Regler:
Husk nu dette ikke er rygtertråden. Den er til spillere vi reelt er sat i forbindelse med. Denne tråd handler om spillere, at du gerne så i klubben, som du kan retfærdiggøre er realistiske indkøb. Hvis de ikke er EU-spillere, så tænk nu det med i din udregning. Tænk også på vores EL-trup og Serie A trup har specifikke krav... Det er fint med en vild våd drøm, men så nævn også lige, at det er ikke nødvendigvis realistisk, men du stadig håber.
Trup inkl. udlånte spillere (forventet afgang i parentes - ? er mulig afgang/udlån):
Strakosha, Guerrieri, (Vargic), (Marchetti)
(De Vrij), Radu, Caceres, LF, Bastos?, Wallace?, (Mauricio), Prce?
Marusic, Basta?, Patric? - Caceres
Lulic, Lukaku, Crecco?, Germon?, Fillipini?
SMS?, Parolo, Lucas, Murgia, Cataldi?, Minala?, (De Gennaro), (Morrison), Jordao? - Lulic, LA?, Oikonomidis?
LA?, FA?, Neto?, (Kishna), Lombardi?, Oikonomidis?, Orlando?
Immobile, (Caicedo), (Nani), (Djordjevic), (Perea), Palombi?, Rossi?, Tounkara?
Behov imo (alle skal have startniveau, hvis andet ikke er specificeret):
1 Erfaren reservekeeper (ville helst bare have Marchetti, hvis det var muligt - nok ikke en på niveau til at udfordre Strakosha, da vi ikke kan trække det vilde til blot med EL)
1 Erfaren forsvarsleder (De Vrij erstatning)
1 En af Wallace/Bastos skal måske udlejes/sælges, og så skal der hentes en erstatning (erne med noget erfaring).
1 Erfaren højre wingback (Basta erstatning).
1 Erfaren venstre wingback (Lulic centralt, flere mulighed på pladsen, dog kan dette også være en central midt i stedet - de facto er dette en De Gennaro erstatning).
2 angribere som er signifikant bedre end Caicedo og Nani har været denne sæson.
Potentielle andre behov vil være erstatninger for spillere i startopstillingen. Der er kun taget højde for at De Vrij forlader os af starterne.
Økonomi:
Så alt i alt kan i begynde at ønske spillere til alle pladser. I skal dog tage højde for, at vi nok maks. har 50 mio euro til indkøb uden salg. Og det bliver nok mere realistisk til 30-40 mio euro, hvis der ikke bliver solgt. Det vil sige ca. 5 mio. euro per stk i snit. Naturligvis skal der nok være 1-2 free transfer og 1-2 lån med option... De koster dog indirekte... Så det lugter ikke meget af, at vi kan betale over 10 mio. for en enkelt spiller før vi får solgt nogen.
Vargic, Mauricio, Basta, Patric, De Gennaro, Morrison, Kishna og Caicedo får vi ikke det store for. De smutter nok bare for noget symbolsk, at deres agenter kan finde frem til. Det frigiver måske lidt i lønbudgettet også, så hvis de alle smuttede tidligt... Så kan det måske bliver til 5-10 mio. i transferbudgettet, men det skal i ikke regne med.
Marchetti og Djordjevic er free transfer, Nani afslutter sit lån.
Det er ambitiøst at satse på 4 spillere til 40 mio euro (resten på lån og free transfer). Og det vil være 40 mio., som skal fordeles balanceret. Og de penge har vi kun pga. de salg vi lavede sidste sommer...
https://www.transfermarkt.com/khadim-ndiaye/nationalmannschaft/spieler/144070
Efter 1-2 i Polen-kampen...
23 landskampe
11 mål lukket ind
13 kampe med rent bur
9 kampe med et mål lukket ind
1 kampe medto mål lukket ind
33 år, spiller i fucking Africa...
Det virker sgu interessant et eller andet sted :D
Nok ikke smart, men interessant...
Kiggede VM trupper... Fellainis contract udløber i Man. Utd... I forhold til hans størrelse, evner med hovedet, og målfarlighed, så kunne han vel være en potentiel erstatning for SMS? Hvis altså han vil acceptere vores lønforhold...
Parolo-Lucas-Fellaini har også den helt rigtige erfaring til en startopstilling, og så er der også Lulic... Så kan vi ellers fylde ud med talenter på resten af pladserne. Om Lulic så er primært wingback eller CM, om Cataldi og Murgia bliver (der er 4 pladser i truppen, som skal fyldes med trænet i Lazio), så er der stadig plads til en CM mere. Freuler spiller VM, hvilket kan gøre han farligt dyr, og Atalanta har allerede solgt på midtbanen (Cristante)... Så jeg tror en blanding af Fellaini og et supertalent (en ny fremtidig SMS, som også bliver hentet som teenager) kunne være en ret god løsning. Hvis altså SMS bliver solgt.
Opdateret trup, baseret på rygter og ønsker. 27 mand i truppen, med 12 indkøb og 4,5 direkte til startopstillingen.
Målmand
Strakosha, Guerrieri (Sportiello)
Forsvar
Caceres, Luiz Ramos, Radu (Izzo, Glik, Acerbi)
Wings
Marusic, Lulic, Lukaku (Lazzari, Alberto Moreno/Laxalt)
Midtbane
Parolo, Leiva, Murgia, Jordao (Frauler, Barak, Walace)
Offensiv
Luis Alberto, Neto (Politano)
Angriber
Immobile (Petagna, Lukas Perez)
Målmand: 5 m euro
Marco Sportiello 5 m euro (Atalanta, Fiorentina 17/18), Berisha er 1 målmand i Atalanta der derfor sendte Sportiello videre til Fiorentina. De har valgt ikke at gøre brug af den 5 m euro buyout klausul de havde med i lånet, hvilket nok vil betyde det er der omkring prisen ender, men han kan også blive del af en pakke da vi følger en hele del Atalanta spillere.
Forsvar: 30 m euro
Armando Izzo fra Genoa ind til højre side af forsvaret og skal kæmpe med Caceres og Felipe Ramos om spilletid. Jeg ser ham lidt som en 0.8 Tonelli, som jeg længe har været fan af, men den er vidst ikke realistisk. Pris 8 m euro.
Kamil Glik fra Monaco skal styrer forsvaret fra midten. Rutineret spiller, der kender serie a fra sin tid i Torino. God i luften og fysik stærk. Har skuffet lidt i Monaco. Pris 12 m euro.
Francesco Acerbi fra Sassuolo til venstre siden. Mener det var en hjerteproblemer (kan tage fejl) der kostede ham et skifte til Inter for et par siden, men det ligger i fortiden og nu er han klar til at være en central figur i vores forsvar og trup. Romagnoli er nu ude af billedet og Acerbi er helt klart hotteste navn lige pt. Der kan ryge en eller to spillere med I handlen, f.eks Lombardi eller Cataldi. Pris 10 m euro.
Wingback: 18-23 m euro
Lazzari fra Spal, kender ikke så meget til ham. Blood har været inde på lidt statestik omkring ham og han virker til at være en hårdt arbejde og stabil fyr. Pris 8 euro.
Alberto Moreno fra Liverpool vil være mit absolut drømme transfer i år. Kender ikke hans løn, men måske den er for høj. Han er stadig ung og passer perfekt ind i vores formation. Pris 10 m euro. Eller-
Diego Laxalt fra Genoa, en af de mest omtalte spillere fra vores vedkommende denne sommer. 15 m euro.
Midtbane: 45 m euro
Remo Freuler fra Atalanta. Endnu en af de mest omtalte spillere. Virker også til at være en rigtigt Inzaghi type, kender ligaen, arbejder hårdt og holdet først. Pris 20 m euro.
Walace fra HSV. Var tæt på sidste år men valgte den tyske klub før os. Han er tiltænkt en vice-Leiva og skal bare udvikle sig. Pris 10 m euro.
Antonio Barak fra Udinese. Lidt af et wildcard, men tror det er Tares bud på en SMS erstatning. Pris 15 m euro
https://www.transfermarkt.com/antonin-barak/profil/spieler/272261
Offensiv: 27 m euro
Papu Gomez lige forlænget sin kontrakt til 2023, så Politano træder ind i stedet for.
Angriber: 19 m euro.
Andrea Petagna fra Atalanta. Den 4 spiller fra Atalanta, tvivler egentlig selv på det er realistisk, men det passer bare ind i vores trup og behov. Måske vi kan lave en pakke løsning og sende noget af vores med. Stor, fysiks og en rigtig holdspiller med flere assist end mål. Pris 12 m euro.
Lukas Perez fra Arsenal. Det var en chance Wenger tog, han er nu væk og det baner vejen for en angriber i en god alder til at være Vice-Immobile og kæmpe med Petagna om minutter. Pris 7 m euro.
Samlet transfer sum 149 m euro, hvis man går ud fra at vi sælger sms for 110 og Felipe Anderson for 40, så er vi overikøbet stadig i plus.
okay, en yderside helt ude fra højre: kunne det ikke være en lille smule interessant at se Andreas Bjelland som en dansk joker til midterforsvaret? :D
Ærgerligt at han ikke er prøvet på højere niveau end Æresdivisionen og i Brentford, men han er 29 og har trods alt lidt erfaring efterhånden. Synes hans største force er hans intelligens og evne til at læse spillet og minder på den måde en smule om De Vrij (men trods alt i en light version). En slags Luis Felipe type, men med mere landsholdserfaring.
Mener Anderson Talisca er på vej til merda. Men ser ham også som alt for offensiv til den position, han ville derimod være perfekt på pladsen lige bag ved Immobile.
Skulle vi sælge Milinkovic-Savic, så er min favorit til at tage over Anderson Talisca.
Udlejet fra Benfica til Besiktas, men er eftersigende på vej til Liverpool eller Man United for 40+ mio. euro.
47 kampe, 20 mål og 8 assists i 2017/18 sæsonen.
https://www.transfermarkt.com/talisca/leistungsdaten/spieler/258626
Rimelig godkendt for en offensiv midtbanespiller!
191 cm høj, 24 år. Ikke samme overlegne fysik som SMS, men det er der heller ikke andre offensive midtbanespillere, der har.
Han bliver umådelig svær at hente til klubben, men det er ikke desto mindre min drømme-transfer.
https://www.youtube.com/watch?v=fENxMZLmiv0
Når jeg ser videoerne, og ser hvordan han finder holdets angriber, så kan jeg sagtens se for mig, at afleveringerne er guld værd for Immobile...og så er det ikke 8, men måske 14+ assists i løbet af en sæson på tværs af alle turneringer.
Kan dog godt lide Yaya Touré idéen. En spiller, der næsten er ligeså stærk som SMS, og som helt sikkert kan lære Anderson Talisca en hel masse. En to-årig kontrakt ville ikke være helt hen i skoven, medmindre han forventer at blive bedst betalte spiller. Vi skal dog være helt sikker på, at han ikke er blevet for langsom. Er ihvertfald åben for idéen so far.
På mål Sportiello?
Tror ikke Inzaghi kan enes med Cataldi (desværre), tvivler stærkt på han er i truppen næste sæson. Udover L.A mangler vi nogle til at styrer det offensive spil. Og ja wing backs er også et problem, på en meget vigtig position i vores formation
Vi har folk som Murgia og Cataldi på den centrale midtbane i bredden, LA kan også spille der og naturligvis Lulic... Så vi kan godt lave et gamble der. Vi overlevede også De Gennaro (uden Cataldi), og jeg vil klart hellere have Yaya Toure end De Gennaro... Jeg tror næsten, at den centrale midtbane er vores bedste sted til et eksperiment. Angrebet ville også være fint, hvis vi havde garanteret Immobile, en reel rotationsløsning for Immobile, FA og LA til næste sæson. Men jeg tror ikke, at de 4 ting kan garanteres. På wingbacks vil jeg rigtigt gerne have noget ordentlig bredde, jeg gider ikke flere svingende talenter i forsvaret og på mål skal der være en stabil reserve med erfaring, som både kan tage nogle kampe for Strakosha, men også være en støtte for ham og hans udvikling til træning.
Kan godt være du har ret der, men hvis han kunne lokkes tror jeg sgu det ville være spændende. Han kan hjælpe med at diktere det offensive spil samt at styrke truppen mentalt - et punkt hvor jeg virkelig føler vi lider og har lidt i en årrække..
Serie A er heller ikke lige så fysiks hård som premier league, hvilket måske kunne give ham bedre vilkår, han er trods alt 34.
Hm, vi har vel ikke set noget rigtigt til ham de seneste par sæsoner? Måske også svært på et vanvittigt City hold. Kan godt lide ham, men frygter lidt det kan blive en ny Nani situation :-D
Yaya Toure er kontraktfri. Er det ikke en spiller der kan hjælpe os med at tage det næste skridt op eller hva siger i?
Han har selv udtalt at han har 2 år mere tilbage, men også at han gerne vil blive i England. Så var bare lige en tanke jeg ville have jeres mening med på 😄
Snakkede med Eto’o drejer sig ikke om ham som spiller, men om ham som mediator for andre unge spillere, da han gerne vil uddanne sig til agent efter sin karriere.
Ny opdatering. Eto'o virker så godt som i klubben, og det har jeg det sgu helt godt med. Ind i stedet for Balotelli, som slet ikke er realistisk med vores Europæiske situation og lønniveau. Så er vi også nede på at Gabbiadini og Acerbi er de eneste som koster penge. Det kan vi efterhånden godt overskue.
Rettelse fra mig:
Strakosha, *Krul*, Guerrieri
Radu, *Acerbi*, Caceres, LF, *Reyes*, Bastos
*Lichtsteiner*, Marusic (Caceres)
*Asamoah*, Lukaku (Lulic)
SMS/*Sturaro*, Lucas, Parolo, Lulic, Cataldi, Murgia (LA)
LA, FA, *Gabbiadini*, *Eto'o*, Immobile
Apo:
Reyes fra Porto er vist venstrebenet. Tror jeg...
Helander virker ikke ligefrem en, som går direkte ind i vores startopstilling. Vi har allerede Bastos og Wallace i den aldersgruppe, så jeg synes ikke, at vi mangler flere for unge centerforsvar.
Mit problem med Laxalt er at vurdere hans pris. Den kan både være omkring 10 mio., men den kan også være omkring 20 mio., hvis Genoa fatter at lege Lotito omkring salgspriser. Hvis jeg var dem, så havde jeg ikke solgt for under 20 mio., og det har vi bare ikke råd til. Og så mener jeg også, at det er lidt for ungt med Laxalt og Lukaku. Der er ikke nogen af dem, som jeg ville smide ind fra start i en stor finale, og jeg ville også foretrække, at Lulic ikke var med til at få sig en åndssvagt rødt... Igen...
Jeg kan heller ikke se, hvad der skulle være galt med Acerbi? Det virker som den helt oplagte mulighed lige nu. Og så har jeg også taget Reyes med, da jeg mener, det vil på alle måder være klogt at hente 2, og så leje Wallace (eller evt. Bastos) ud.
Aagaard:
Disse 2?
https://www.transfermarkt.com/diego-godin/profil/spieler/54928
https://www.transfermarkt.com/alessio-romagnoli/profil/spieler/197747
Det har vi slet ikke råd til eller er store nok til at kunne tiltrække. Vi er en mindre klub end både Milan og specielt Atletico Madrid. Det sker bare ikke imo. Derfor Acerbi giver mening for mig, da han faktisk spiller for en mindre klub. Men som du selv siger, så med CL er mere muligt... Desværre :'(
Gomez er anfører i Atalanta. De spiller også EL. Igen kun realistisk, hvis vi var i CL imo... Dog hvis nogen vil betale (nok) for FA, så kan den situation ændrer sig. Dog tror jeg, at Atalanta sælger Cristante, og så skal der derfor en formue til før at de sælger andre. Det kan nemt blive meningsløst dyrt for minimal vinding.
Sturaro er jeg ikke imod på nogen måde. Jeg tror dog mere på, at dette bliver en direkte handel med Juve. Hvor vi får Sturaro+€ for SMS. Dog vil jeg mene, at Cristante er den bedre erstatning for SMS, og hvis vi henter begge, så bliver det overkill. Men hvis vi ender med Sturaro for SMS, så er det faktisk ikke så elendigt, hvis det betyder, at vi kan købe 2 ekstra Immobile'er til angrebet.
Jeg tror helt alvorligt, at Juve er klar til at overbyde alle andre for at få SMS. Og for at have pengene til det, så er Sturaro oplagt. Specielt da han er en direkte erstatning, og derfor har ekstra værdi (da det gør Tares job nemmere). Sturaro + 70-80 mio. euro smidt på bordet inden VM, og SMS er solgt. Jo tidligere på sommeren det sker, jo mere kan vi købe for pengene, og derfor er et tidligt salg værd at gøre billigere, end et salg i august er.
Lucas Perez virker statistisk set ikke til at være meget bedre end Caicedo? Vi har brug en angriber, som kan lave mål på niveau med Immobile. Faktisk har vi brug for 2, men det har vi nok ikke råd til. Netop med den midtbane, at vi har, og vores taktik... Så skal vi bruge en, som kan smide bolden i kassen...
Jeg mener, at vi skal forholde os til, at en legende i spillet som Nani bare slet ikke var godt nok for os. Det skal være angribere, som kan lave 1 mål/150 minutter, minimum. De skal bare sparke den fucking bold i kassen. Ikke være et talent, ikke kunne alt muligt fancy, bare lave mål.
Moreno virker dog spændende... Han har et år tilbage i Liverpool på sin kontrakt, og jeg tror ikke, at han vil blive savnet. Jeg ved dog ikke, om jeg er fan af hans lidt forblindet offensive tilgang til spillet (der har vi trods alt allerede Lukaku). Det er dog bestemt ikke en dårlig løsning, hvis vi kan få ham billigt. Dog tror jeg ikke, at han er billig nok til, at jeg er fan. Hvis han bare nærmer sig Laxalts pris, så er det ikke relevant mere imo. Og jeg giver ikke 10 mio. euro for Moreno, hvis vi kan få Asamoah gratis. Den samlede løsning med at hente Asamoah, Lichtsteiner og Sturaro vil også gøre det nemmere for dem at blive integreret i truppen.
Og til sidst så vi jeg virkeligt sætte tryk under mine følelser omkring Lulic. Han er central midt. Det er kun af praktisk nødvendighed, at han har spillet wingback hele sæsonen. Det var han måske for 5-10 år siden, men i dag er han gammel og central midt.
Rettelse fra mig:
(Sturaro ind for Cristante, det giver bare mere mening)
SMS/*Sturaro*, Lucas, Parolo, Lulic, Cataldi, Murgia (LA)
LA, FA, *Gabbiadini*, *Balotelli*, Immobile
Startopstilling (fra sæsonstart):
Strakosha
Caceres - *Acerbi* - Radu
Marusic - Parolo - Lucas - Lulic - *Asamoah*
LA - Immobile
Rotation indtræder på flere positioner løbende. Krul, Reyes, Lichtsteiner, Sturaro, samt Gabbiadini og Balotelli (eller hvem de to angribere nu bliver) skal spille sig i startopstillingen. Den plads bliver ikke foræret fra dag1...
Sturaro starter dog nok alligevel i første runde, da Lulic har karantæne... Mens nok alle andre nye end Reyes og Krul kommer på banen i løbet af kampen, hvis der ikke er skader eller form, som påvirker udskiftningerne.
Jeg lavede min før De Vrij fik en hjerneblødning og slagtede Icardi, før Lulic fik en hjerneblødning og fik rødt og før Inzaghi sammen med resten af holdet fik gummiben mod inter. Så holdet er desvære lavet udfra fra udgangspunkt der hed chl, men lidt i drømmeland var jo tilladt.
Nye spillere sat i (), har 27 spillere til truppen og en lille liste med nuværende spillere som jeg mener er i limbo og burde kunne tilspille sig en plads i truppen. Samt en lille liste med ønsker som kunne erstatte en af dem jeg har valgt. Mangler også en målmand og ideen med Krul virker ikke dum (selvom hollændere ikke tiltaler mig lige pt)
Målmand:
Strakosha, Guerrieri (?)
Forsvar:
Caceres, Bastos; Luiz Ramos, Wallace; Radu (Godin, Romagnoli)
Wing:
Marusic; Lukaku, Lulic (Alberto Moreno, Licthsteiner, Asamoah)
Midtbane:
Leiva, Parolo, Murgia, Cataldi, Jordao (Cristante, Sturaro)
Offensiv midt:
Luis Alberto, Neto (Papu Gomez)
Angriber:
Immobile, (Lukas Perez)
Salg/væk:
De Vrij, Nani, F.A, SMS, Marchetti, Djordevic, Parea, Morrison, Kishna, Palombi, Prce.
I limbo:
Vargic, Di Gennaro, Patric, Basta, Grecco, Caceido, Lombardi, Rossi, Oikonomidis, Minala, Germoni, Filipini, Rozzi.
Kan overvejes:
Gabbiadini, Berardi, Ruiz, Capoue, Santon, Spinazzola, Glik, Tonelli, Caio.
Mine valg:
Målmand; Jeg var ærligt talt blank, Perin virker som et glimrende valg, men han ligner en som er på vej til juve og Strakosha tror jeg faktisk på, så en garvet billig reserve ville være fint.
Forsvar; Jeg gik med Godin som direkte erstatning til De vrij, han har været rygtet til klubben og har prøvet alt, gennem rutineret og jeg tror han kan tilføje lidt ala hvad Leiva har til holdet. Og så Romagnoli... der behøves vel ikke siges mere. Det ville være mine startere sammen med Caceres og Ramos til at kæmpe om den sidste plads og Wallace, Bastos og Radu som rotation.
Wing; Et godt forhold til L'pool tror jeg kan kaste sig endnu en kandidat til årets køb til denne sommer, Alberto Moreno er vel skabt til at spille i Inzaghis formation og er en af mine absolutte drømme transfers. Asamoah og Licthsteiner på en fri transfer fra juve, begge rutineret og har vundet en masse, Asamoah kan også spille venstre midt. Marusic starter på højre wing og Jeg tror på han bliver endnu bedre næste år. Lulic bliver holdets mand og kan roterer med 4 pladser henover midtbanen.
Midtbane; ja ingen SMS, og nu hvor chl er væk tror jeg det bliver komplet umuligt at holde på ham. Jeg tænkte lidt et skørt scenarie hvor SMS ryger til Psg, Verrati til juve og Sturaro til Lazio (selfølgelig med en kæmpe pose penge). Cristante har været rygtet som en done deal, men har også mine tvivl lige pt. Cataldi for comeback og bliver i truppen og bliver rotation sammen med Murgia. Parolo og Leiva er selvskrevende, dog håber jeg på de for lidt mindre minutter og holdes friske til slut i sæsonen.
Offensiv midt; Jeg valgte Luis Alberto fremfor Felipe Anderson, synes han passer bedre ind i systemet og med Alberto Moreno på vej giver det god mening. Papu Gomez virkede til at være tæt på sidste sommer, og i år skifter han. Atalanta ligger stabilt på 8-5 og ved os har han større chance for det næste skridt. Neto er næste sæson klar til at byde ind med nogle minutter.
Angreb; Ja IMMOBILE som Lone ranger, men i næste sæson med en ny rotations makker, endnu en spaniak i Lukas Perez som er i overskud i Arsenal. Håber på Rossi for chancen for at presse på til en plads i truppen. Caicedo vil jeg ikke helt udelukke da han er en totalt anden type, hvilket nogengange kan bruges
11'eren:
Strakosha; Caceres, Godin, Romagnoli; Marusic, Parolo, Leiva, Cristante/Sturaro, Moreno, L.A/Gomez; Immobile
Jeg synes godt vi kan kaste svenske Helander ind fra Bologna. Han er venstrebenet, som vi jo decideret har manglet i midterforsvaret denne sæson efter Hoedt er skiftet og vi derfor kun har haft Radu som ventrebenet forsvarsspiller.
Han er billig og vil være villig til at være rotation tænker jeg og vil kunne aflaste Radu i de mindre vigtige kampe uden at holdet mister alt for meget kvalitet.
Og så forstår jeg ikke at vi ikke går all-in på Laxalt, han passer PERFEKT ind i vores system og vil kaste Lukaku ud på bænken med det samme.
Acerbi vil være godkendt fra Sassuolo, men ser ham ikke som en god nok erstatning for de Vrij. Men har ikke lige nogen andre at kaste ind i mixet :-)
Mål:
Tim Krul. 30 år, sindsyg erfaring, free transfer, ude i nærmest et år med en skade fra 15 og ind i 16/17 sæsonen. Det virker faktisk som den helt rigtige spiller for mig. Han skal slå både Guerrieri og Strakosha af... 1 årig kontrakt med option på 1 år mere af to omgang, hvis han spiller 1000 minutter. Alle er glade.
Centerforsvar:
Jeg kan ikke lige spotte nogle super free transfers (husk listen ikke tager højde for optioner i kontrakter):
https://www.transfermarkt.com/transfers/endendevertraege/statistik/2018/plus/0/galerie/0?ausrichtung=Abwehr&spielerposition_id=alle&altersklasse=alle&land_id=0&yt0=Show
Men der er nogle muligheder som en erfaren erstatning for Wallace/Bastos (jeg vil sgu næsten hellere have Bjelland på en free transfer, end jeg vil have Wallace). Reyes fra Porto er vi vist sat i forbindelse med tidligere, så han bliver mit valg i første omgang. Dog kender jeg ikke meget til ham.
Jeg tror dog, at vi skal have pengepungen frem, når De Vrij skal erstatttes. Acerbi er 30 og spiller for et mindre hold. Vi kan give ham fast spilletid og mere løn. Det virker som et oplagt mål. Specielt da prisen nok ligger omkring 10 mio. euro. Evt. så kan de være interesseret i noget af vores overskud. Vi kan som sådan købe leje Acerbi med option, og så sende Wallace/Bastos den anden vej også med lån og option.
Husk på vi skal bruge en spiller, som skal gå direkte ind på holdet, og binde hele defensiven sammen, og han skal kunne arbejde med en meget uerfaren målmand. Det kræver 30+, 200 kampe på Serie A niveau, 5 sæsoner fast i Serie A,, og det er lige præcis hvad Acerbi har. Jeg kan ikke forstille mig en bedre kandidat. Specielt ikke når vi ikke kan trække med CL og milliarder af euro...
Venstre wingback:
Ham der Asamoah fra Juve... Han er vist gratis. Vi kan tilbyde ham at være starter. Han ved hvordan, at man spiller den position i Serie A...
Criscito koster lidt, men nok også en del i løn.
Widmer og specielt Laxalt er i midten af 20'erne. Laxalt ville jeg foretrække. Men Asamoah gratiis er en del billigere. Der er gode muligheder nok...
Højre wingback:
Jeg ved det sgu ikke. Lichtsteiner gratis ser faktisk ikke så dårligt ud lige nu. Hvis han ikke er god nok til at starte, så er han bestemt god nok til at være reserve for Marusic. Det virker som den rigtige løsning. Og jeg har intet imod, at vi tager Juves overskud lige nu. Lichtsteiner og Asamoah er gratis, kender ligaen og positionerne.
Cristante:
Han er nævnt til klubben. Jeg tror kun det var realistisk, hvis vi var blevet nummer 4 i første omgang. Dog så mener jeg, at han er den direkte erstatning for SMS, hvis SMS skal videre (Allegri skulle have sagt specifikt, at han ville have SMS eller Pogba). Et køb af ham betyder et salg af SMS. Dog hvis spanske klubber går amok over LA, så kan Cristante også være i spil, som en erstatning der. Men der skal sælges fra startopstillingen før, at dette giver mening for mig.
Angreb:
Forløbigt har jeg nok brugt et sted mellem 0 og 30 mio. euro. Balotelli er gratis, men vi spiller ikke CL... Det er min våde drøm for denne sommer... Det sker nok ikke, men man kan da håbe. Gabbiadini er måske ikke så realistisk mere, da Southampton overlevede. Kunne vi få Balotelli og Gabbiadini ville det være helt åndssvagt godt... Gignac og Torres er måske på free transfer, så der kan godt lave fornuftige handler.
Det her ville være vildt:
SMS/*Cristante*, Lucas, Parolo, Lulic, Cataldi, Murgia (LA)
LA, FA, *Gabbiadini*, *Balotelli*, Immobile
Dog så skal vi nok ikke satse på Gabbiadini og Balotelli som sikre løsninger. Men vi må vel forhelvede tro lidt på det. Det giver os også 3 italienske superangribere, som er hver deres type, og som vi sagtens kan spille med 2 af i hver kamp, og til tider kun 1.
Det er 5 free transfers. Acerbi bliver ikke på nogen måde gratis, men jeg håber på, at der kan laves en handel med Wallace, som i det mindste udskyder udgiften til næste sommer. Og så smider vi 20 mio. euro for Gabbiadini. Så tænker i måske i, at der er penge tilbage i kassen. Nej. Det er der ikke. Balotelli vil skulle have en formue i løn og/eller sign-on, så der er bestemt ingen penge tilbage.
Laxalt vil jeg hellere have en Asamoah. Dog så tager jeg den gratis løsning, da jeg regner med, at vi skal spare så meget som muligt, så vi kan bruge penge, der hvor der er brug for det, hvilket er De Vrij erstatning og i angrebet.
Det her er ekstremt ambitiøst. Men jeg tror faktisk, at det er muligt. Med de her dispositioner, så har vi 2 gode på hver plads, og så er en 60-kampes-sæson slet ikke et problem i forhold til, hvad vi troede vi skulle trylle sammen i år over 55 kampe med langt mindre bredde.
Vi har stadig en svaghed i defensiven, men vi kan ikke bare gå ud og købe CL-niveau uden CL...
Der er potentielt plads til en spiller mere i min trup (24 spillere). Dog ved jeg ikke om andre end Cataldi, Murgia og Guerrieri tæller som trænet i Lazio. Det kan være Strakosha gør, men jeg tvivler. Det er et lidt teknisk spørgsmål. Så hvis der er en helt fri plads tilbage, så kan vi altid se på, om der er noget godt på tilbud. Neto går på b-listen, så han skal ikke tælles med.
Jeg vil i dette scenarie ikke udelukke at give Patric en sæson mere til at bevise noget. Han har bestemt potentiale, men jeg tvivler på, at det bliver til mere end bunden af Serie A eller La Liga... Mere skal dog ikke udelukkes om 5 år... Det gider jeg bare ikke vente på. Men han lukke huller i en trup ret godt. Ellers så kan vi blive tvunget til noget Crecco-agtigt noget...