. FA til 2026 med option på et år mere (jeg er stor fan af option på det sidste år), mens Zaccagni blot får 5 år.
Buongiorno, Valeri og (hvis relevant) Orsolini er store talenter med en lang fremtid og de får bare 5-årige kontrakter.
Vecino udløber også i 2025, og vi skal til sommer kigge på hans fremtid, da han fylder 33 til august. En ny kontrakt til 2026 med option på et år ekstra ville være en god løsning, hvis han stadig har niveauet.
Udgifter/Økonomi:
Berardi fås ikke for under 30 mio. Måske vi skal sende Isaksen til Sassuolo med en tilbagekøbsklausul, så vi kan få Berardi for 20 mio. nu, og så hente Isaksen tilbage til Rom for 20 mio. senere.
Med agent og løn, så ligger Berardi nok som en udgift på 40-50 mio. bare i denne sæson (og så løn i fremtidige sæsoner).
Valeri, Faraoni, Vicari og Murgia kan i alle udgifter ikke koste os mere 20 mio. denne sæson (med det hele, og derefter koster de nok ikke alverden i løn heller).
Insigne er meget opsat på at komme til, og derfor så koster han nok også en del under 5 mio., så 25 for alle disse, og så 45 for Berardi give 70 mio.
Vi kan godt bruge 25 mio. i januar, hvis vi er ude af CL, og vi kan også bruge 70, hvis vi stadig er i CL. Det vil være et kulturchok for os med så meget aktivitet i januar, men det giver for mig mening.
Til sommer, så har jeg interesse i Buongiorno og Orsolini. Det er 50 mio. for de to spillere alene. Og så er der agenter og kontrakter...
I alle disse spillere nævn, så er der nok en samlet udgift på 200 mio. euro.
Indtægter for MA, Maximiano, Cancellieri, Gila, Basic, Hysaj, Marusic osv. er ret usikre. Der kunne være 60-70 mio., der kunne være det halve. 50 mio. er nok muligt. Og vi snakker nok om udgifter for op imod 10 mio euro om året. Alt i alt kunne der tjenes op imod 100 mio. euro for at sælge og spare.
Det er dog voldsomt, hvis vi bruger så mange penge på så kort sigt.
Det vil kræve, at vi kommer videre fra gruppespillet i CL, og vi kvalificerer os til turneringer til næste sæson.
Orsolini er dog nok ca. 40 mio. i udgifter samlet, og han vil kun komme til, hvis nogen andre smutter. Fx Immobile for 40-50 mio. euro.
Så det er et samlet minus på ca. 50 mio. euro, og det er noget, at vi kan overskue, hvis vi spiller CL 2 sæsoner i træk, hvor vi er videre fra gruppespillet i den første af de 2.
Referencer:
Serie A trup:
UEFA trup:
Og transfermarkt.