Glædelig november venner,
Så er der allerede 2 måneder til det næste transfermarked åbner. Så hvad tænker i, at vi står og mangler til januar?
Tænker lidt jeg vil gå truppen igennem, som jeg plejer. Dog først vil jeg gøre det nemt for dem, som ikke gider læse en roman.
Jeg har et ønske til januar og kun et:
Nikola Milenkovic fra Fiorentina. Vi skal hente en startende HCB!
Også selvom han skulle blive den dyreste spiller i Lotito eraen (husk på SMS, Zarate og Muqiri er lige nu øverst på den liste med ca. 20 mio. euro).
Lån for 5 mio. euro nu og 25 mio. mere til sommer, hvis vi spiller CL igen i 21/22-sæsonen.
Kumbulla havde nok været bedre, men det smed vi i vasken...
Så til sommer kan vi se på VWB, om vi skal bruge en centerforsvar mere, om vi beholder Pereira eller henter en anden, eller om der er andre steder, hvor der dukker huller på.
Ud (som er en del af truppen):
Djevan Anderson, Vavro og Patric.
Vavro og Patric er lidt afhængige af, at vi faktisk køber en HCB.
Ind i truppen: Lulic, Radu og den nye HCB
(vi må vist lave 3 udskiftninger til CL, Radu er med der, men kommer ind i Serie A truppen også)
Reel forventning:
Vi er glade og tilfredse med vores trup, og Patric regnes som en fin reserve for LF i højre... :'(
GENNEMGANG
Mål:
Reina har vist sig som en reel udfordre til Strakosha. Det virker som om, at vi endeligt har vores 2 keepere, som begge kan bidrage. Jeg kunne måske ønske, at vi faktisk havde en tredje mulighed, men det ville sende det helt forkerte signal, hvis vi begyndte at kigge efter målmand nummer 3 lige nu. Proto kan jeg ikke forestille mig gør andet end at gå på pension til sommer. Han er reelt færdig. Alia kan jeg ikke blive klog på dog, så det er vel fint nok. Han burde dog nok få en sæson i Salernitana med seniorerfaring, før at han kan blive taget seriøs som 3.-valg.
Forsvar:
HCB:
Det evige hul. Det står nok til at LF er starteren her, men kun fordi, at han kan spille alle 3 pladser i forsvaret. Som jeg ser det, så skal vi have 4 startere. En på hver plads og så LF. Samtidig har vi Patric, som bare kun er HB i en 4-back-kæde... Han kan ikke spille vores system. Armini er fremtiden. Det er som om, at vi bare har alt andet end den naturlige starter på denne position. Lad os nu få købt ind.
CCB:
Hoedt, Acerbi, Vavro. Endeligt har vi nogle store klodser. Og så vokser LF vist stadig? Med indkøbet af Hoedt (som bliver bedre kamp for kamp imo) og hvis Vavro vokser med opgaven, så er vi faktisk ret godt dækket.
VCB:
Med Hoedt centralt, så kan Acerbi gå i venstre og have mere frihed til at deltage i det offensive spil, hvor han (OGSÅ) har rigtigt meget at bidrage med. Han lægger vidunderlige indlæg fra venstre til SMS, og det bliver bare ikke meget bedre. Radu er nok færdig, men han er stadig en snu reserve at have. Måske har Radu samme problem som Patric, men så er der også Hoedt og LF.
Forsvaret:
Vi mangler stadig en startende HCB, men så er det hele også ved at være på plads. Kunne man få en Acerbi i højre, så siger jeg ikke nej. Izzo er specialt interessant for mig.
Acerbi, *ny* og LF/Hoedt til at starte. Armini som fremtiden. Radu som loyalitetsrotation. Patric passer ikke ind i systemet og skal videre. Vavro skal enten vise noget til træning eller blive lejet ud til SPAL el. lign., hvor han kan få noget erfaring i at spille CCB i en 3-5-2. Dog forstår jeg stadig ikke rigtigt, hvorfor Vavro blev hentet fremfor Vicari (CCB; som kender pladsen, systemet og ligaen fra SPAL; er Laziofan så vidt jeg ved, og italiensk). Vicari ville jeg gerne købe til sommer, hvor han har 1 år tilbage på sin kontrakt.
Nå ja, og så kan Parolo jo tydeligvis spille i forsvaret, hvis det er nødvendigt, og så vidt jeg ved kan Lucas også, eller rettere Lucas kan spille sin position lidt mere defensivt og så med kun 2 forsvarsspillere.
Wings
HWB:
Lazzari og Marusic dækker pladsen rigtigt godt med forskellige ting at byde på. Akpro kan måske spille positionen. Det ville være rart, hvis han kunne. For så kan vi komme af med Djevan Anderson, som bare permanent burde blive sendt til Salernitana. Patric kunne måske bruges her, men det bliver han ikke, så det er endnu en grund til at Patric skal videre. Den eneste grund til at holde på Patric ville være, at vi med ham og Radu vil fastholde vores taktiske mulighed for at spille med 4 forsvarsspillere, og det kan vel give mening, når man kan have 12 spillere på bænken.
VWB:
Fares starter. Marusic er vel et fint 3.-valg (ikke mere). Og så er spørgsmålet, om Lulic kommer tilbage på et ordentligt niveau. I forhold til Lulic' rolle i truppen, så vil han nok som minimum blive prøvet i anden halvdel af sæsonen som reserve for Fares, og så gør vi nok status til sommer, om der skal købes. At Falbo er gået til Serie C i stedet for B, og Durmisi, Lukaku og Jony alle virker helt færdige... Så kunne det hele pege på, at vi med fordel kunne købe en 19-20 årig til VWB, som så kunne sende til Salernitana til sommer. Så er vi helgarderet. Fares er helt sikkert en af de 2 til rotation, Marusic er helt sikkert til højre og kun en nødløsning, Lulic er et stort spørgsmålstegn og så har vi bare ikke andet. Vi kunne med fordel gå på jagt efter en LF til denne plads. Hvis Kiyine var i spil, så var han en del af truppen lige nu.
Wings:
Vi har egentligt spillerne, der er bare mange spørgsmål. Vi har en del Salernitana spillere, som kan spille pladserne, men ikke godt nok for os, og så vi reelt 2 i hver side, hvis Lulic kommer tilbage på niveau. Men jeg kunne godt bruge en LF-agtig spiller på hver plads til 3.-valg og fremtiden.
Central midt
Ankermand:
Lucas er Lucas. Han levere i de store kampe, og vi har Escalante, Cataldi, Parolo og Akpro til hvad der nu ellers er behov for taktisk. Der er en starter og alternativer af enhver slags. Der mangler vi intet foreløbigt.
De andre 2:
LA, SMS og Pereira giver os offensive muligheder. Pereira har ikke fået meget spilletid og skal stadig spilles ind. Det er vel fint nok til det taktisk perspektiv. Cataldi kan også være offensiv og i teorien kan Lulic vel også. Vi har også Andre Anderson, Moro og Czyz, som måske kan blive til noget. Det er fint for mig. Det er trods alt normalt, at man har mere box-box spillere end 8'ere (SMS) og 10'ere (LA) på begge pladser.
Af box-box har vi Akpro... Ja, behøver vi mere? Han er virkelig en voksende oplevelse. Samtidig så er der Parolo, Cataldi og Lulic, som nærmest er en del af klubinventaret, som også kan bidrage. Kiyine, Dziczic m.fl. skal nok også kunne blive til noget.
Central midt:
SMS-Lucas-LA starter, og så har vi en væld af interessante alternativer. Akpro, Escalante, Cataldi, Parolo og Pereira giver os alle mulige taktiske muligheder.
Angreb
Immobile... Og så stod vi blot og manglede angriber nummer 4 sidste sæson. Og det virker til, at vi har købt den rigtige. Muqiri har i hvert fald størrelsen, potentialet og attityden til at passe perfekt ind. Han skal blot have mere spilletid. Caicedo kan vi måske være utilfreds med, men tænk lige på, at sidste sæson lavede han en del afgørende mål og specielt skabte plads til andre. Og Caicedo er 4.-valg nu... En så vigtig angriber sidste sæson er nu nummer 4. Så stærkt har vi ikke været før offensivt under Lotito. Selv den sæson hvor Zarate, Rocchi og Pandev alle leverede...
KONKLUSION
Køb os venligst en startende HCB...
Tjek lige denne liste, og hvis vi er videre fra gruppen i CL, så er vi interessante for stort set alle... https://www.transfermarkt.com/transfers/endendevertraege/statistik?plus=0&jahr=2021&ausrichtung=Abwehr&spielerposition_id=3&altersklasse=alle&land_id=0&yt0=Show Eller denne:
Romagnoli... Det ville koste hele bondegården... Men vi køber en spiller denne vinter og så er hele vores startopstilling på plads... At han er venstrebenet løser i HCB problematikken andet end at LF definitivt blive fast på den position. Så er forsvaret Acerbi-Romagnoli-LF startende og Radu-Hoedt-Armini i bredden til fremadrettet.
Izzo er skadet og har en lang kontakt med Torino, så det er nok ikke vejen frem.
Milenkovic fra Fiorentina er måske den bedste mulighed. Hvis vi har råd... Han passer nok perfekt på vores behov... Men igen koster det (som med Romagnoli) hele bondegården.
Kunne vi stå med Acerbi-Romagnoli-Milenkovic og Armini-Vicari-LF til forsvaret næste sæson ville jeg være meget glad, men sådan er virkeligheden ikke.
Udover mine tossede drømme om forsvaret:
Så er der kun Lulic spørgsmålet og et behov for at hente en masse LF-agtige supertalenter for billige penge. Specielt mangler vi en angriber (som kan blive Serie B topscore på et lån næste sæson - dette kunne være Adekanye, men så ville jeg hellere sende ham til Salernitana end Cadiz' bænk), en keeper og en wingback i hver side...
Men reelt er det eneste behov lige nu, at vi finder et seriøst alternativ til at Patric næste starter fast på HCB... Det er bare ikke holdbart. Og Hoedt, Radu og Vavro er fine spillere, men det er ikke dem, som bør være faste startere til efteråret, hvis vi forhåbentligt spiller CL knockout...
Dette er sikkert en helt igennem tosset idé... Men det kan ende med at både Muqiri og Caicedo skal erstattes denne vinter. Jeg så gerne Muqiri blive lejet ud i Serie A, mens det er op til Caicedo, om han vil sælges.
Jeg tænker, at vi kan hente Caputo i Sassuolo og Nzola i Spezia.
Gerne begge på en slags betalt lån med option. I betaling vil jeg tilbyde Caicedo, Muqiri, Djevan Anderson (DA), Parolo og Vavro (og Proto, Durmisi, Kiyine og De Gennaro...). Her kan spillerne også blive byttet lige over, dog er jeg ikke interesseret i at sælge Muqiri (det vil være et økonomisk tab, hvor vi stadig potentielt kan få meget ud af spilleren til næste sæson). Caicedo er kun med på listen, hvis han selv kræver det. Jeg mener selv, at vi bruger ham alt for lidt, og han simpelthen skal spille. Både pga. hans niveau, mens også fordi Immobile skal have nogle pauser. Immobile burde spille 180 af 270 minutter. Men Correa og Caicedo burde begge ligge på omkring 120-150... Hvor der så er 60-120 min til 4.-angriberen.
Caputo er en spiller som bliver ved med at score mål lige meget på hvilket niveau, så hvorfor ikke også i Champions League? Han er 1 år ældre end Caicedo, så det kunne oplagt være et direkte bytte. Enten som lån med en slags option eller en slags køb. Og så skal der nok også smides et par andre spillere oveni til at gøre det spændende.
Nzola så vi selv for Spezia... Vi kunne med fordel tilbyde et byttelån med Muqiri, hvor vi har en option på at købe, men de ikke har. Her kan ekstra spillere også gøre handlen mere overskuelig.
Midterholdsniveauspillere til Sassuolo, bundholdsniveau til Spezia...
Alternativt kan vi tilbyde hele lortet til Torino for Belotti (sælg dem alle nævnte udover Muqiri, som de får på lån). Med potentialet til at Belotti og Immobile kan lære at spille sammen (hvilket er til gavn for begge på landsholdet), men at de også kan rotere.
Der er lidt flere ting i spil lige nu. Er Pereira udset til at være vice-Correa? Hvis ja, så har vi vel en angriber for meget. Her kunne vi med fordel leje Muriqi ud, hvis Caicedo kan overtales til at blive. Er Correas skade alvorlig? Så har vi de 4 angribere allerede, men vi kunne stadig med fordel leje Muqiri ud og hente en angriber ind.
Jeg er lidt spændt på, hvad der sker med vores angreb her i januar. Naturligvis forventer jeg, at der sker absolut intet...
Et helt andet vigtigt perspektiv:
Hvis Pereira anses som angriber, så har vi et hul på den offensive midt. Vi har reelt ingen ordentligt alternativer for SMS og LA... Cataldi, Akpro og Parolo har intet mere at tilbyde end reserveniveau. Jeg mener, at vi burde komme af med Parolo denne vinter, hvis muligt. Og jeg er ikke imod at leje Akpro ud. Cataldi er gratis bredde pga. trænet i Lazio, så han er fredet.
Jeg holder stadig på, at jeg gerne så Murgia tilbage. Gerne til vinter. Jeg er meget positiv overfor rygter omkring Biraghi. Dog selv hvis vi hentede begge (her må der også kunne laves noget bytte-bytte-købmand med kreative låneaftaler osv.), så mangler vi stadig en David Silva offensiv midt.
Den oplagte løsning er Mattia Zaccagni fra Verona. Vi kan igen sende spillere på lån eller salg den anden vej for et dyrt lån nu med en option til sommer (fx 5 mio. i værdi nu, 10 mio. cash til sommer).
Forsvaret:
Vi har lige nu fra mit perspektiv en startopstilling med Acerbi i venstre, Hoedt i midten og LF i højre, hvor der så er et væld af tvivlsomme reserve på hver deres måde omkring holdet. Jeg er heller ikke overbevist om, at Hoedt har niveau over rotation.
Patric og Radu tror jeg aldrig finder ud af 3-mandsforsvaret korrekt (igen), og derfor tvivler jeg på deres fremtid i vores forsvar. Vavro kan jeg ikke se blive hevet tilbage ind i truppen uden et lån først (evt. et salg, hvis der kommer det rette tilbud).
Det virker umuligt, at vi skulle hente en reel løsning lige nu (Romagnoli er stadig min drøm, men Milan ligger over os, spiller bedre og er en større klub), så det virker som en oplagt mulighed for, at laziale-Vicari kan hentes ind (lån med option) og gives chancen. Det er ikke den store superhandel, som vi kunne drømme om, men det er en oplagt mulighed for at tilføje bredde, som måske kan blive til værdi. Jeg vil i hvert fald hellere prøve noget nyt end Vavro lige nu.
Stod det til mig:
Ind: Vicari (for Vavro), Biraghi (pga. Fares og Lulic begge udebliver i form af niveau eller tilgængelighed), Murgia (for Parolo), Zaccagni (for Akpro) og Nzola (for Muqiri).
Ud på lån: Vavro, Akpro, Kiyine og Muqiri.
Sælg (eller lej ud): Proto, DA, Durmisi, De Gennaro og Parolo
Hvis Caicedo vil ud, så ind med Belotti (dyr langsigtet løsning) eller Caputo (billig kortsigtet løsning).
Opstilling og trup:
Stra, Reina (+ Alia)
LF, (Armini) (+ Patric) - Hoedt, Vicari (+ Acerbi) - Acerbi, Radu (+ Hoedt)
Lazzari, Marusic, Patric - Biraghi, Fares/Lulic (+ Marusic)
Lucas, Escalante (+ Cataldi)
SMS, LA, Zaccagni, Cataldi, Murgia (+ Pereira)
Immobile, Correa, Pereira, Caicedo/Belotti/Caputo, Muqiri/Nzola (+ LA)
23 spillere registeret (den 24. er Fares eller Lulic - er Lulic færdig, så er han færdig, er han ikke, så skal Fares lejes ud), 9 trænet i Italien (10 med Belotti eller Caputo), 3 trænet i Lazio.
Der er 3 muligheder per enkelt-position og 6 muligheder per dobbelt-position.
Da der vist kun kan tilføjes 3 spillere til CL truppen, så vil det kun være Biraghi og Zaccagni ind for Fares/DA og Akpro, mens Murgia ikke behøver erstatte nogen. Parolo (og DA, hvis det er Lulic som er blevet klar) får så nok alligevel lov til at blive for at være i CL-truppen, er CI-truppen adskildt fra Serie A, så vil Parolo (og DA) også spille i Coppa.
Forsvaret er stadig svagt. Jeg vil gøre LF og Acerbi faste i hver deres side, med Radu, Patric og Armini som reserver og ikke rotation. Samtidig vil Hoedt være starter, men Vicari (hvis i hellere vil give chancen til Vavro, så kan i blot læse Vavro her og glemme Vicari) vil bestemt også få spilletid centralt. Og så vil jeg drømme om Romagnoli til sommer (selvom det er komplet urealistisk).
Den store styrkelse er, at vi får mere bredde og flere muligheder i offensiven.
Pris nu:
0 euro - lån og byttehandler.
Pris til sommer:
Hoedt, evt. Pereira og derudover potentielt op omkring 40 mio. euro... Det er vist alle CL-pengene, budgettet for næste sæson og lidt ekstra... Så kommer vi ikke i CL igen, så skal der være handler, at vi kan komme ud af igen. Her vil jeg dog nok foretrække ikke at betale nogen-og-20-millioner-euro for Pereira, og samtidig vil der skulle vurderes på om Muqiri eller Nzola er fremtiden. Det burde vi kunne betale os fra til den tid...
Hvad der nok kommer til at ske:
Der sker nok reelt kun noget på VWB...
En startende VWB hentes (igen...), som det eneste indkøb, og erstatter DA.
Lulic bliver enten erklæret færdig, ellers så tager han Fares' plads og Fares lejes ud for at finde sig selv igen. Fares forventes sikkert at være reserve VWB til næste sæson, hvis han slår til til Auronzo (her kan han være i direkte kamp med alt fra Lukaku til Durmisi til Patric...). At Lulic bliver klar vil være den bedste løsning for alle.
Parolo byttes (forhåbentligt!) med Vavro i truppen (vi snakker de facto centerforsvar for centerforsvar). Parolo bliver tilbudt en free transfer og et gyldent håndtryk for sin indsats for klubben. Bliver Lulic klar, så kan han ende med at dække bredden centralt også.
Caicedo og Muqiri ender nok begge med at blive.
Forvent angriberne bliver, da vi vist kun kan bytte 3 spillere i CL-truppen, så her vil det være ny VWB, Lulic og Vavro ind for Fares, DA og Parolo.
Hvis Lulic er færdig, så er der potentielt plads til at hente en ny angriber, ellers så kan det betyde Muqiri eller Caicedo smutter, mens Parolo fortsat er en del af truppen. Dog hvis Caicedo eller Muqiri pludseligt er væk, så snakker vi om, at 17-årige Etienne Tare meget muligt er 3.-Immobile... Det er lidt et gamble...
Stra, Reina (+Alia)
LF, Patric (+Armini) - Hoedt, Vavro/Parolo (+Acerbi) - Acerbi/Radu (+Hoedt)
Lazzari, Marusic (+Patric) - SMS, Akpro (+Cataldi/Parolo/Lulic) - Lucas, Escalante (+Cataldi) - LA, Cataldi (+Pereira) - *ny*, Lulic/Fares (+Marusic)
Correa, Pereira (+ Caicedo) - Immobile, Caicedo, Muqiri