Det forsvar... Det er så trættende, at der skal gøres noget ved det allerede nu! Hvis der ellers kunne...
På mål (2 - 1 - 1? / *1 ny*):
Reina og Strakosha udløber begge i 2022, og der er kun en af dem i klubben efter til sommer. De har samme niveau ca. samme niveau, men forskellige kvaliteter. Strakosha vil ikke stole på, at vi satser på ham, hvis Reina ikke smider på porten, og så forlænger Strakosha ikke. Så om Strakosha eller Reina bliver solgt, det ved jeg ikke... Dog forventer jeg, at vi henter en keeper.
Bliver Strakosha, så tænker jeg Anatoliy Trubin (teenager, stort talent og faktisk nævnt i et rygte).
Bliver Reina, så tænker jeg Alessio Cragno.
Cragno og Reina er den stærkeste duo med mest relevant erfaring. Strakosha og Trubin har mere fremtid, og Strakosha tæller som trænet i Lazio. Jeg foretrækker klar Strakosha-Trubin, men det er svært at sige, om Strakosha ikke allerede er overbevist om, at han skal videre.
Jeg tror vores primavera keepere burde kunne tage 3. keeper opgaven. Furlanetto og Peruzzi burde kunne tage den opgave, og da de begge er 19 til den tid, så er der intet registreringsproblem til truppen. Spørgsmålet er, om de tæller til UEFA b-listen, men det er ikke jordens undergang, hvis de ikke gør. Alia skal til Salernitana og se, om han kan blive til noget...
Forsvar (6,5 - 3 - 0 / *2 nye*)):
LF, Acerbi og Radu... De er fredet. Der skal dog forlænges med både LF og Radu... Patric er en fin all-round spiller at have, da han også kan hjælpe på wingbacks. Musacchio skal ikke afskrives allerede nu, så jeg forventer lidt, at han er LF reserve til næste sæson. Armini skal lejes ud, men han kan også ende med at være yderste mandat igen til næste sæson i Serie A (han skal ikke registeres i Serie A, men han skal i UEFA turneringer), dog så jeg ham helst en sæson i Salernitana.
Overordnet set betyder det, at vi kunne bruge en højrebenet CCB (Vavro/Parolo-erstatning) og en, som kan spille samme positioner, som Acerbi (reelt Hoedt-erstatning).
CCB: Francesco Vicari.
Han er typen, han kender ligaen og landet, han er Laziale, og han vil være glad for en plads på bænken udover i Coppa. 26 år, 96 Serie A kampe, 92 Serie B kampe... Han har den relevante erfaring til at gøre det uendeligt meget bedre end Hoedt og Vavro, uden at vi skal bruge måneder på at spille ham ind.
Spilleren med et venstreben er den del svære. Det er også her, at vi bør betale de store penge. Vi har brug for mere fleksibilitet omkring Radu og Acerbi i startopstillingen, så det ikke er panik, hver gang at nogen er skadet eller har karantæne (læs Radu i hver anden kamp..). Det ville være nemt bare at sige Romagnoli, men det sker logisk set bare ikke (eller, så skal vi komme i CL, hvor Milan ikke gør...).
Kamenovic skulle være så godt som lukket, hvis jeg har forstået det korrekt, men det forventer jeg, er en spiller til Salernitana til næste sæson, og så på seniorholdet til sommer 2022. Gerne sammen med Armini, så de 2 kunne opbygge noget fælles forståelse til fremtiden.
Gian Marco Ferrari fra Sassuolo burde vel kunne give helt god mening?
Rigtigt spilniveau, rigtigt prisniveau, rigtig erfaring... Venstrebenet, 28 år... Jeg kunne i hvert fald ikke finde nogen bedre, som vi kan forvente vise niveau at starte fast i løbet af efteråret... Der er sikkert større talenter og bedre spillere, som vi måske/måske ikke har råd til, men det tager som udgangspunkt ½-1 sæson at blive spillet ind i vores system, hvis man ikke kommer fra 3-5-2 i en Serie A klub...
DM (2,5 - 0,5 - 0,5):
Leiva, Escalante og delvist Cataldi... Det er ganske fint.
Wingbacks (4,5 - 1 - 0):
Lazzari, Marusic (forlæng), Patric, Lulic (forlæng) og Fares... Reserverne kunne være bedre, der kunne købes bedre. Patric er på her igen. Biraghi ind og Fares lejet ud (evt. til SPAL, hvis de rykker op), hvis vi spiller CL. Lulic virker til at kunne tage en sæson mere... Optimalt spiller vi CL, hvor Biraghi og Lazzari starter, mens Marusic roterer ind og ud i begge sider, så alle reelt får spilletid, som en fast starter, mens Patric og Lulic agere alt-mulig-løsninger over hele marken.
Central midt (4,5 - 2,5 - 1,5 / *Murgia + 1 nye*)):
SMS og LA. Bum. Reserver:
Cataldi er stadig med på denne liste. Alessandro Murgia skal bare hentes, det er ikke til debate. Han er savnet.
Mere konkret til rotation, også kendt som "David Silva"... Pereira har vist sig mere som angriber, og det har ikke virket på midtbanen. Der er dog et væld af italienske alternativer at kigge på... Zaccagni er oplagt, men der er også Mancosu i Lecce, som fint kan tage en plads på bænken i de fleste kampe. Bajrami i Empoli på snart 22 er også en interessant spiller (dog ikke italiener). Og så er der spillere som Saponara, som er hele Serie As offensiv midt bænkevarmer... Saponara kan vi lave en aftale med, hvor han kommer til Auronzo, og er han god nok så spiller han Serie A, og hvis ikke så spiller ham for Salernitana. Der er også Kiyine og ham polakken i Salernitana (hvis han er DM, så er Cataldi CM..), som måske kan blive til noget, og der er også Akpro, som jeg aldrig kan blive klog på. Der kan også være en overskudsspiller at finde i Serie A... Der er spillere som Sensi og Gagliardini i Inter, som måske kunne købes for penge eller lejes...
Dog vil jeg mene vi på samme måde som Vicari i forsvaret, så skal vi hente Murgia, som det sekundære indkøb. Og så skal der samtidig laves et primært. Zaccagni, hvis vi spiller CL... Ellers er der muligheder nok i Serie A, og jeg vil virkeligt gerne have nogle sikre løsninger til sommer, som vi ved kan bruges til noget... Så heller Mancosu, Sensi eller Gagliardini, end et eller andet Tare-talent. Og også heller det end noget fra Salernitana eller Akpro. Det må efterhånden være et krav, at man bliver lejet ud en sæson i Serie A, efter Salernitana, før man kommer i truppen hos os... Vi er ikke et midterhold mere... Vi må og skal kunne finde noget spændende og italiensk, Serie A og B er fyldt med interessante spillere, som sagtens burde kunne prøves på vores niveau...
Et interessant alternativ vil være være at hente Keita, og så bruge Correa mere som midtbanespiller.
Det her kunne også være spændende? Vi kan trods alt tilbyde en del mere forventet spilletid,
https://www.transfermarkt.com/samuele-ricci/profil/spieler/467992
Angreb (4 - 1 - 0 /*evt. Keita*):
Med Strakosha, Cataldi og Murgia har vi 20-8-3... Det giver 4 pladser tilbage... Immobile, Correa, Muriqi og Caicedo... Evt. Keita ind til at være den 4. trænet i Lazio.
Uden Strakosha... Keita ind, Caicedo ud. Hvis altså Caicedo ikke forlænger sin kontrakt... Hvis han gør, så kan det blive et værre pudslespil, hvis Strakosha vil væk...
Moro og Tare bliver ikke 20 år i morgen, så de kan sagtens spille primavera eller blive lejet ud...
Overordnet:
- Mål (køb): Trubin/Cragno (erstatning for Reina/Strakosha)
* HB CCB (køb): Vicari (billig Laziale bredde)
* VB CCB/VCB (helst lån med tvungen option sommeren efter): Romagnoli/Ferrari (mirakel/realistisk)
- VWB (helst lån med tvungen option sommeren efter): Biraghi? (kun hvis CL)
* CM (køb): Murgia (billig Laziale bredde)
* CM (helst lån med option sommeren efter): Zaccagni/Gagliardini/Sensi/Mancosu/? (italiensk offensiv CM, noget som kender opgaven, og som vi kender kan udføre den, og gider sidde på bænken, når SMS og LA er 100%)
- Ang (lån med option): Keita? (hvis han har lyst, han er UEFA trænet i Lazio...)
Ud:
Reina/Strakosha (salg, håber ikke vi skal af med nogen af dem, men jeg forventer det lidt)
Hoedt (lån slut)
Parolo (free)
Akpro? (Serie A lån, skal ikke sælges, men han skal modnes i sit spil ved at spille fast i Serie A i en sæson)
Pereira (lån slut)
Caicedo? (salg, hvis han ikke vil forlænge)
Salernitana (som ikke allerede er der):
Alia
Armini
*Kamenovic*
Dem på lån:
Find et bedre lån, bliv på nuværende niveau eller bliv solgt. De skal spille fast og slå til for et mindre Serie A hold først over en sæson, hvis de skal blive til noget for os.
Optimalt imo:
Strakosha, *Trubin* + (Furlanetto og Peruzzi)
LF, Musacchio + (Patric)
*Romagnoli/Ferrari*, *Vicari* + (Acerbi)
Acerbi, Radu + (*Romagnoli/Ferrari*)
Lazzari, Marusic + (Patric)
*Biraghi*, Lulic + (Marusic, Patric og Radu)
Lucas, Escalante + (Cataldi, Lulic og Patric)
SMS, *Murgia* (Cataldi)
LA, *Zaccagni* + (Correa, Lulic)
Correa, *Keita* + (LA, Muriqi og Caicedo)
Immobile, Muriqi + (Caicedo)
25 spillere, hvor Patric, Cataldi og Caicedo ikke lige er tildelt en plads i top 2 på en position, og hvor Furlanetto og Peruzzi ikke er registeret. 4 trænet i Lazio (Strakosha, Cataldi, Murgia og Keita), samlet 11 trænet i Italien (+ Romagnoli/Ferrari, Vicari, Acerbi, Lazzari, Biraghi, Zaccagni og Immobile)... Realistiske antal spillere hentet (2x til startopstillingen, 5x til rotation/reserve).
Og ja, bare læs det som, at der står Ferrari, og Romagnoli ikke er der... Det er trods alt 90%+ sandsynligt, hvis vi kan få en af de 2...
Tænk lige over, hvis vi kunne få over 60 mio. for Correa (Inter 30-35), Vavro (Spanien? - 8), Caicedo (Genoa - 7), Fares (Genoa - 7), Escalante (Marseilles - 8) og Lucas (? - ?).
Vicari, Murgia, Zaccagni og Keita er samlet ca. 30 mio... Og Keita kan vi nok sagtens få på lån med option, hvor vi ikke er tvunget til at købe. De andre kan blive en slags lån med købsforpligtelse, hvis vi vil fordele udgifter. Der er også en mulighed for, at SPAL tager spillere i bytte som en del af betalingen til dem.
Maksimovic er gratis, så det er måske mere interessant for Sarri og Tare, end at betale for Vicari.
Romagnoli og Kostic er vel ca. 50 mio... Dog begge på lån med obligatorisk køb næste sommer.
28 spillere:
Reina/Strakosha** +Adamonis
Lazzari*/Marusic - LF/Vacari* - Acerbi*/Romagnoli* - Hysaj*/Radu +Patric
SMS/Akpro - Basic/Cataldi** - LA/Zaccagni* +Murgia** (+AA***)
FA/Pedro - Immobile*/Muriqi - Kostic/Keita** +Moro**** +Romero****
25 spiller reg. i Europe (AA får ikke en plads), og 25 i Serie A og CI
*trænet i ITA (4: Lazzari, Acerbi, Hysaj og Immobile)
**trænet i SSL (4: Strakosha, Cataldi, Murgia og Keita)
***U21 O19 = skal reg. til EL, dog behøver ikke reg. til Serie A og Coppa (AA)
****U19 = behøver ikke reg. i nogen turnering (Moro, Romero m.fl.)
(Kamenovic kan ikke reg., da der med Kostic ikke er plads til flere non-EU, så han bliver "lejet" ud på en eller anden måde)
Det her bør faktisk være muligt. Der er også gode muligheder for 4-3-1-2, 4-2-3-1 og 4-2-1-3... Og samtidig er der spillerne til 3- og 5-mands forsvar, samt 4 eller 5 på midtbanen. Vi ville faktisk kunne gøre det hele med en sådan trup. Og der er ikke andre primadonnaer end LA, mens der stadig er stjerner i SMS og Immobile, hvilket giver en god balance. Okay, Keita kan være lidt et problembarn, men det er noget, at vi kan håndtere... Modsat dengang, hvor han havde en hel gruppe bag sig (fx Cavanda).
Overvejelser
Vi kommer dog ikke til at skide så meget på Lucas. Det tror jeg bare ikke på. Også selvom han ikke kan følge med mere, når det går stærkt på banen. Han kunne dog nok godt acceptere en free transfer, så længe det er udenfor Italien (retur til Brasilien?). Spørgsmålet er dog, om det først er til januar...
Derfor kunne Romagnoli nok udskydes til fremtiden, nu hvor vi allerede har Acerbi og Radu på den plads (VCF).
11 nye spillere i truppen af 28, hvis vi tager Moro (primavera), samt Adamonis og AA med i udregningen (tilbage fra lån), så er det 14 nye af 28... Og vi har nok 3 nye keepere til sæsonen efter (Furlanetto og 2 indkøb)... Det er en ret voldsom udskiftning, som er mere FM end virkelighed. Dog er Serie A lidt en undtagelse, og med ny træner og nyt system, så starter vi lidt forfra. Det er dog stadig voldsomt.
Dog ville jeg meget gerne hente alle de 6 nu. 4 pga. tilknytning til klubben og trænet i Lazio til truppen, samt et billigt stort italiensk offensivt talent (Zaccagni) og så SPILLEREN, at vi har udset os som denne sommers transfermål til Sarri (Kostic).
Hvis vi ender med Maksimovic i stedet for Vicari og Romagnoli, så er det nok heller ikke en dårlig ting...
Måske er Maksimovic eller Vicari bedre løsninger, da vi nok skal hente mindst en keeper til januar eller til næste sommer. Så vi kunne med fordel spare Romagnoli-pengene...
Cragno er skadet lige nu, Trubin er non-EU og skadet, Montipò er skiftet denne sommer allerede, Perin stoler jeg ikke på, Audero ville kræve en byttehandel (som Strakosha ikke ville acceptere)... Jeg ved ikke lige, hvem det skulle være, som ikke allerede har skiftet klub denne sommer. Jeg vil hellere virkeligt prøve at forlænge med Strakosha. Fx med en frikøbsklausul på 1 mio. euro per kamp han spillet i de forgående 12 måneder i alle turneringer for os (det er lige nu 11, med 6 EL-kampe, så er det nok 12 til januar - hvilket er en fair pris, hvis vi ikke bruger ham), som skal aktiveres på førstedagen af et transfervindue.
2022/23 trup:
Cragno*/Trubin +Furlanetto**
Lazzari*/Marusic - LF/Vacari* - Romagnoli*/Acerbi* - Hysaj*/Kamenovic*** (+Armini***)
SMS/Akpro - Basic/Cataldi** - LA/Zaccagni* +Murgia** +AA
FA/Pedro - Immobile*/Muriqi - Kostic/Keita** +Moro**** +Romero****
25 spiller reg. i Europe (Armini får ikke en plads), og 24 i Serie A og CI
*trænet i ITA (4: Lazzari, Romagnoli, Hysaj og Immobile)
**trænet i SSL (4: Furlanetto, Cataldi, Murgia og Keita)
***U21 O19 = skal reg. til EL, dog behøver ikke reg. til Serie A og Coppa (Kamenovic og Armini)
****U19 = behøver ikke reg. i nogen turnering (Moro, Romero m.fl.)
Non-EU køb: Kamenovic og Trubin
Udløbet kontrakt: Patric, Strakosha, Reina, Radu og Adamonis (Lucas og Caicedo - Adekanye, Maistro, Lombardi, og Lukaku)
Forlænget (udløber 2022): Marusic, LF og Moro
Udløber i 2023 og forlænges nok ikke: AA, Pedro og Acerbi (Durmisi, DA, Gondo, Casasola, Jony og Cicerelli)
(Vicari kan stadig frit byttes med Maksimovic)
Der er snak om, at Sarri kigger på 4-3-1-2 som en alternativ opstilling. Den eneste senior-spiller, at den opstilling passer dårligt er FA... Samtidig virker Inter til at kigge på ikke bare Correa, mens Correa helt har afskrevet andre muligheder. Samtidig går Lotito ikke ned i pris, og det kan nemt ende med at Correa bliver. Derfor er 4-3-1-2 oplagt for angrebet, og den 10'er passer LA optimalt, mens Pedro er fin i rotation, og så skulle den primære grund være, at Lucas er ret udsat i det nuværende system, så en slags 4-4-2 diamant passer bedre til at støtte ham. Samtidig med Basic på vej, så bliver midtbanen også styrket, så det kan være, at Basic ender med ikke at skulle spille DM, men i stedet, så bliver det Basic.
Derfor ligner det måske dette fremadrettet:
SMS/Akpro - Lucas/Escalante - Basic/Cataldi
LA/Pedro
Correa/Caicedo - Immoble/Muriqi
Hvor der så stadig er FA, Moro og Romero, som hurtigt at skifte over til, at vi spiller med wings... LA kan gå ned i banen, Basic centralt, Lucas ud... Det giver en ekstra offensiv dimension.
Det vil sige, at vi måske slet ikke mangler en wing ekstra. For nu.
Derfor er jeg efter Basic mere interesseret i et hul i centerforsvaret, hvor jeg stadig er interesseret i Maksimovic, men alternativt, så er det igen en oplagt mulighed for at hente Vicari, da vi har spillere nok, som SPAL kan få i bytte. Faktisk har vi så mange midtbanespillere, som har Serie B niveau, at vi burde kunne også bytte os Murgia tilbage.
Keita håber jeg stadig på, men det kunne være en fin erstatning for Correa til januar... Hvor jeg tror Correa stadig er på markedet. Specielt fordi Keita er god i både 4-3-1-2 og 4-3-3.
Så prioriteret:
Maksimovic/Vicari (4. centerforsvarshullet i bredden)
Murgia (3/4 trænet i Lazio)
Keita (4/4 trænet i Lazio)
Men reelt, så med Basic ind, og hvis vi så ikke sælger nogen... Så er jeg ret godt tilfreds med Hysaj, Kamenovic, Basic, FA, Pedro og Romero... Specielt under de økonomiske forhold. 2 til fremtiden (Kamenovic og Romero), 2 erfarende til systemet (FA og Pedro) og 2 direkte i startopstillingen (Hysaj og Basic).
Det er ca. 15 mio. for et fint marked... Det skal vi bestemt ikke klage over.
At vi så ikke får Correa, Muriqi/Caicedo, Patric, Fares og Strakosha solgt/forlænget/afklaret er måske skuffende... Dog har jeg det fint med at Patric, Caicedo og Strakosha frit kan finde deres egen klub til en ordentlig løn om et år... Hvis de ikke kan finde sig til rette under Sarri... Og så tror jeg også på, at Correa sagtens kan finde en plads i truppen og blomstre under Sarri, og Fares kan gå på listen over venstre wingbacks, som vi nok en dag finder en ny klub til...
Så jeg er faktisk meget tilfreds.
Også selvom, at jeg håber på salg af Vavro, Jony, Lukaku, Durmisi, Fares, Patric, Caicedo osv. osv... Måske også Strakosha, men det er nok for sent at hente en ordentlig erstatning, som ikke koster en formue.
Jeg ser ikke noget problem i, at vi lejer ham en sæson mere, han har vist meget potentiale og vil passe bedre ind som wing i et 3-mands-angreb...
Så vi ser stadig noget i Alia?
Eller prøver vi ham bare af?
Lazio Reach Agreement With Bordeaux for Basic but Must Resolve Liquidity Ratio | The Laziali Ser ud til vi får Toma Basic, men før det kan lade sig gøre skal vi sælge nogle spillere. Spændende hvad det ender ud med.
Correa May Stay With Lazio as Talks With PSG Have Stalled | The Laziali Ser ud til vi ikke får solgt Correa. Til den pris vi forlanger, tror jeg heller ikke der er nogle klubber der vil gå med til det.
Personligt er jeg glad for at han bliver i klubben.
Set i forhold til, at vi har LA og 3 som ikke kan spille en wing, samt Correa, som måske til foretrække at være støtteangriber, fremfor wing... Så er det oplagt, at vi skifter mellem 4-3-1-2 og 4-3-3 efter taktisk behov.
Så står vi med LA, Correa, FA, Moro, Immobile, Caicedo og Muriqi... Yderligere så har vi folk som Adekanye og Jony, som jeg bestemt ikke vil afskrive til angrebet. For den sags skyld så er Lazzari også en mulighed i højre.
Vi kunne godt hente en wing mere, men vi behøver det ikke. Eller rettere, så er det afgørende om LA regnes som en del af midtbanen eller en del af angrebet. Og jeg ser ham som en del af angrebet.
Derfor står vi overfor, at midtbanen kun er:
SMS, Lucas, Escalante, Cataldi, Akpro... Og Kiyine, Maistro, AA og hvad vi låner fra primavera. Selv med LA hernede, så mangler vi en spiller på starterniveau... Og jeg vil mene, at vi mangler 2.
I forsvaret med Hysaj og Kamenovic, samt en plads mindre i centerforsvaret og Vavro tilbage... Så er der rettere overfyldt end mangler. Radu, Acerbi, LF og Vavro burde være fint centralt... Hysaj, Marusic og Patric kan spille i begge sider... Radu og Acerbi i venstre, LF kan vel stadig spille i højre om nødvendigt... Armini kan spille alle pladser. Kamenovic i venstre og evt. centralt, Lazzari i højre og evt. mere offensivt. Durmisi, Lukaku, Jony...? Der er nok at tage af, så ingen købt før salg.
En afklaring af Strakosha ville hjælpe meget, ellers så har vi 2 gode keepere... Sidste sæson lejede vi et talent i Monaco med forventning om, at han skulle starte for primavera, det var Furlanetto uenig i, så jeg er slet ikke nervøs for 3.-keeper...
Så...
Wing:
kan vi få Brandt eller Orsolini på lån eller til rabat, så ja tak! Gerne til begge. Dog vil jeg ikke tvinges til at sælge for at købe til angrebet. Det skal dog være fra øverste hylde, jeg gider ikke ud og købe endnu en Adekanye eller Kishna... Kan vi lave den vilde handel, så skal vi naturligvis det. Kan vi ikke, så er der ingen grund til desparation. Jeg håber faktisk mere på, at se Jony spille denne sæson, da jeg godt kan lide hans "Beckham i venstre" stil.
Midt:
Vi mangler for mig at se 2 spillere, og dette er vores eneste kritiske mangel. Og jeg ved faktisk ikke lige hvem, at vi skal hente. Jo, jeg så gerne Murgia kom tilbage. Murgia, Cataldi, Escalante og Akpro/Kiyine/Maistro giver vel en fin bænk. Men så skal vi virkeligt have en starter sammen med SMS og Leiva.
Hvem er der overhovedet på markedet, som er på vores pris- og spilniveau?
Castrovilli?
Gagliardini og/eller Sensi fra Inter? (der må være nogen Inzaghi gerne vil hente)
Zaccagni?
Ricci fra Empoli?
Giv mig gerne:
Zaccaghi, Ricci og Murgia... De 2 sidste er vel gratis reg. pga. u21 og "trænet i Lazio"... Og Orsolini, til 15 mio euro? Ja tak!
Så mangler vi bare... 50 mio. euro... Eller 20 mio nu og 30 mere til sommer... Men vi har stadig ikke bare 20 mio. ekstra at smide efter spillere lige nu.
Hvis/når vi sælger Correa så burde vi virkelig kigge på Rolandinho Sallai fra Freiburg, for satan han er godt spillende her under EM for Ungarn.
Ind:
(90-120 = forventer ca. 100-110)
Montipò (5-10), Maksimovic (0), Vicari (4-6), Kamenovic (3), Hysaj (0), Murgia (3-6), RLC (lån+option - 5), Bernadeschi (lån+option - 5), Berardi (lån+option - 10), Raspadori (lån+option - 10), Insigne (40-50), Keita (lån+option - 5)
(tag højde for, at nogen af de 5 lån måske er bedre som køb, så køb og salg vil ca. gå i 0)
(Maksimovic og Hysaj er effektivt set erstatninger for Lazzari og LF)
(der står at vi hente 4 wings, men vi behøver reelt kun 2-3)
(for min skyld kunne vi også gå efter Belotti, og få hele Italiens offensiv udover Chiesa, men Belotti er for god til at spille EL og sidde på bænken)
Fed = forventede startere
Ud:
(95-215 = forventer ca. 110-150, hvis alle smutter)
Strakosha (10-20), Musacchio (0), LF (20-40), Hoedt (lån slut), Vavro (lån/10-20), Lazzari (20-30), Anderson (lån/0-5), Lukaku (0-5), Fares (lån/5-10), Lulic (0), Akpro (lån/0-5), Parolo (0), Minala (0), Jony (5), Pereira (lån slut), Correa (30-40), Muriqi (lån/20), Caicedo (10-15)
(for min skyld kunne vi også gå efter Belotti, og få hele Italiens offensiv udover Chiesa, men Belotti er for god til at spille EL og sidde på bænken)
(jeg forventer 40 mio for Caicedo og Lazzari, hvor det sidste 20 for Lazzari først kommer til næste sommer, men at de penge gives som en garanti, at vi kan sælges videre)
Erstatningsoversigt:
(hvis Y ikke bliver solgt, så bliver X ikke købt - tænk både position og penge)
Montipò for Strakosha (sælg før køb)
Vicari for Vavro (sælg før køb)
Lån med option Berardi/Bernadeschi samt RLC, Keita og Raspadori. Køb er muligt, hvis Caicedo, Muriqi, LF og Lazzari sælges. Muriqi, LF og Lazzari kan også lejes ud med option.
Insigne for Correa kan bliver relevant, hvis Sarri og Insigne vil det nok. Vi har ikke råd til Insigne uden et vildt salg af Correa, og vi har ikke brug for Insigne, hvis Correa bliver. Det kunne vel ende med en byttehandel, hvor Napoli får 5-10 mio. oveni. Men jeg tror bare ikke på, at Napoli vil lade os få Insigne uden, at vi betaler ved kasse 1, denne sommer. Hvis de er frisk på et lån med option, så kan dette være et alternativ til Berardi/Bernadeschi. Correa-Immobile-Insigne virker bare lidt for vildt... Der er også en mulighed for, at det ender med at Correa smutter, hvor vi så kan hente Berardi og Bernadeschi til hver deres wing.
Opstilling:
Reina/Montipò (+Furlanetto)
Marusic/Patric - Maksimovic/Vicari - Acerbi/Radu - Hysaj/(Kamenovic) (+Armini)
SMS/RLC - Lucas/Escalante - LA/Kiyine (+Cataldi)(+Murgia)(+Bertini)
Berardi/Bernadeschi - Immobile/Raspadori - Insigne/(Keita) (+Tare)(+Moro)
Registrering (alle kan spille i alle turneringer):
3 U19: Bertini, Moro, Tare
1 U21 (Serie A - UEFA trænet i Lazio, med i UEFA trup): Furlanetto
1 U21 (Serie A - UEFA trænet i Lazio, ikke med i UEFA trup): Armini
1 U21 (Serie A - tager UEFA trup plads): Kamenovic
3 Trænet i Lazio (Serie A): Murgia, Cataldi, Keita
9 Trænet i Italien (ikke nævnt tidligere): Montipò, Vicari, Acerbi, Kiyine, Berardi, Bernadeschi, Immobile, Raspadori, Insigne
11 Ikke trænet i Italien: Reina, Marusic, Patric, Maksimovic, Radu, Hysaj, SMS, RLC, Lucas, Escalante, LA
Bemærk:
At hente Murgia er gratis i forhold til pladsen i truppen. Et fint alternativ er Keita... Ellers er der ikke rigtigt noget at komme efter til d. 25. plads. begge spillere kan være meget interessant.
Som truppen for over er opstillet, så vil der reelt blive hentet en wing for meget, og derfor bliver det kun 2 af Keita, Berardi og Bernadeschi, hvilket også betyder, at der igen er plads til Armini i UEFA-truppen. Grunden til dette er, at Moro simpelthen er god nok til en rotationsplads. Raspadori, LA og Cataldi (og AA for den sags skyld) kan som sådan også spille en af 2 støtteangriber positioner (tænk LA eller Cataldi bag Immobile og Raspadori/wing, eller Raspadori på en wing).
Vi skal hente minimum en spiller, som er trænet i Italien. Ellers beholder vi Fares eller en udlejet spillere i truppen.
Casasola eller for den sags skyld Djevan Anderson kan tage Patrics plads i truppen til Auronzo...
Det er ikke umuligt, at vi ser folk som Kiyine, Maistro, AA og Dziczek komme foran i køen overfor Akpro. Bemærk at Kiyine vist er venstrebenet, hvilket kan være optimalt til venstre i en 3-mands-midtbane. Derfor forventer jeg, at Kiyine er en del af næste sæsons trup.
Lombardi, Adekanye og Jony kan måske faktisk bruges i et 3-mands-angreb.
4-3-3 uden indkøb eller salg (fed = overskud/ikke reg. i trup):
(Serie C niveau spillere er ikke taget med, så som Falbo og Rossi)
Reina/(Strakosha) (+Furlanetto)
Lazzari/Patric/Casasola/DA - LF/Vavro - Acerbi/Radu - Marusic/Fares/Lukaku/Durmisi (+Armini)
SMS/AA/Akpro - Lucas/Escalante/Dziczek - LA/Kiyine (+Cataldi)(+Bertini)
Correa/(Moro)/Lombardi - Immobile/Caicedo/Muriqi/Gondo/Palombi - Jony/Adekanye (+Tare)
Det der Insigne-Immobile-Berardi angreb...
Det virker da helt fornuftigt for Italien...
Hvilken verden lever vi overhovedet i, når at jeg tror, at der er en chance i helvede for, at vi kan få det til næste sæson?
Og ellers er der Bernadeschi og Orsolini, at vi kan kigge på...
https://football-italia.net/italy-name-u21-euros-squad/
Hvis i manglede en overskuelig indkøbliste :D
Som sagt er jeg klar til at sælge arvesølvet for at kunne hente ind fra den liste...
https://football-italia.net/mancini-names-28-man-euro-2020-squad/
"Sassuolo striker Giacomo Raspadori is in the Under-21 squad for the European Championship, while Cagliari goalkeeper Alessio Cragno, injured Lazio wingback Manuel Lazzari, Vincenzo Grifo, Cristiano Biraghi and Gian Marco Ferrari are cut."
Det var da en spændende liste af spillere, som ikke bliver totalt presset op i værdi denne sommer. Dog kunne 40 mio euro for Lazzari måske havde været rart, men hellere beholde ham...
Cragno, Ferrari, Biraghi, Grifo og Raspadori kunne vi dog sagtens bruge... Hvis vi havde pengene til det.
OG SÅ ER JEG MERE TRÆT AF FOOTBALL ITALIAS NYE LORTESIDE, SOM OPDATERES LANGSOMMERE END INZAGHI KONTRAKT! DET ER VÆRRE END VORES TRÆNER SITUATION!
Har i samme problem?
Jeg håber godt nok, at det bare er børnesygdomme med deres nye side.
Sarri håber jeg mest på, men kunne godt se en anden træner få chancen.
Dejan Stankovic.
1,5 år som træner i Røde Stjerne. 2 serbiske mesterskaber.
108 point efter 38 kampe. 35 sejre, 3 uafgjorte. Dét er en vinder! Ja, de har kun Partizan som kan udfordre dem, men at kunne gå igennem en hel sæson i ligaen uden nederlag kræver at man er besat af at vinde.
Vil gerne have en mean motherfucker på linjen!
De har ikke tabt siden 22.10.2020 i en Europa League kamp ude mod Hoffenheim.
Oversigt over Stankovic' tid i Røde Stjerne:
Han stiller som oftest op med en 4-2-3-1.
Vi har en del spillere, som kan præstere i den formation, men offensivt mangler vi spillere, som kan spille på kanten:
Strakosha
Lazzari-Luiz Felipe-Acerbi-Hysaj
Milinkovic-Torreira
Keita-Luis Alberto-Correa
Immobile
Reina
Marusic-Todibo-Radu-Fares
Leiva-Cuisance
Pereira-Vázquez-Ribery
Caicedo
+Alia, Cataldi, Escalante, Moro, Muriqi, Armini
(der er én spiller over 22 år for meget, så Muriqi skal måske ofres. Muligvis også Caicedo for at få en ny angriber, som kan holde til 90 minutter. Eller også vil vi droppe Ribery.)
Ind:
Todibo - Lejeaftale m. købsoption på 20 mio. euro(Barcelona) - (Alternativt Maksimovic fra Napoli på fri transfer, ellers skal Vavro have chancen!)
Torreira - Lejeaftale m. købsoption på 20 mio. euro(Arsenal)
Cuisance - Lejeaftale m. købsoption på 12 mio. euro(Bayern München)
Keita - Lejeaftale m. købsoption på 10 mio. euro(Monaco)
Andreas Pereira - Forlænget lejeaftale m. købsoption på 10 mio. euro(Man Utd) (Tror Pereira vil være brugbar i en 4-2-3-1. Eller som PtL foreslår Orsolini. Klassespiller, men selvfølgelig til en højere pris)
Ribery - Fri transfer
Hysaj - Fri transfer
Franco Vázquez - Fri transfer / André Anderson / Ianis Hagi 10 mio. euro / Mattia Zaccagni 15 mio. euro
Venstre back Borna Sosa fra Stuttgart er en drømme signing, men konkurrencen er hård. 25+ mio. euro. Derfor er han ikke med.
Det her synes jeg faktisk ret godt om...
Træner: Sinisa Mihajlovic
System: 4-2-3-1 (det kunne med vores spillere nemt mere ligne en 4-1-4-1 eller 4-1-3-2 alt efter modstanderen og kampen)
Sportsdirektør: Alessandro Nesta
Øjeblikkelige indkøb (hvem de erstatter):
- Soriano (Parolo)
- Orsolini (Pereira)
- Sansone (Lulic - Keita er også en mulighed her)
- Murgia (Parolo)
- Vicari (Hoedt)
Senere indkøb efter behov og økonomi (hvem de erstatter):
- Bonifazi/Tuia (Musacchio+Vavro)
- Montipò (Reina)
- Keita? (Muriqi solgt eller lejet ud - eller erstatning for Immobile, Correa eller Caicedo - trænet i Lazio - jeg ved dog ikke om Miha kan tolerere hans forhold til disciplin)
- Biraghi? (Fares ud på lån - VB starter)
- Castrovilli? Giagliardini? Esposito? (Lucas og Akpro - CM starter - vi skal bruge 2, hvis SMS smutter, dog tror jeg ikke, at han løber skrigende væk fra sin landsmand)
- Ricci? (LA erstatning om nødvendigt...)
Mål:
Strakosha*
Reina/Montipò
ekstra: Furlanetto*
Forsvar:
Radu - Acerbi - LF - Lazzari
Marusic - Vicari - Vavro/Bonifazi/Tuia - Patric
ekstra: Fares/Biraghi
Midtbane:
SMS - Escalante
Cataldi* - Murgia*
ekstra: Lucas og Akpro (/alternativer)
Offensive:
Orsolini - LA/Ricci - Correa
Immobile
Moro** - Soriano - Sansone
Caicedo
ekstra: Muriqi/Keita
(Jony kan tage Moro's plads, vores wings burde kunne bytte side uden problemer)
Eneste spørgsmål er reelt om Muriqi, Lucas, Akpro eller en tredje får den 25. plads i EL truppen... Fares får enten en plads eller bliver erstattet ved, vi køber en starter til venstre back, hvor Radu så både vil spille back og centralt. Det kan også ende med at alle 3 ryger ud. Der vil på grund af Furlanetto er under 21 også være en plads i Serie-A-truppen, som der ikke er i EL til en trænet-i-Lazio-spiller. Dog kan der være et spørgsmål om, hvem som ender i Salernitana, og hvem som forbliver på Lazio-kontrakt...
Der er også en mulighed for, at vi henter Tuia til centerforsvaret som sidste-valg frem for Bonifazi, hvis der skal spares penge.
Spillere som Kiyine, Dziczek, Jony (som venstre wing), Vavro, AA, Maistro, Casasola, Adekanye, Lombardi, Palombi og Reina kan også sagtens alle blive testet af Mihajlovic inden at vi køber stort ind...
Jeg håber blot på, at den offensive trio er øjeblikkeligt på vej.
Jony kan jeg bestemt set et potentiale i, hvis det er på en offensiv position. Vavro forventer jeg næsten, at Miha kan sparke noget Balkan-attitude ind i. Der er faktisk en del spillere med potentiale, som Miha måske kan bruge til noget.
Falbo, Rossi og Durmisi kunne man også håbe på, men jeg tvivler meget...
Andre overvejelser:
Vi kommer nok til at se en del serbere frem for albanere i fremtiden... Hvilket ikke gør mig noget, der er en hel del talent at finde for næsten ingen penge i den serbiske liga...
Om nødvendigt, så har jeg det fint med denne startopstilling til næste sæson:
Strakosha
Marusic - Vicari - Acerbi - Radu
Giagliardini - Escalante
Orsolini - Soriano - Keita
Caicedo
Fredags tankemylder (må tages med et gran salt) Ingen chl og dårligt spil gennem store dele af sæsonen, jeg tror Lotito og Tare har besluttet sammen med Inzaghi at han har drevet det så langt han kunne og deres veje skilles. Inzaghi har været loyal klubmand i over 20 år, hans ambitioner stemmer bare ikke overens med Lotitos måde at styrer klubben. Vi er en sub top klub, der er økonomisk velfungerende og skal kvalificerer os til chl i ny og næ. Vil gætter på Lotito er tilfreds med hvert 3 eller 4 år. Vores trup kommer til primært til at bestå af lidt "ældre" spillere købt til discount pris ala Acerbi, Luis Alberto og Immobile samt unge spillere købt med tanke på videre salg med stor gevinst som Strakosha (forhåbentlig) og Sergej, resten af truppen skal suppleres af spillere fra egen avl og spillere fra/til næste Lotito projekt (når Salernitana er solgt, køber han nok en ny serie b/c klub med samme formål). Ivan Juric tager over efter Inzaghi, imens Tommaso Rocchi bliver kørt i stilling hos Primavera. Juric spiller stort set samme system som Inzaghi, så de spillere der nu bliver ikke for den helt store omvæltning. Dette bliver ikke en genopbygning eller overgangs fase, da han passer fint i Lotitos filosofi. Taktikken bliver en 3-4-2-1, med 2 kontrollerende defensive midtbanespillere og 2 frie playmakere bag Ciro Immobile der går ind til sæsonen som holdets frontfigur og kaptajn. Truppen Montipò Reina, Angeletti Maksimovic, Felipe Ramos, Acerbi Patric, Vicari, Radu - Armini, Kamenovic Lazzari, Amrabat, Cataldi, Dimarco Marusic, Murgia, Escalante, Fares - Akpo, Parolo, Ndrecka Zaccagni, Luis Alberto Andre Anderson, Vazquez - Moro, Castigliani Immobile Zaza, Muriqi Indkøb Ialt 11 nye spillere for 65m euro. Lorenzo Montipò, Benevento 5 m euro. På trods af deres nedrykning har han stået en fin sæson. Vi havde en liste 4-5 navne. Best value for the money. Vincent Angelini, Celtic 0 m euro. Stort talent med interesse fra flere forskellige top klubben. Han skal overtales med en god karriere plan. Et par år på Primavera og når Montipò sælges videre skal han tage over. Nikola Maksimovic, Napoli 0 m euro. God forsvarspiller i sin bedste alder. Heldigvis for os passer hans rolle og hans løn ikke sammen hos Napoli. Han træder direkte ind og lapper et stort hul i forsvaret, eneste spørgsmål er om han eller Ramos skal spille i midten med Acerbi til venstre. Francesco Vicari, Spal 5 m euro. SPAL missede oprykning og tager endnu et år i Serie b hvilket kan hjælpe lidt i forhandlingerne. Han kender systemet, har en god alder og burde stille sig tilfreds med en backup/rotations rolle. Dimitrije Kamenović, Cukaricki 2.5 m euro. Købt i januar, kommer til her til sommer. Ukendt for mig, men omtalt som en ny Kolarov. Jeg ser ham som venstre midtstopper, han 1.88. Han tager et år som 3 valg og spiller Primavera. Sofyan Amrabat, Fiorentina 20 m euro. Fiorentina har haft en elendigt sæson, og lå længere lidt over nedrykningskampen. Han var ikke en del af problemet men heller ikke den spillede de troede de købte for Ca 12. Han genforenes med Juric, skal styrer midtbanen og bliver en sommerens 2 dyre indkøb. Federico Dimarco, Inter 0m euro. Endnu en spiller genforenes med Juric. 5 mål og 5 assist i denne sæson. Virkelig flot. Han kommer til fra som del af en byttehandel. Alessandro Murgia, Spal 2.5 m euro. Vi har problem med spillere fra egen avl og henter derfor ham hjem som arbejdesmand og rotation til midtbanen. Mattia Zaccagni, Verona 25 m euro. Vi overhaler Napoli indenom og snupper endnu en spiller der har arbejdet sammen med Juric. Han skal sammen med Luis Alberto skabe spillet fra den offensive midt. Franco Vazquez, Sevilla 0m euro. Bliver hentet ind som rutinet afløser og backup på den offensive midt, hvor unge spillere som Moro også forventes at få masser af spilletid. Simone Zaza, Sassuolo 5m euro. Immobile er selvskrevet, Muriqi for endnu en sæson for at bevise noget. Zaza kommer ind 3 valg. Han har rutine, prøvet lidt af hvert og kommer ind for at bidrage med hans velkendte arbejdsindsats når det kræves. Plus han laver ret mange mål mod merda. Salg 8 spillere (plus det løse) 153.5m euro Strakosha, 20m euro. Droppet i denne sæson til en svagt spillende Reina. Interesse fra prl klubber, håber prisen stadig ligger omkring de 20m euro. Vavro, 10m euro. Huesca. Durmisi, 1m euro. Lukaku, 3,5m euro. Antwerpen. Jony, 4m euro. Osasuna Caicedo, 8m euro. Han vil gerne have mere spilletid og har været rygtet væk stort hele sæsonen. Måske Torino kunne være en mulighed hvis de både sælger Zaza til os og Belotti til Acm eller lign. Correa, 30m euro + Dimarco. Inter er lidt presset på økonomien og står til at sælge Martinez til enter Barca eller Real for Ca 80m euro. Vi for en startende vwb og masser af penge til at gøre vores indkøb. Plus hvis min teori om Inzaghi til Inter holder, så giver det super god mening. Hvis Inzaghi skulle vælge f.eks Sevilla kunne Correa og Luis Alberto bytte plads og vi skulle så betale for Dimarco eller finde en anden wingback. Sergej, 80m euro. Tror tiden er inden til at han skal videre. Real, Barca, Man U, Psg og sågar Juve skulle have følerne ude, vi sælger forhåbentlig ud af serie A og har økonomien på plads. Så er der råd til januar indkøb hvis truppen skal forbedres. Nævneværdige afgange. Lulic kontrakt udløber og er færdig i klubben efter en flot karriere. Og mon ikke at han bliver udskiftet i 71' af sidste kamp. Leiva bliver fritstillet og er fri til at finde sig en ny klub. Han har haft nogle gode år, men hans niveau er faldende og alderen er imod ham. Mulige alternative transfer/investeringer. Romagnoli Ricci Esposito Så deeet ✌️ god fredag 🤣
Der er vel også en anden tilgang...
Casasola, AA, Dziczek (hvis han nogensinde kommer sig) og Kiyine har leveret for Salernitana, mens Maistro også har for Pescara...
Udover Adekanye og Palombi, som måske også kan blive til noget.
Og så er der Armini, Moro og Tare...
En blanding af lån, spillere tilbage fra lån og talenter kan tage sig af en del.
Dog skal det bemærkes, at vi stadig vil skulle hente 1-2 målmænd og 2-3 forsvarsspillere udover, hvad vi kan finde internt.
Milan skulle have meldt ud, at Romagnoli ikke er til salg, så jeg tænker Vicari og Ferrari til forsvaret, mens Montipò til kassen (forhåbentligt rykker Benevento ned, så den handel er oplagt). Så mangler vi stadig en starter til venstre wingback, og det er stadig Biraghi. Mens Keita og Murgia for mig stadig er oplagte, da de har noget at tilbyde, og de kan gøre truppen breddere.
Ja, det er tosset, vi skal kunne forvente Caicedo og Strakosha bliver, men jeg holder fast i drømmen... Men jeg frygter godt nok, at det bliver Reina og Muriqi i stedet.
Dog må det være muligt, at vi kan hente en offensiv midt, hvor SPAL bliver i Serie B... Hvilket også hjælper os med Vicari og Murgia, men Esposito burde også være til at snakke med... Spørgsmålet er dog, om han ikke er bedre på en af pladserne ved siden af CCM... Det gør Cataldi skal mere i spil på disse pladser, men også, at vi stadig kan kigge på Ricci fra Empoli...
Interessant trup:
Strakosha**, Montipò*, (Furlanetto)
LF, Patric
Acerbi*, Vicari*
Radu, Ferrari*
Lazzari*, Marusic, Casasola
SMS, Murgia**
Lucas, Escalante, Esposito*
LA, Ricci*, Cataldi**
Biraghi*, Fares*
Correa, Keita**, (Moro)
Immobile*, Caicedo, (Tare)
En god del af de nye ansigter kan hentes på lån med option... SPAL kan ikke holde på Vicari, Murgia og Esposito, når de ikke spiller Serie A. Det samme gælder Montipò, hvis Benevento rykker ned. Ferrari, Ricci og Biraghi vil koste penge... Keita kan også koste lidt...
Af afgange, så er det nævnt, at der er klubber, som vil betale penge for Muriqi, mens vi har en del spillere ude på lån, hvor der snakkes om, at det kan eller skal blive permanent (Lukaku, Joni, Vavro m.fl.)...
Og det kan være, at Ricci og Esposito må droppe for Kiyine og Andre Anderson, hvis der ikke er penge nok. For det er stadig store penge, at jeg bruge her... Vi snakker om indkøb for ca. 50-80 alt efter forhandling, spillere vi kan få på lån osv. Måske kan noget af det skubbes ned med byttehandler. Evt. kunne SPAL tage over for Salernitana som vores andethold i Serie B... De spillere samme system som os, vi henter 3 af deres spillere... Kiyini, Anderson osv. den anden vej på lån virker vel kun fair... Vi snakker trods alt om spillere, som spillede Salernitana i Serie A. Ellers vil Salernitana måske leje vores spillere til at spille Serie A... Også selvom de ikke længere agere reservehold for os.
Realistisk trup:
Reina?, Montipò*, (Furlanetto)
LF, Patric
Acerbi*, Vicari*
Radu, Ferrari*
Lazzari*, Marusic, Casasola
SMS, Murgia**
Lucas, Escalante, Cataldi**
LA, Kiyine/Akpro/AA
Biraghi*, Fares*
Correa, Keita**, (Moro)
Immobile*, Muriqi?, (Tare)
Set i lyset af vores kamp i Firenze og de realistisk konsekvenser, så er jeg nået hertil:
Logikken bag er, at det er på tide til en genopbygning af truppen.
Spillere som hvis fremtid skal overvejes, hvis vi ikke spiller CL og et godt bud kommer ind:
LF, LA, SMS og Correa. Der er 150-200 mio euro i de 4 spillere, og vi har brug for en del nye spillere til ca. 10 mio. i snit. Vi kan ikke bare blive ved med blindt at fastholde stjerner, hvis vi samtidig mangler startere på halvdelen af pladserne.
Spillere som vi nok ikke kan holde på, og skal gøre alt for at beholde:
Caicedo. Han er virkelig værdiful som vice-Immobile, og en god supplerende type-angriber. Dog spiller han ikke fast, og vil meget vel gerne videre til en klub, som kan give ham fast spilletid. Dog hvis Correa bliver solgt, så kan der måske være en chance for at holde på ham.
For ½ år siden så stod Strakosha også på denne liste, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at han bliver. Reina har stået elendigt, og Strakosha har stadig ikke spillet.
Spillere vi burde kunne holde på, og kan bestemt bruges til næste sæson:
Acerbi, Radu, Lazzari, Marusic, Lucas, Escalante og Cataldi... 7 spillere til venstre forsvar, højre wingback og den defensive midt. Der kan i teorien hentes spillere til højre WB og venstre CB, da Marusic kan spille i venstre og Acerbi centralt, men det skal vi altså arbejde hen imod er noget, som sker til nøds. Acerbi har nogle vilde indlæg fra venstre (samme som Radu).
Så er der naturligvis også Immobile, som er lidt i en kategori for sig. Jeg kan ikke forestille mig, at han har lyst til at blive solgt, eller at vi har lyst til at sælge. Han har de rigtige omgivelser, og de rigtige forhold. Der er ingen logik i, at han ville til en anden klub.
Spillere, hvor vi bør kunne finde noget bedre, men det kan ikke udelukkes, at de er i truppen til næste sæson:
Reina, Patric, Fares, Lulic, Akpro, Pereira og Muriqi. Jeg forventer at enten bliver Fares lejet ud, ellers at Lulic får en free transfer. Jeg satser mest på et lån til Fares.
Det er svært at forestille sig, at vi henter 2 spillere i et marked til en position. Typisk bør vi kunne starte første kampe af næste sæson uden at være tvunget til at starte med nyindkøb (nyindkøb levere stort set aldrig fra starten af sæsonen, og specielt ikke i første kamp).
Maksimale indkøb til en EL-trup (muligheder er ikke i prioriteret rækkefølge):
(Hvis LF, LA, SMS eller Correa sælges, så skal de naturligvis også erstattes... Det gælder også Muriqi og Caicedo...)
- 1-2 keepere af folk som (jeg kan ikke forestille mig, at Reina ikke er vores reserve til næste sæson, og det er vel også fair nok, jeg så dog hellere, at vi fik 2 nye keepere): Musso, Cragno, Audero, Silvestri, Montipò, Dragowski, Trubin
- 3 forsvar af folk som (behold Acerbi og Radu i venstre, + LF i højre): Lovati, Izzo, Bonifazi, Vicari, Ferrari, Romagnoli... Vicari har jeg mest fokus på, da vi skal bruge en højrebenet CCB, som vil kunne sidde på bænken, kender positionen og kender italiensk fodbold.
- Biraghi som startende VWB. Udover Vicari, så er det handlen, som bare skal ske, og den burde allerede være lukket på dagen, at markedet åbner. Som reserve kunne vi købe en ny mere, men det er nok reelt mere risikabelt end at lade Lulic eller Fares (som begge har vokset i foråret) få chancen. I hvert fald i sæson opstarten, hvor de kæmper om den anden plads i truppen for VWB. Er de ikke gode nok, eller vi kan lave en god handel, så er der også andre muligheder, fx: Lazovic
- 2 central midt af folk som disse: Ricci (Empoli), Zaccagni (Verona), lej Gagliardini/Sensi el. lign. fra Inter med option... Murgia savner jeg. Og han er en del af en liste af spændende spillere fra SPAL (specielt Esposito) og Spezia, som passer til, hvad vi har brug for på vores bænk...
- Angrebet: Keita er trænet i Lazio, og jeg mener klar, at vi skal prøve at hente ham hjem for at have mere bredde i vores trup. Og siden, at jeg ikke kan forestille mig, at enten Correa, Caicedo eller Muriqi smutter, så virker det klart som, at han kan komme ind som en erstatning.
Drømmen:
*Dragowski*/*Montipò*
*Izzo*/*Bonifazi* - *Romagnoli*/*Vicari* - Acerbi/Radu
Lazzari/Marusic - ?SMS?/*Ricci* - Lucas/Escalante - ?LA?/*Zaccagni* - *Biraghi*/*Lazovic*
Immobile/Caicedo - ?Correa?/*Keita*
+ Cataldi, *Murgia*
U21 (køb, lej, egne talenter): vi skal bruge en HWB til at sikre bredden på wingbacks, så Marusic kan bruges i forsvaret og i venstre alt efter behov. Moro skal også spille, og jeg mener spille. Muligvis også Tare, hvis han er moden nok.
Ja, for mig ville det være en drøm, hvis vi kunne få en mindre formue for LF, som ellers konstant er skadet. Og det samme gælder Muriqi. Dog skal der nok mere til end blot en formue for Muriqi og LF før, at vi får råd til alle de spillere... Også selvom nogen vil være på lån med option eller krav om køb.
Jeg ved godt, at det er tosset og voldsomt, at vi skal bytte over halvdelen af truppen ud, og jeg forventer ikke meget mere end det halve sker, men vi har brug for, at der sker en mindre revolution på i hvert fald vores bænk, og gerne også i form af en ny startende VWB og HCB.
Lige nu, så er mine realistiske ønsker (uden forventninger om salg):
- 1 keeper (i kan se listen over, jeg kan ikke afgøre, hvem som er mest optimal, og de er vist alle bedre en Reina).
- *Vicari* + startende HCB (Izzo?)
- Murgia + 1 midtbane mere (Ricci?)
- *Biraghi*
- Keita (ved ikke om denne er realistisk pga. hvordan Lotito, Tare, Inzaghi og Keita har det med hinanden, men det virker for mig, som en rigtig god handel, hvis alle personlighederne kan finde af det med hinanden...)
Vi skal bare købe Vicari og Biraghi. Det vil være fallit, hvis vi ikke henter de 2 til sommer. Alt andet kan vi snakke om, men Biraghi er vores Lazzari i venstre, mens Vicari sikre et billigt bænkbart alternativ på CCB. Herefter, så skal vi altså hører Murgia, om han vil hjem, men den handel er ikke så indlysende som Vicari og Biraghi.
Hvis vi så kan få spillere som Romagnoli og Zaccagni (udover det nævnt over), så klager jeg bestemt ikke, men det sker nok ikke uden, at der sælges af LF, LA, SMS og Correa...
Medmindre vi sælge en af stjernerne (Real skulle være klar med 70m euro for Sergej), så tror jeg det bliver en rigtig sparer sommer. Fra Bradaric og Bastoni til venstre back, kigger vi nu på Parisi fra Empoli og Gallo fra Lecce. Begge unge italienske spillere. Men uden den store erfaring, kunne tyde på Fares bliver første valg næste år. Og med Tares udtalelser om Muriqi og at de tror på ham, lyder det til at han for en sæson mere til at bevise sig.
Af spændende rygter er måske Maksimovic gratis fra Napoli, Hysaj gratis fra Napoli (tror dog Milan napper ham) og så Lidandro Martinez fra Ajax, men det er med et prisskilt på 20+ m euro. Rygterne om Borre er gået lidt i stå, men at få ham ind på en fri transfer ville frigøre salg af Muriqi eller Caicedo som bliver ved med at blive rygtet væk.
Hvorfor er det, at altid Atalanta kigger på spillere som Charles De Ketelaere og ikke os?
Har vi overhovedet været sat i forbindelse med noget spændende til sommer? Det her ville være en oplagt spiller til bredden, som dækker for SMS og LA på midtbanen på kort sigt. Og en mulig starter indenfor en overskuelig fremtid.
https://www.football-italia.net/169111/atalanta-and-milan-track-de-ketelaere
Kunne man forestille sig Jesper Lindstrøm som en relativt billig vice-LA? Det er ikke en drømme signing, men han har et fremragende blik for spillet, når han har bolden(ved ikke helt hvor god han er uden bolden).
Det store alternativ og totale ændring til sommer (ved dog ikke, om dette er muligt uden CL, og spiller vi CL, så er det nok stadig med Inzaghi og Tare):
Dette er ikke nødvendigvis ønskeligt, men det er et alternativ, som jeg tænker lidt over, hvis vi virkeligt vil noget nyt.
Sportsdirektør: Nesta
Træner: Mihajlovic
System: 4-1-4-1 (en angriber og centerforsvar ud, 2 wings ind)
Opstilling med nuværende spillere: Strakosha/Reina; Lazzari/Marusic/Patric/Armini, 2x Acerbi/LF/Radu/Hoedt/Musacchio/Armini, Radu/Marusic/Fares/Lulic/Patric/Acerbi; Lucas/Escalante/Cataldi; Pereira/Lazzari, 2x SMS/LA/Akpro/Parolo/Cataldi , Correa/Lulic/Fares; Immobile, Caicedo, Muriqi
Køb/lån med option af geografiske grunde og tilknytning til klubben: Murgia, Vicari, Bonifazi og Keita
Tilbage fra lån og testes: Andre Anderson, Adekanye og Maistro
Lån aktiveret: Pereira
Mihajlovic henter: Skorupski og Orsolini*
Mihajlovic henter på sigt nogen af: Soriano, Sansone og Barrow
Ny trup:
Mål: Strakosha**/Reina, Skorupski (Furlanetto)
HB: Lazzari*, Patric/Casasola
CB: Acerbi*, LF, Vicari*, Bonifazi*, (Armini)
VB: Radu, Marusic, [Fares]
DM: Lucas, Escalante, Cataldi**
4 offensive pladser: Correa, Orsolini*, SMS, LA, Pereira, Keita**, Murgia**, Adekanye/AA/Maistro* (Moro)
Ang: Immobile*, Caicedo, Muriqi/Barrow
Fares lejes ud (hvis Strakosha sælges) med henblik på at tage over for Radu (i truppen, Acerbi dækker muligheden for en mere defensiv VB), Lucas er allerede erstattet i truppen (Cataldi og evt. Dziczek), på mål skal vi muligvis ud og finde både første og andetvalg til sommer og sommeren efter... Svært at vurdere.
Patric og Radu kan endeligt spille på deres naturlige positioner.
På de offensive pladser, så er det nok:
Orsolini/Pereira/Adekanye?, SMS/Murgia, LA/Pereira/AA?/Maistro?, Correa/Keita
SMS og LA sælges evt. så vi kan få Soriano, Sansone og Barrow med de samme. Jeg ser ikke et problem i at komme af med Reina, SMS, LA og Muriqi for Skorupski, Soriano, Sansone, Barrow og penge... Og så beholde Strakosha, hvis det er muligt.
Lulic, Musacchio, Hoedt, Parolo og Akpro ser jeg som færdige... Akpro kan dog måske bruges, men jeg kan ikke se en plads i truppen til ham.
Og ja, dette kommer nok ikke til at ske, men det er et tankeekperiment.