Jeg kan ikke realistisk overskue, at vi ikke skulle komme i CL. Og jeg tænker et mesterskab blot betyder, at vi kan få 4 af 5 i stedet for 1 af 5 semi-urealistiske ønsker. Men det vil reelt ikke ændre på, hvilke spillere at vi kigger på.
Vi skal spille CL, det betyder 25 spillere. 3 keepere, 4 spillere trænet i Lazio, 8 trænet i Italien.
Vi har lige nu (relevante b-liste i parentes, dog kan de ikke være der næste år) [ikke EL udtaget]:
Strakosha, Proto, Guerrieri (Alia) [Adamonis]
LF, Patric, Acerbi, Vavro, Radu, Bastos, Armini, [Silva]
Lulic, Jony, [Lukaku], Lazzari, Marusic, (Falbo), [D. Anderson]
LA, Berisha, Lucas, Cataldi, SMS, Parolo
Correa, Adekanye [Moro]
Immobile*, Caicedo
Ude på lån (inkl. Berisha):
Som jeg ser det mangler vi i hvert fald ikke reserver. Der er nok at tage af.
Vi mangler dog startere og rotation (vi skal have en af hver dedikeret til en plads, og en starter/rotation fra en anden plads som kan spille på hver plads i marken).
Af den slags spillere har vi :
Mål: Strakosha, *ingen*
HCB: LF, Patric? (Bastos?)
CCB: Acerbi, Vavro? (LF)
VCB: Radu?, Bastos? (Acerbi)
HWB: Lazzari, Marusic (Patric?)
HCM: SMS, Parolo? (Cataldi)
CCM: Lucas, Cataldi (Parolo?)
VCM: LA, Lulic? (SMS)
LWB: *ingen*, Jony (Lulic?, Correa?)
StøtA: Correa, Caicedo (LA, Jony?)
TopA: Immobile, *ingen* (Caicedo)
Ikke nævnt: ikke god nok til top 22, der er stadig 3 pladser yderligere i en 25-mands trup.
?: steder hvor vi kunne være stærkere, en starter med ? burde være en fin rotation.
Trænet i Lazio skulle vist være LF, Strakosha og Cataldi +1, mens Acerbi, Parolo og Immobile +1 er trænet i Italien.
For mig at se, så mangler vi:
1 keeper (rotation eller bedre) - Har vi andet end Strakosha overhovedet? Altså som er noget værd?
1 centerforsvar (starter) - Vi har en masse god bredde, men jeg ved ikke engang, om der er andre end Acerbi, som helt er startere. LF vælger jeg dog at stole på, da der er fremtid i det. Vi kunne sagtens købe 2 nye, men så ville LF og Radu måske overveje deres fremtid mere end nødvendigt.
1 central midt (rotation) - Parolo og Lulic er ved at være færdig, Berisha er ikke god nok og talenter skal stadig bevise noget. Vi kunne også sagtens købe 2, men som i forsvaret så kan det presse startere til at kigge videre.
1 venstre wingback (starter) - Jony og Lulic er ikke bedre end rotation. Correa er et wildcard.
1 angriber til toppen (rotation) - Immobile og Caicedo var ude i en kamp, og vi havde INTET at byde på. Overhovedet.
De hurtige drømme fra min side:
Mål: ved ikke
Centerforsvar: Romagnoli (trænet i Italien)
CM: Murgia (trænet i Lazio)
VWB: ved ikke
Ang: Petagna (trænet i Italien)
Med de 3 indkøb, så er kernen af holdet i hvert fald på plads. Så kan vi tage nogle interessante internationale chancer på andre pladser. På mål i Italien så er de enten ikke gode nok, eller burde starte inde i en anden klub. VWB må være noget fra Balkan. Og ellers så er der stadig mulighed for et supertalent til forsvaret eller midtbanen. Armini og Kiyine m.fl. er dog måske også muligheder, så jeg tænker kun i de nævnte 5 nødvendige indkøb, da vi nok ellers kan nok selvsupplere.
1. Hvad tænker i?
2. Ser i vores mangler anderledes?
3. Hvilke spillere ønsker i?
I forhold til rygterne skulle vi stå til at hente Gonzalo Escalante, som nærmest en done deal. Det må være vores rotation på central midt.
Til forsvaret snakker folk meget om Marash Kumbulla. Han passer vel vores tilgang på alle måder, så det giver også mening.
Jeg er helt enig i Kumbulla ville have hjulpet, men 30mio. for Lotito virker meget urealistisk, mener samtidig at man så hellere skal gå efter Sebastiaan Bornauw hans værdi iflg. transfermarket ligger på 13mio. Så man skal nok af med en 20 stk. da han har kontraktudløb i 24. Han var også rigtig god sidste år og kun 21. Næsten samme udviklingspotientiale og med mulighed for videresalg senere.
Han er måske også mere vores hylde, hvis man skal se sådan på det.
Tror dog, at Lazio skal kigge på en mere erfaren CB i midt tyverne til start 30.
Vi spiller trods alt CL. to unge CB´er nede bagved kan gå hen og blive dyrt efter min mening.
@OPR er Escalante virkelig god nok til, at holde Lucas niveau når han er ude?
Jeg synes godt nok, at holdet faldt sammen uden Lucas.