Jeg har vel lavet en tråd til hvert marked, men det ville være bedre med en mark
Vær en smule realistisk, tænk over spillere vi er sat i forbindelse med, eller har været.
Forhold jer til, at vi i UEFA turneringer kun kan skifte 3 spillere ud i vores trup i januar, og alle de andre trup regler.
Jeg prøver lige at få et overblik på baggrund af rygtede forhandlinger og mine ønsker.
Jeg har en klar forventning om en 4-backkæde, men så foran det er der flere muligheder. Derfor forholder jeg mig mere til 6 roller, end til 6 positioner.
Mål:
Provedel, Adamonis, (Furlanetto?), (Magro), (Renzetti)
Ud: Mandas (20mio.), Maximiano (10mio.), Sepe (lån slutter)
Ind: Adamonis og Furlanetto tilbage fra lån
Økonomi: +30 mio.
Analyse:
Vi kan med fordel gå på jagt efter den næste Mandas... Kæmpe transferoverskud skulle være på vej, men Provodel er nummer 1 og Adamonis har haft en vild sæson i Serie C, så baby dør nok ikke af, at han er andetvalg. Men vi må se til Auronzo, om vi skal hente en ny Luigi-Sepe-løsning til august. Der er tons af bredde, men der mangler lidt en tydelig andenkeeper, som Adamonis skal slå af pinden før, at jobbet er han.
Starter: Provedel
Backs:
Lazzari, Marusic, Hysaj?, Pellegrini, Cabal, (RFM)
Ud: Fares (free), Kamenovic (free), Novella (free)
Ind: Cabal (10mio.?), måske RFM tilbage fra lån (hvis Hysaj smutter og RFM kan bidrage til Auronzo)
Økonomi: -10 mio.
Analyse:
Jeg har ikke droppet Hysaj, da jeg ikke er sikker på, at han smutter. Han er en brugbar "fullback", og specielt det, at han kan spille i begge sider, så det er ikke per automatik, at han smutter, men vi har også bredden til, at han bare kan smutte, hvis nogen vil have ham.
Fares har haft så mange skader, at han skal til Serie B og spille reel wingback i et par år, før han finder sig selv. Hvis han nogensinde gør.
Kamenovic kunne måske blive til noget en dag, men jeg er klar til at give gratis transfer for en 20% videresalgsbonus, da det bliver ikke for os, indenfor rammen af vores tålmodighed. Siden vil spiller med 4, så er Kamenovic regnet som venstre back.
Novella har vel samme nuværende niveau som RFM, men RFM virker til at have et støtte talent, og han er 2 år yngre. Så jeg kan ikke se, at Novella har en fremtid.
Cabal koster penge, som den eneste garanterede defensive handel i min opsætning.
Starter: Lazzari og Marusic
Centerforsvar:
Gila, Romagnoli, Patric, Casale?, (Ruggeri), (Dutu)
Ud: -
Ind: -
Analyse:
Casale er ikke verdens dårligste 4.-valg. Jeg ville ikke græde snot, hvis Verona var frisk på en låne-bytter med Coppola, hvor der så var gensidig option på måske 8-10 mio. euro. Men vi overlever nok at give ham en chance mere.
Gila kan blive solgt for en formue, men så kan vi hente 3 erstatninger og have 10-20 mio. i overskud...
Vi har med Cabal en bundsolid 4-backkæde, som vi kun kan udvikle på. Vi har ikke behov for at sælge, og sælger vi, så kan vi hente en direkte erstatning og et u21 talent. Forsvar og mål er vores styrke.
Starter: Gila og Romagnoli
Regista/CDM:
Rovella, (Cataldi?), (Bertini), (Bordon)
Ud: MA (5mio.), Marino (free)
Ind: måske Bertini tilbage fra lån (hvis han kan bidrage til Auronzo)
Økonomi: +5 mio.
Analyse:
MA er sådan en super spændende spiller, som vi bare ikke kan finde ud af at bruge. Det kan være Baroni kan få noget ud af ham, hvis han tager over for Cataldi, men jeg ser virkeligt ikke nogen grund til at smide Cataldi på porten. Vecino er her i et år mere, og så ved vi ikke, hvad han gør, men hans primære rolle er også et andet sted. Rovella er starter. Bertini kan måske være fremtidens Cataldi, men lige nu så har vi, hvem vi skal have. Rovella skal ses som fast starter i alle kampe, at han kan, og Cataldi er en fin reserve, hvor Vecino og Bertini er super bredde (Bordon har også spillet ankermand for primavera og kan måske have en seniorfremtid?), og vi fortsætter vores stil med god bred defensiv. Som med RFM/Novella, så ser jeg ingen grund til at holde på den ældre af 2 usikre talenter. Hvis vi skal have noget for sådan en spiller, så skal de blot være videresalgsbonus...
Starter: Rovella
Box-Box-midt:
Guendouzi, Vecino, (Sardo)
Ud: Kamada (free), Akpro (5mio.)
Ind: Guendouzi (option aktiveret - 10mio.)
Økonomi: -5 mio.
Analyse:
Jeg har sat Kamada og Akpro her, men Akpro kunne være defensiv og Kamada offensiv. Det gør dog ikke rigtigt nogen forskel. Kan vi få solgt Akpro og MA, så dækker det nok ca. udgifterne til Guendouzi (som officielt er på lån med option/tvunget køb), mens Maximiano nok dækker Cabal. Det er vigtigt at tage med, at alt vi tjener på at sælge Mandas kan bruges offensivt.
Sardo fik en eller anden pris (bedste primavera midtbane i Italien? fangede ikke hvilken, men det så fancy ud), og han har været ret vild siden han kom igang i December. Han er nok klart vores største kandidat til en primaveraspiller, som kunne slå igennem på seniorholdet i den kommende sæson.
Starter: Guendouzi
Offensiv midt:
(Samardzic), Basic?, (Fazzini)
Ud: LA (10mio.), AA (free)
Ind: Samardzic (20mio.), Fazzini (lån - 10mio. option), måske Basic tilbage fra lån
Økonomi: -10 mio. (-10 mere til næste sommer, hvis vi holder på Fazzini)
Analyse:
Vi har intet her i forvejen. Selv Napolitano er måske vores dårligste starter på primavera. Det er så galt, så jeg ikke har smidt Basic på porten øjeblikkeligt, og der er gode chancer for, at Vecino/Pedro måske starter sæsonen på denne plads, indtil at ungerne finder sig til rette.
Samardzic kan måske være kun 15mio., det kan måske også være et lån som med optionen ender på 20 mio. (vi kan bare ende med ret mange optioner sådan).
Vi kommer til at lide på denne position i starten, det er også derfor at talenter som Fazzini og Samardzic giver god mening, for vi kommer til at lide lige meget hvad.
Starter: Samardzic
Wings:
Zacccagni, Greenwood, Isaksen, Pedro?, (Tchaouna) (Cancellieri), (SF), (Gonzalez), (Balde)
Ud: FA (free), Lombardi (free)
Ind: Greenwood (lån - 30mio. option), Tchaouna (10mio.), Cancellieri tilbage fra lån
Økonomi: -10 mio. nu (-30 mere til næste sommer, hvis vi holder på Greenwood - hvilket nok kræver CL-kval.)
Analyse:
Vi vælter rundt i talenter! Og vi henter et par ekstra... Sardo er nok nummer 1 til at blive til noget i næste sæson, men SF er også på vej og kun lige fyldt 18.
Gonzalez er vist for gammel nu til primavera, men jeg ved ikke, om han er god nok til u21 senior... Det ligner dog rettere et udlån (DA VI STADIG IKKE FUCKING HAR ET U23 HOLD!?!), og så et års forlængelse, så han ikke udløber til næste sommer.
Pedro skal vist fysisk fjernes fra bygningen før han stopper i Lazio uden et trofæ. Jeg kan god lide den attitude, og han kan være lidt en Scaloni i omklædningsrummet. Vi skal klart overveje, om vi ikke skal sætte Pedro i spil til en længere karriere i klubben. Specielt hans forhold til Barcelona gør, at vi kan kapre flere Keita Balde (brormand gør det trods alt okay, når han ikke er skadet) og Patric fra deres talentsystem.
Tchaouna og Cancellieri kan spille wing og 9'er. Samt de 3 fra primavera, så har vi enorm bredde offensivt. Pedro giver erfaring og organisation, Isaksen giver dynamik og energi.
Zaccagni's imod Croatien... Verdensklasse!
Og så er der den anden starter, og her virker vi angiveligt faktisk seriøse omkring Greenwood. Jeg er meget tvivlende omkring, hvis det er en god idé, men det er svært at tvivle på hans talent. Rent fodboldmæssigt, så kan det være et enormt scoop.
Starter: Zaccagni og Greenwood
9'er angriber:
Immobile, Dia, Noslin, (Sulejmani)
Ud: Taty (20mio.), Crespi (lån)
Ind: Noslin (15mio.), Dia (lån - 15mio. option)
Økonomi: +5 mio. (-15 mere til næste sommer, hvis vi holder på Dia - hvilket nok kræver CL-kval.)
Analyse:
Gonzalez, Cancellieri, Tchaouna og Pedro kan vist alle spille 9'er eller falsk 9'er. Så talentbredden frygter jeg ikke. D'Agostini bidrager mindre og er 1,5 år ældre en Sulejmani (som vi betalte 1mio. euro for, da han var lige fyldt 17 sidste sommer), så D'Agostini skal nok lejes ud inden længe, men det kan nok godt vente et år.
Dia er en rigtig 9'er, og det har vi manglet i bredden. Taty er for lille til den rolle. Vi har ikke haft en fungerende reel vice-Immobile siden Caicedo, men Dia er potentielt meget spændende, da han faktisk har scoret en del må i Serie A tidligere. Det er dog også potentielt LA2.0.
Starter: Immobile
Overordnet analyse:
Jeg får økonomien til +5 mio, men rundet af for uforudsete udgifter, så går det nok i 0.
Pellegrini, Rovella, Fazzini, Greenwood og Dia ville så også alle skulle betales til næste sommer, hvilket vil koste os en formue. Jeg tror det samlet vil give 90 mio. euro i udgifter eller mere...
Kontinuitet på 9 pladser i startopstillingen (hvis ikke Vecino/Pedro på OM og Isaksen/Pedro på wing kan holde Samardzic, Greenwood på bænken i starten af sæsonen). Selvom vi mister Taty, FA, LA, Kamada og Mandas...
Det er faktisk ikke helt forfærdeligt. Og vi får nogle vilde offensive talenter ind, så der bliver hurtigt kamp om startpladser der. Og det skal der være efter 2 elendige offensive sæsoner.
Så vidt jeg kan regne, så har vi 22 spillere til de 21 pladser, hvor nogen skal registreres. Vi har også spørgsmålstegn ved Hysaj, Basic og Pedro. Derfor skal minimum en af dem droppes. RFM, Samardzic+Fazzini og Cancellieri/Tchaouna er allerede hentet, så det koster ikke pladser, at de skal erstattes.
Spillere som Tchaouna, Cancellieri, Samardzic, Fazzini m.fl. skal også registreres i EL, og derfor så bliver der måske en del, som skal tage en sæson i Serie A inden de kommer med i Europa.
For selv helt uden Pedro, Basic og Hysaj, så er der kun 21 pladser til 23 seniorspillere i EL.
Den opstillede trup er dog et solidt fundament for, hvad vi har.
Cabal, Samardzic, Fazzini, Greenwood, Tchaouna, Noslin og Dia vil være solide forstærkninger til fremtiden.
Adamonis, Basic, Cancellieri og egne talenter, som vender tilbage fra lån kan også give noget i den yderste bredde.
Udfordringen er dog, at selvom det hænger sammen denne sommer, så bliver det fucking dyrt til næste sommer.
Det er slet ikke sikkert, at vi henter 2x u21 offensive midt, og at vi vil hente både Greenwood og Noslin. Det er nok en af hver. Specielt hvis Tchaouna og Dia allerede er på plads. Men der sker trods alt noget fornuftigt.
Bliver det Noslin og Fazzini for 25 mio., fremfor Samardzic og Greenwood for 50 mio. (hvis ikke alle 4), så virker det hele mere økonomisk overskueligt.
Det her hænger dog heller ikke rigtigt sammen, hvis vi ikke få solgt Mandas og Taty.
Og det virker nærmest kritisk, at vi kan få cash for Maximiano, MA og Akpro.
ALT DET HER ER SIMPELTHEN FOR MEGET...
Og jeg har vist ikke forholdt mig til et eneste rigtigt ønske, blot til de mest promonente rygter.
Men kan vi hive alt det her hjem så klager jeg i hvert fald ikke.
Hvor Lotito så finder 100 mio. til næste sommer ved jeg ikke ikke, men det er hans problem og ikke mit.
Nu må vi se på mandag (hvor markedet officielt åbner), hvad alt det her bliver til. Dog har Fabbiani derfra og til Auronzo stadig 10 dage, men jeg er meget spændt på, hvad der sker på mandag.