Jeg har vel lavet en tråd til hvert marked, men det ville være bedre med en mark
Vær en smule realistisk, tænk over spillere vi er sat i forbindelse med, eller har været.
Forhold jer til, at vi i UEFA turneringer kun kan skifte 3 spillere ud i vores trup i januar, og alle de andre trup regler.
Januar 2025:
Vi kan bytte 3 spillere i vores EL-trup, og jeg mener, at det er samme regel i Serie A (inklusiv free transfers efter sommervinduet lukkede).
Første udskiftning i truppen:
For mig at se, så har vi 3 reserver på højre wing og ingen starter. Noslin og Tchaouna har brug for mere tid. Isaksen har brug for mere Serie A spilletid.
Min løsning er en af 2 muligheder:
Er Bologna ude af CL, så lejer vi dem Isaksen, og vi tager Orsolini. De kan få en option på 10 mio. for Isaksen, samt at vi kan købe Isaksen tilbage for 15 mio. Vi får en på 15 mio. for Orsolini (eller som han spiller lige nu, så måske kun 10 mio. på optionen også, samt at vi kan lave denne handel selvom de går videre i CL).
Berardi skulle være klar til at spille igen til den tid (han står til at være skadesfri i oktober, men det kan være meget gammel information). Vi kunne nok godt score et lån med en option (som vi aldrig kan eller vil betale - 20-30mio. euro), så han slipper for at rådne i Serie B i foråret. I dette scenarie kan må måske stadig få Isaksen til Bologna på et lån, så han kan få noget Serie-A-spilletid et sted. Eller måske en anden klub, som spiller med 3 angribere lavere i tabellen.
Jeg kan i hvert fald ikke se, at Isaksen når et starter niveau for os i denne sæson, og så lærer han trods alt mere ved at spille mere. Specielt, når vi henter en starter på hans position. Eller måske i dette tilfælde, så kan vi sælge ham for ca. 15mio. til Januar.
Både Berardi og Orsolini kan spille en meget bedre falsk-9'er end Noslin eller Tchaouna, og de 2 skal bruge mere tid til at tilpasse sig.
Jeg er heller ikke modstander af, at vi overvejer at hive spillere hjem fra lån, hvor her er det Cancellieri, som er relevant til endnu mere offensiv bredde (hvis ellers u21 spillere bare kan smides ind i Serie A truppen). Gonzalez bliver dog måske relevant, når han holder op med at være skadet, og så er Cancellieri mindre relevant (hvis Gonzalez har det påkrævede niveau).
Anden udskiftning i truppen:
Folorunsho.
Han er trænet i Lazio, så han skal ikke bruge en normal registrationsplads i truppen. Vi mangler en midtbanespiller i vores trup...
Forhåbentligt kan vi finde en aftale med Napoli om enten et køb eller et lån med senere betaling for købet...
Det eneste alternativ er, at vi henter Cataldi hjem fra Fiorentina... (Gid vi kunne gøre begge)
Tredje udskiftning i truppen:
Lazzari er for offensiv til Baronis fodbold. Det virkede til dels under Sarri, da Sarri spiller så organiseret, men Lazzari bidrager ikke nok til at støtte dem omkring sig defensivt.
Sælg ham eller lej ham ud, Hysaj ind i stedet, og så finder vi den reelle løsning til næste sommer.
Og så til den defensive bredde, så hiv RFM hjem fra sit lån (hvis ellers u21 spillere bare kan smides ind i Serie A truppen), og fortsætter alle vores 4 CB'er med deres skader, så også Ruggeri...
Overblik:
Berardi/Orsolini ind for Isaksen
Folorunsho ind som trænet-i-Lazio (eller Cataldi)
Hysaj ind for Lazzari
Og så, hvis vi bare kan hive u21 ind udover det til Serie A, og vi stadig spiller EL og Coppa:
Ruggeri, RFM, Bertini og Cancellieri skal alle overvejes.