Nå, lad os få gang i vores nye hjem.
Smid en liste op af spillere, som i kunne ønske jer. Gerne opdel realistisk (vi har været sat i troværdig forbindelse med allerede), urealistisk (ikke være sat i forbindelse med allerede, og som ikke ligner spillere på Tares radar) og økonomisk urealistiske (alt dyrer 10 mio. euro udover særlige situationer - dog stadig meningsfyldte handler, så ingen Ronaldo, Dybala, Messi, Pogba osv.)...
Huller i truppen:
Vi mangler efter min bedste overbevisning en centerforsvar. Det er det eneste, hvis vi har tiltro til vores nuværende aktive trup. Så kigger jeg på De Gennaro og Vargic med en del tvivl, men kender jeg Inzaghi, så får han alligevel alt muligt ud af dem, når det er nødvendigt. Ellers så snakker vi reelt om 3.-valg eller lavere til en position, og så er de reelt blot nødløsninger (Guerrieri, Luiz Felipe, Mauricio, Patric, Crecco, Jordao, Neto og Palombi).
Realistiske
Caceres (køb):
Vi mangler en centerforsvar, og der har været meget snak om, at der allerede er en handel på plads fra i sommer, men selv hvis der ikke er, så er det en spiller, som er på et niveau, hvor vi kan handle, han har meget erfaring, og så har han spillet i et 3-mandsforsvar i Juve, så han kender den leg. Det er den sikre løsning, som vi har råd til, og som virker fra dag 1. Hvis... Han ikke er skadet. Vi har mange skadesproblemer, og det er lidt en chance at tage, men det er til en bredde, hvor der skal roteres, så jeg mener bestemt, at det er et sat værd. Vi har også mange alternative mulige løsninger, så vi skal ikke være bange for at tage en lille chance med skader, hvis hans niveau er garanteret, når han er klar. Radu, De Vrij, Wallace og Bastos er vores gode løsninger, og der mangler vi en mere. Basta, Mauricio, Luiz Felipe, Patric og Lucas kan spille dernede, så det med kreative løsninger mangler bestemt ikke. Det her er den rigtige spiller til vores største hul i truppen.
Giaccherini (lån med option helst, ellers køb):
Han spiller ikke i Napoli. Han kan spille højre wingback, højre central midt og højre wing. Sikkert også en back, støtteangriber, defensiv midt og offensiv midt, hvis det var nødvendigt. Det er Lulic i højre, og han har et kæmpe niveau, men spiller bare slet ikke i Napoli. Der er nok 1-2 år i ham, men vi mangler ikke en langsigtet løsning, men lidt ekstra rotation på kort sigt med ekstra erfaring.
Hvorfor så hente ham?
- De Gennaro er ikke god nok (sælg/lej ham ud - reelt vil Giaccherini være direkte erstatning for ham).
- Murgia skal ikke være manden vores chancer for guld og/eller CL hænger på. Og også med Jordao, så mangler vi ikke ligefrem talenter. Og hvem ved, man kan vel drømme om, at se Cataldi tilbage i lyseblåt...
- LA spiller "angriber"
- Lulic spiller primært wingback
- Vi har SMS-Lucas-Parolo til den centrale midtbane, og så ikke rigtigt nogen flydende rotationsløsninger. Den løsninger giver Giaccherini. Han har spillet højre-central med Parolo helt centralt for Italien, så det vil virke, når Lucas er ude.
Alternativt, så hvis (lad os nu ikke begrænse os unødvendigt) vi skal spille med 3 angribere igen, så har vi naturligvis Caicedo og Immobile centralt med Nani og SMS som kriseløsninger, men på kanterne, så har vi LA, FA og igen Nani. Derefter er vi ude i fx Lulic, og det bliver hurtigt tyndt og spillere, som vi hellere så andre steder. Giaccherini er en arbejdende spiller, som kan tage pladsen i højre, når det er nødvendigt. Det er for mig at se et hul i vores taktiske fleksibilitet, og med Basta ude i længere tid og nu Marusic og Patric, som skal spille mange kampe i efteråret uden at bliver 100% klar, så kan vi faktisk godt bruge en højre wingback til vinter. Det her er den enkelte løsning, som lukker alle huller.
Det største modargument imod dette, er nok, at hvis FA, Nani og LA skal fordeles rundt på andre pladser, når kun en af dem kan spille støtteangriber i vores 3-5-1-1 i hver kamp, så skal FA nok spille lidt på højre wingback. Derfor så er ønskelisten klart Caceres som nummer 1, og så Giaccherini som nummer 2.
Urealistiske
Helt ærligt så har jeg ikke de vilde ønsker. Jeg vil stadig gerne se Perin blive hentet, så vi har 2 gode keepere, hvilket jeg også mener er fair, når Strakosha stadig er meget ung og til tider usikker. Det er dog en meget dyr løsning, og jeg er i tvivl om Perin virkeligt har lyst til måske at være bænkevarmer for Strakosha. Så ja, jeg så gerne Perin, hvis vi lige havde 20 mio. tilfældigt... Det samme gælde Rugani (i stedet for Caceres), men selv hvis Juve ville sælge eller leje til nogen, så ville det være direkte åndssvagt at sende ham til os, når vi faktisk ligner en direkte konkurrent til dem pga. toppen af Serie A er så åben. Fx Berradi, Belotti, Cristante, og Barella er måske heller ikke dårligt, men de koster for meget i forhold til hvad de tilføjer... Vi kunne godt smide 20 mio. for en bedre vice-Immobile (jeg er ikke utilfreds med Caicedo, men Juve havde fanme ikke investeret i sådan en løsning, også selvom han kun kostede 2,5 mio.).
Hvis vi sælger De Vrij (jeg tror det ikke pga. hans skader, og han gerne vil blive, men vi har dummet os før med at være alt for rigide i kontraktforhandlinger), SMS (prisen virker til at være helt retarderet, der kan komme et tilbud, at vi ikke kan sige nej til - tænk 100 mio euro fra Man. Shitty el. lign.) eller Immobile (lidt det samme som SMS, dog er der bare ikke nævnt nogen klubber lige nu, og han gider sgu nok ikke mere Sevilla/Dortmund), så skal vi ud og være kreative... Men det tror jeg simpelthen bare ikke på sker. Og hvis SMS måske smutter, så betyder det blot at Giaccherini bliver en bedre og bedre løsning bare at hente ligemeget hvad. Vi finder jo ikke bare en SMS erstatning til januar alligevel. En realistisk erstatning vil være et etableret navn, som sidder på bænken i en klub, som måske kan vinde CL. Sådan en vi kan låne, og så må vi se til sommer. Tænk fx Storari men bare ikke fra Serie A.
Konklusion
Fuck alle de smarte løsninger. Vi skal have spillere, som føler jeg hjemme i Serie A, hvis vi overhovedet skal hente nogen (og jeg håber, at vi skal hente en centerforsvar!). Giv mig Caceres og Giaccherini til billige penge og så fortsætter vi grundlæggende som uændret... De kan sagtens købes uden nogen salgs er nødvendige først. Caceres i hvert fald, og så er Giaccherini blot en bonus. Vi havde i dag af kernen 4 spillere (inkl. 2 som kan spille i centerforsvaret - Palombi ikke medregnet i de 4) helt ude og 5 tvivlsomme/under 100% (4 i forsvaret). Vi flytter rundt på vores fleksible spillere, så vi frigør til forsvaret, og det er den eneste grund til, at vi er presset andre stedet på banen. Jeg kan ikke se andre spillere, som giver mening lige nu. Vi har nærmest for mange talenter, så det mangler vi i hvert fald ikke (de kan også købes til sommer).
Tanker om salg og flere scenarier
Så kan Mauricio**, Luiz Felipe, Prce, Patric eller Crecco, Di Gennaro*, Ikonomidis, Palombi, Djordjevic* og Perea* finde sig en nye klub for resten af sæsonen.
(Ingen *: lej ud kun, evt. Salernitana hvis ingen andre løsninger)
(*: må godt bare sælges, billigt)
(**: Pis nu ud af min klub, inden du skader flere til træning)
Palombi kommer ikke til at spille, når LA, FA og Nani deles om den samme enkelte plads i opstillingen, det samme gælder Ikonomidis. Crecco er 4. valg til venstre wingback efter Patric, hvis Patric bliver, så skal Crecco lejes ud, ellers så skal vi overveje Patrics fremtid (han ville passe meget bedre til at spille fast 1-2 år i en midter/bundklub i Serie A, inden at realistisk ville bliver top 2 til nogen plads i truppen - til den tid så kunne han dog fint være førstereserve for Marusic). Med en ekstra centerforsvar, så skal der max. være 1-2 kreativ løsning udover Lucas og Basta. 0-1 af dem er Patric, hvis han bliver sæsonen ud. Og så skal der højest være en af (i prioriteret rækkefølge) Luiz Felipe, Mauricio og Prce i truppen. Djordjevic og specielt Perea er imo. slet ikke i spil, selv hvis vi var i krise. Di Gennaro beholder vi sgu nok i bredden, men jeg vil sgu heller bare give Jordao chancen så, eller Lulic, eller Murgia... Jeg ved ikke, hvad Di Gennaro laver i lyseblåt, men jeg håber, at vi finder på noget bedre til vinter. Det er i hvert fald en svækkelse i forhold til Cataldi, som han skulle erstatte.
Hvis vi nu sender alle de nævnte videre. Så mangler vi en centerforsvar (), en central midt, en wingback, som kan spille i begge sider (gerne en mere generel all-rounder til både wingback og CM - Giaccherini og behold Crecco). Jeg vil heller ikke have noget imod en stærkere reservekeeper end Vargic, men vil hellere se Guerrieri slå ham af, hvis vores pengepung ikke kan nå op til Perin... Det vil også være bedre at kigge på keeper til sommer i stedet. Jeg har trods alt store håb til Guerrieri (også - udover Strakosha..)...
Så jeg vil bare gerne helst have Caceres og evt. Giaccherini til vinter og intet andet. Og jeg vil specielt gerne gerne være fri for store salg og risikable erstatninger, når vi nu faktisk ligner et hold på vej i CL til næste sæson.
http://www.football-italia.net/114842/agent-napoli-mistreated-giaccherini
stadig, ja tak!